צפו: אנגליה דרסה 1:6 את פנמה, תתחרה עם בלגיה על הפסגה

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים | Gettyimages

שלושער של קיין (22, 45, 62), צמד של סטונס (8, 40) ושער גדול של לינגארד (45) לא השאירו סיכוי לפנמים, שהתנחמו בשער היסטורי של באלוי (78). רק כרטיס צהוב מפריד בין האנגלים לבלגים בקרב על ראשות בית ז'

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה רשמה הערב (ראשון) את אחד המשחקים הגדולים בתולדותיה במונדיאל כשהביסה בני'זני נובגורוד 1:6 את פנמה החלשה, במשחק שנעל את המחזור השני בבית ז'. כעת, נבחרת שלושת האריות תתחרה במחזור הסיום ביום חמישי מול בלגיה על המקום הראשון בבית.




באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן > 



פערי הרמות ניכרו מהרגע הראשון וכבר בדקה השמינית קרן הגיע לג'ון סטונס שנגח את שערו הראשון אי פעם במדים הלאומיים לרשת של חיימה פנדו. בדקה ה-22 היתרון הוכפל כשקיין כבש את שערו השלישי בטורניר כשדייק מהנקודה הלבנה אחרי הכשלה על ג'סי לינגארד. 12 דקות לאחר מכן קשר מנצ'סטר יונייטד נכנס בעצמו לרשימת הכובשים עם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה לחיבורים של פנדו, שקבעה 0:3. האנגלים לא עצרו וסיימו את המחצית ב-0:5 מרשים אחרי שסטונס עם עוד נגיחה מוצלחת ממצב נייח (40) וקיין עם עוד פנדל מדוייק (45) השלימו צמדים.


במחצית השנייה שחקניו של גארת' סאות'גייט הורידו את הרגל מהגז אך למרות זאת הקפטן קיין השלים שלושער בדקה ה-62. זה התחיל מבעיטה מחוץ לרחבה של רובן לופטוס צ'יק שפגעה בחלוץ טוטנהאם בדרך לרשת. השופט המצרי גהד גרישה נעזר בשיפוט הווידאו מחשש לנבדל של קיין, אך אישר בסופו של דבר את ה-0:6 ואת השלושער של הקפטן האנגלי, שהעקף את רומלו לוקאקו וכריסטיאנו רונאלדו ועלה לטבלת מלך השערים של הטורניר עד כה עם חמישה כיבושים.



קיין. מלך השערים החדש של הטורניר (Gettyimages)


מאותו רגע החל סאות'גייט לבצע חילופים ולהעניק מנוחה לשחקיו, ולמרות מספר הזדמנויות נבחרת שלושת האריות לא הצליחה למצוא יותר את הרשת, כשבדקה ה-78 פליפה באלוי עשה היסטוריה לנבחרתו כשניצל שמירה לקויה וובעט כדור חופשי שהוגבהעלידי ריקרדו אבייה, היישר לרשת של ג'ורדן פיקפורד. שער ראשון אי פעם של פנמה במונדיאל, שקבע 1:6 שנשמר עד הסיום.


כעת, כאמור, אנגליה תפגוש ביום חמישי הקרוב (21:00) את בלגיה בקרב על ראשות בית ז', כששתיהן מחזיקות בשיוויון של 6 נקודות ובמאזן שערים זהה של 8:2, כשכל ההבדל ביניהן עומד על כרטיס צהוב אחד לחובת הבלגים. כזכור, במקרה של תיקו במחזור הסיום, המקום הראשון יוכרע על פי מאזן הצהובים. בנוסף, יש לציין שהמשחק בין השתיים יהיה האחרון בשלב הבתים, כך ששתיהן יידעו את מי הן יכולות לפגוש בשמינית הגמר. במקביל, באותה שעה ייפגשו פנמה וטוניסיה במטרה לסיים את הטורניר בכבוד.



שחקני פנמה בסיום (Gettyimages)

הרכבים
אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, ג'ורדן הנדרסון, קיירן טריפייר (דני רוז 70), ג'סי לינגארד (פביאן דלף 63), רובן לופטוס צ'יק, אשלי יאנג, הארי קיין (ג'יימי וארדי 63), ראחים סטרלינג.


פנמה: חיימה פנדו, מייקל מוריו, פידל אסקובר, רומן טורס, אריק דייויס, גבריאל גומס (פליפה באלוי 69), אדגר ברסנאס (אבידל ארויו 69), אניבל גודוי (ריקרדו אבייה 63), ארמנדו קופר, חוסה לואיס רודריגס, בלאס פרס.



האוהדים האנגלים ראו הצגה מנבחרתם (Gettyimages)


מהלך המשחק
דקה 5 – הזדמנות גדולה ראשונה במשחק והיא דווקא לפנמה. הנבחרת הקטנה יותר יצאה להתקפה מתפרצת וחשפה הגנה לא מאורגנת, אלא שהבעיטה האחרונה של פרס הלכה גבוה מעל השער.


דקה 8, 0:1 לאנגליה! כדור קרן מדוייק שעלה לרחבה מצא את הראש של ג'ון סטונס שנגח חזק והכניע את פנדו. עבור סטונס היה זה השער הראשון אי פעם במדי הנבחרת.



סטונס חוגג את השער הראשון שלו אי פעם במדי הנבחרת (GettyImages)


דקה 16 – עוד התקפה טובה של פנמה, ושוב נראה כי ההגנה האנגלית לא מספיק יציבה. ברסנאס ניסה כוחו בבעיטה מסובבת מחוץ לרחבה, אבל הכדור לא היה מספיק מדוייק וחמק ליד הקורה.


דקה 22, 0:2 לאנגליה! ג'סי לינגארד הוכשל ברחבה והשופט שרק והורה על הנקודה הלבנה. הארי קיין בעט חזק לפינה העליונה של השוער והכפיל את התוצאה.



קיין מדייק מהנקודה הלבנה ומכפיל את התוצאה (Gettyimages)


דקה 36, 0:3 לאנגליה! אחרי שהוכשל בפנדל, לינגארד החליט לכבוש בעצמו ועשה את זה בשער ענק כששלח כדור מסובב לחיבורים של פנדו, שגם הפעם לא יכול היה לעשות שום דבר מלבד להוציא כדור שלישי מהרשת.



לינגארד. שער אדיר מחוץ לרחבה (Gettyimages)


דקה 40, 0:4 לאנגליה! קיין הרים לרחבה, סטרלינג נגח לידיו של פנדו וסטונס המשיך פנימה את השער השני שלו במשחק.



סטונס חוגג צמד עם החברים (Gettyimages)


דקה 45, 0:5 לאנגליה! עוד כדור עונשין מ-11 מטר לאנגליה, הפעם קיין הוכשל והלך לבעוט בעצמו. אין אפס אצל קיין – הכדור הלך פנימה.



קיין. צמד משני פנדלים (Gettyimages)


דקה 49: סטרלינג שעט לרחבה והיה לבד מול פנדו, שיצא טוב ומנע את השישי של אנגליה.


דקה 62, 0:6 לאנגליה! לופטוס צ'יק בעט כדור מחוץ לרחבה שפגע בקיין ונכנס לשער. השופט הלך ל-VAR בעקבות ספק נבדל, אך בסופו של דבר הקפטן האנגלי השלים צמד.



קיין. חגג שלושער לפני שהוחלף (Gettyimages)


דקה 73: כדור שנהדף על ידי ההגנה הגיע להנדרסון שבעט אותו מהאוויר, וחלף רק ליד הקורה.


דקה 78, פנמה מצמקת ל-6:1! אבייה הגביה כדור חופשי לרחבה וגודוי היה במקום כדי להכניע את פיקפורד, ולהבקיע שער ראשון בהיסטוריה עבור נבחרתו במונדיאל.



באלוי ופנמה חוגגים שער היסטורי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי