"אנגליה צריכה לאכול את ארוחת הבוקר שהארי קיין אוכל"

הארי קיין אנגליה
הארי קיין אנגליה | Gettyimages

התקשורת האנגלית חגגה את ה-1:6 על פנמה ואת מוביל טבלת הכובשים במונדיאל, שהבקיע שלושער: "אותה כמות שמסי כבש ב-17 משחקי מונדיאל". קיין אמר שלא ירצה לנוח נגד בלגיה: "חשוב שנסיים ראשונים, החלטה של המאמן"

(גודל טקסט)
רק תנו לתקשורת הבריטית סיבה לחגוג והיא טסה לשמיים. מזמן לא ראינו חגיגה כזאת כמו אחרי הניצחון של אנגליה נגד פנמה 1:6. האנגלים, שאכלו הרבה מרורים מהנבחרת שלהם מאז שזכו במונדיאל ב-1966, מרגישים שאפשר להגיע רחוק הפעם. יהיו בוודאי ציניקנים ומשביתי שמחות שיגידו "זו רק פנמה", אבל אף אחד לא יכול כבר לעצור את גל השמחה והתקוות באנגליה. אולי בלגיה תעשה זאת במשחק הבא, אבל זה יהיה משחק רק לקביעת הראשונה בבית.


האנגלים אפילו מרשים לעצמם ללגלג קצת על ליאו מסי. ב"דיילי מייל" נכתב: "לקיין שכבש שלושער מול פנמה יש כבר חמישה שערים בשני משחקים, בדיוק אותה כמות כמו מסי ב-17 משחקי מונדיאל". קיין לבדו כבש אותה כמות שערים שאנגליה כולה כבשה בשני המונדיאלים הקודמים ב-2010 וב-2014, שנחשבו כישלון גדול.


העיתון "מירור" חגג עם הכותרת "פאנטסטיק", משחק מילים על פנמה, וציטט גם את גארת' סאות'גייט, שאמר: "לא נחליף את הארי קיין בעד שום חלוץ אחר בעולם". קיין הבקיע שלושער, כולל שני פנדלים שגם הוכיחו כי האנגלים יודעים לבעוט פנדלים והוא מוליך את טבלת מלך השערים במונדיאל עם 5 שערים ב-153 דקות בלבד בהם שיחק. סאות'גייט אמר עליו עוד: "במונחים של חלוץ מספר 9 אני לא מחליף אותו עם אף חלוץ אחר. אתה גם יודע שאיתו, אם תהיה לו הזדמנות הוא יקבור את הכדור בשער. הוא מאוד בטוח בעצמו שיוכל לכבוש, אבל הוא גם לוחץ את היריב, גם יודע להחזיק בכדור. הוא תורם בכל חלקי המשחק. זה היה דבר נפלא לתת לאוהדים, שראו את המשחק בבית באחר צהריים חם מאוד. הם רואים איך אנחנו משחקים. החלטנו להפיק לקחים ממשחקים אחרים שראינו במונדיאל".


MIRROR SPORT: PANtastic #tomorrowspaperstoday
️ ️ ️ pic.twitter.com/9XsXMZPz3b

— Helen Miller (@MsHelicat) June 24, 2018


קיין אמר שלא ירצה לנוח במשחק השלישי מול בלגיה, שכבר עלתה אף היא, והוא מתחנן לסאות'גייט לא לספסל אותו מול בלגיה למרות שזו הזדמנות לתת לו לנוח. אי אפשר לדעת אם המקום הראשון או השני חשובים במקרה הזה, כשאנגליה יכולה לשחק נגד קולומביה, יפן או סנגל בשמינית: "אני רוצה להמשיך לשחק. חשוב שנסיים ראשונים בבית ונמשיך את המומנטום, אבל זו כבר החלטה של המאמן". אנגליה הבקיעה עד כה 43 שערים בתולדות הגביע העולמי, והארי קיין כבר מדורג שני ברשימת כל הזמנים יחד עם ג'ף הרסט, שניהם עם חמישה שערים אחרי גארי ליניקר שכבש 10. עוד פרט פיקנטי: עד כה 52 פעמים הבקיע שחקן שלושער במשחק בגביע העולמי. אנגליה הבקיעה שלושה מהם. בשער "מירור" פרסמו תמונה גדולה של קיין תחת הכותרת: "תאמינו בנו".


