צפו בתקצירים: ספרד סיימה ראשונה ותפגוש את רוסיה, פורטוגל את אורוגוואי

נבחרת ספרד
נבחרת ספרד | Gettyimages

דרמה בבית ב': אלופת אירופה הייתה כבר במקום הראשון בבית, אך פנדל שהוענק לאיראן קבע 1:1 בעקבות פסיקה של שופטי הווידאו, שאישרו גם את השער של אספאס שהשווה ל-2:2 מול מרוקו. בין לבין, רונאלדו החמיץ פנדל

(גודל טקסט)
המחזור השלישי והאחרון של שלב הבתים במונדיאל 2018 סיפק הערב (שני) דרמה אדירה, בסופה ספרד סיימה ב-2:2 עם מרוקו ועלתה לשמינית הגמר למפגש מול רוסיה (ראשון, 17:00), כשבמקביל 1:1 לא הספיק לפורטוגל מול איראן והיא תפגוש את אורוגוואי (שבת, 21:00) אחרי שסיימה שנייה. כל זאת בעקבות שיפוט הווידאו, שאישר פנדל לאיראן ושער לספרד מרגלי יאגו אספאס בדקות הסיום.



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>





ספרד – מרוקו 2:2

המשחק שרבים שצפו שיהיה חד צדדי בין הספרדים שהיו עם רגל וחצי בשמינית הגמר והמרוקאים שסיימו את דרכם בטורניר, סיפק בסופו של דבר דרמה אדירה. החבורה של פרננדו היירו פתחה טוב, אבל נקלעה לפיגור כבר בדקה ה-14 כשאי הבנה בין אנדרס אינייסטה לסרחיו ראמוס הסתיימה בריצה של חאליד בוטאיב עד הסוף והוא הכניע את דויד דה חאה בדרך ל-0:1. הספרדים לא חיכו יותר מדי וחמש דקות לאחר מכן אינייסטה פיצה על הטעות עם פריצה לרחבה ומסירה לאיסקו, שהשווה מקרוב ל-1:1.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>



 

 
 

המגמה המשיכה כשספרד שלטה ומרוקו ניסתה לעקוץ בצד השני עם מספר ואיומים, וזה הצליח לה בדקה ה-81 כשיוסף אן נסירי עלה גבוה לכדור קרן והקדים באופן מפתיע את הקפטן הספרדי סרחיו ראמוס כדי להחזיר את היתרון למרוקו. הספרדים לא ויתרו ובדקה ה-93 דני קרבחאל מסר כדור ליאגו אספאס המחליף, שסיפק בעיטה יפה עם העקב לרשת. השופט לא אישר את השער בטענת נבדל, אך בסופו של דבר ניגש ל-VAR ושינה את דעתו, מה שהבטיח את המקום הראשון בבית ל"לה רוחה".




הרכבים

ספרד: דויד דה חאה, דני קרבחאל, ג'רארד פיקה, סרחיו ראמוס, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, טיאגו אלקנטרה (מרקו אסנסיו 74), אנדרס אינייסטה, איסקו, דויד סילבה (רודריגו 84), דייגו קוסטה (יאגו אספאס 74).


מרוקו: מוניר מוחמדי, אשרף חכימי, מנואל דה קוסטה, רומן סאיס, נביל דיראר, חכים זייך (עזיז בוהאדוז 85), קארים אל אחמדי, יונס בלהאנדה (פייסל פאג'ר 63) , מבארק בוסופה, נורדין אמרבאט, חאליד בוטאיב (יוסף אן נסירי 71).


מהלך המשחק
דקה 14, 0:1 למרוקו! בוטאיב ניצל חוסר תיאום בין ראמוס לאינייסטה כדי לשעוט עד הסוף ולהכניע את דה חאה בדרך ליתרון מפתיע.



בוטאיב ומרוקו הפתיעו את ספרד (Gettyimages)


דקה 19, ספרד משווה ל-1:1! התגובה הספרדית לא איחרה לבוא והתקפה יפה של האדומים הסתיימה בכניסה לרחבה של אינייסטה, שמסר רוחב לאיסקו שקבע שיוויון מקרוב.



איסקו מודה לאינייסטה על הבישול הגדול (Gettyimages)


דקה 25: שוב בוטאיב מצא את עצמו באחד על אחד מול דה חאה, אבל הפעם השוער הספרדי עצר אותו.


דקה 37: קרן משמאל הגיע לבוקסטס, שנגח גבוה מדי.


דקה 45+2: עוד פריצה של אינייסטה לרחבה הסתיימה בעוד מסירת רוחב, הפעם לקוסטה שגלש, אך לא הצליח להגיע לכדור.


דקה 54:
 אמרבאט סובב כדור בצד ימין מחוץ לרחבה לחיבורים הרחוקים, אך למזלו של דה חאה פגע רק בקורה.


דקה 62: איסקו כמעט השלים צמד כשנגח למסגרת כדור שהוגבה לעברו, סאיס הרחיק מהקו לקרן בנגיחה משלו.


דקה 63: קרן לספרד. הפעם פיקה היה זה שנגח לשער, אך הכדור חלף ליד הקורה של מרוקו.


דקה 81, 1:2 למרוקו! אן נסירי עלה גבוה לכדור קרן ונגח לרשת של דה חאה כדי להחזיר את היתרון למרוקו.


דקה 90+3, ספרד משווה ל-2:2! קרבחאל מסר כדור לאספאס אחרי קרן, החלוץ הוותיק כבש יפה בעקב אך השער נפסל בטענת נבדל. בסופו של דבר השופט ניגש ל-VAR ואישר את השער.



אספאס. שער יפה בעקב ששווה מקום ראשון בבית (Gettyimages)



איראן – פורטוגל 1:1

עם דרבי פורטוגלי על הקווים בין פרננדו סנטוס לקרלוס קיירוש, המשחק עצמו נפתח באופן מאוזן כששתי הקבוצות הגיעו למצבים ספורים, אך בדקה ה-40 הגיע אחד השערים הכי יפים בטורניר עד כה. אדריאן סילבה החליף מסירות עם ריקרדו קווארסמה, שירה מצד ימין מחוץ לרחבה כדור לחיבורים הרחוקים של עלירזה ביירנבאנד, וקבע 0:1 עם שערו הראשון במונדיאל אי פעם, חודשיים לפני שהוא חוגג 35. המחצית השנייה נמשכה במגמה דומה ופורטוגל כמעט הכפילה את היתרון כשכריסטיאנו רונאלדו הוכשל ברחבה וקיבל פנדל בזכות ה-VAR. הקפטן הפורטוגלי בעט רע ימינה ולצערו השוער האיראני ניחש נכון והדף.

ההדיפה של ביירנבאנד רק הכניסה אוויר במפרשים של האיראנים, אך הם לא הצליחו למצוא את הרשת וכשכבר נראה היה שפורטוגל תסיים את המשחק במקום הראשון (ספרד הייתה בפיגור 2:1 מול מרוקו באותו שלב), הגיע התפנית. נגיעת יד של סדריק סוארס בתוספת הזמן ברחבה הובילה לפנדל לאיראנים, שוב בהחלטת ה-VAR, וקארים אנסריפארד בעט מצויין לפינה העליונה ולא השאיר לרוי פטריסיו שום סיכוי בדרך ל-1:1. בדקות האחרונות איראן אפילו כמעט קבעה מהפך, אבל בסופו של דבר התוצאה נשמרה עד הסיום וסידרה לאלופת אירופה, כאמור, מפגש מסקרן מול אורוגוואי בשמינית הגמר.




אנסריפארד. הוריד את פורטוגל למקום השני (Gettyimages)


הרכבים

איראן: עלירזה ביירנבאנד, רמין רזאיין, מג'יד חוסייני, מורטזה פוראליגנג'י, אחסן חג'ספי (מילאד מוחמדי 56), סעיד אזטולאהי (קארים אנסריפארד 76), עלירזה ג'האנבחאש (סמאן גודוס 70), עומיד אברהימי, מהדי טוראבי, ואהיד אמירי, סרדר אזמון.



פורטוגל:
רוי פטריסיו, סדריק, פפה, ז'וזה פונטה, רפאל גריירו, וויליאם קרבאליו, אדריאן סילבה, ריקרדו קווארסמה (ברנרדו סילבה 70), ז'ואאו מריו (ז'ואאו מוטיניו 84), אנדרה סילבה (גונסלו גדש 90+6), כריסטיאנו רונאלדו.


מהלך המשחק
דקה 3: מריו הוריד כדור נהדר בעקב לרונאלדו, שניסה לבעוט כדור אלכסוני למסגרת, היישר לידיים של ביירנבאנד.


דקה 9: חוסר תיאום בין אזטולאהי לביירנבאנד הוביל את הכדור למריו שחיכה על סף הרחבה, אך בעט גבוה מדי.


דקה 16: רונאלדו בעט כדור חופשי כ-25 מטרים מהשער, הכדור פגע בחומה ויצא לקרן.



דקה 24: פטריסיו יצא לעצור מתפרצת, נפגע וקיבל טיפול.

דקה 34: כדור חופשי שהוגבה לרחבה הגיע לאזטולהי שנגח היישר לידיים של פטריסיו.


 

דקה 39: רונאלדו בעט מחוץ לרחבה ידיים של השוער האיראני.



דקה 45, 0:1 לפורטוגל! קווארסמה החליף מסירות עם אדריאן סילבה, וירה מצד ימין של קצה הרחבה כדור לחיבורים הרחוקים של ביירנבאנד.





קווארסמה. אחד השערים היפים בטורניר (Gettyimages)


דקה 53: רונאלדו הוכשל ברחבה אך קיבל פנדל רק לאחר התערבות ה-VAR. הקפטן הפורטוגלי בעט ימינה, אך השוער האירני ניחש נכון והדף.



רונאלדו. הפעם הוא לא הבקיע את הפנדל (Gettyimages)


דקה 83: רונאלדו קיבל צהוב לאחר שפגע בשחקן איראני, בעזרת ה-VAR.

דקה 90, איראן משווה ל