ב"גארדיין" נכתב שהנבחרת משחקת בהרמוניה מושלמת והפרשן שלה דניאל טיילור קבע: "אנגליה לא צריכה לפחד מאף נבחרת במונדיאל".


חלוץ העבר כריס סאטון כתב טור ל"דיילי מייל" בו אמר: "לקיין יש משהו דומה לאלן שירר בתוכו. הוא הראה לכולם איך בועטים פנדלים והוא עשה את זה פעמיים. הוא עשה את זה למרות ששחקני פנמה ניסו לשגע אותו ולהוציא אותו מריכוז וזה לא הזיז לו. כשאני שיחקתי, מתיו לטיסיה היה בועט הפנדלים הכי טוב באנגליה עם 47 מ-48 במדי סאות'המפטון. הוא מזכיר לי אותו ואת אלן שירר והנריק לארסון מסלטיק, שהיו תמיד קשוחים מאוד בפנדלים. אף פעם אי אפשר היה להוציא אותם מריכוז".


GUARDIAN SPORT: Perfect harmony #tomorrowspaperstoday
️ ️ ️ pic.twitter.com/pOHBdunqgY

— Helen Miller (@MsHelicat) June 24, 2018


ג'יימי רדנאפ, שנותן את הציונים במשחקי אנגליה בעיתון, נתן רעיון פרסומי לחברות מזון באנגליה. הוא העניק לקיין ציון 9 וכתב: "כל אנגליה צריכה לאכול את ארוחת הבוקר שקיין אוכל. הוא ביכולת מדהימה". על גארת' סאות'גייט, לו נתן 9 על ניהול המשחק, כתב: "אומנם מדובר בימים מוקדמים במונדיאל וזו רק פנמה, אבל אנגליה לא ריגשה מזה שנים כפי שהיא משחקת כיום. שיחקנו נגד נבחרות גרועות יותר והתקשינו לעשות משהו". אגב, גם ג'ורדן הנדרסון, ג'סי לינגרד וג'ון סטונס קיבלו 9. השאר בין 8 ל-8.5. פיטר קראוץ' חלוץ סטוק כתב אף הוא טור ל"דיילי מייל" ואמר: "מצטער לאכזב את כל אלה שאומרים לי לא להיסחף. אני מרשה לעצמי לעשות את זה. לא מזיז לי שפנמה היתה היריבה, כי ההופעה של אנגליה היתה ברמה הכי גבוהה האפשרית".


ב"דיילי סטאר" הופיעה מילה אחת בשער לצד תמונה של נבחרת אנגליה לאחר המשחק: "תאמינו". בעיתון גילו שהפאבים באנגליה נשארו בלי משקאות חריפים כבר מאחר הצהריים אתמול, לאחר שכולם הלכו לחגוג את הניצחון. עוד נכתב: "קיין כבש שלושער ודרבן מדינה שלמה להאמין שהפעם אפשר ללכת עד הסוף". לדברי העיתון, קיין מכניס את האמונה שלו בעצמו לכולם, והחלוץ צוטט כאומר: "אם אתה רוצה להצליח בחיים אתה צריך להאמין. בואו נתחיל להאמין בעצמנו". ב"דיילי סטאר", רק קיין קיבל 9.


STAR SPORT: Believe #tomorrowspaperstoday
️ ️ ️ pic.twitter.com/OJIZ4FdJwD

— Helen Miller (@MsHelicat) June 24, 2018


גם אוהדי אנגליה באופוריה. הזמר ליאם גלאגר צייץ שהגביע העולמי יבוא הביתה.


It's coming home

— Liam Gallagher (@liamgallagher) 24 ביוני 2018


הארי קיין הצטלם עם כל הנבחרת במטוס וכתב באינסטגרם: "אוהב את הנבחרת הזאת. גאה בשלושער הראשון שלי במונדיאל. צריך להמשיך הלאה".


 

Love this team. Proud of a first World Cup hat-trick. We keep going. #WorldCup #ThreeLions

A post shared by Harry Kane (@harrykane) on




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי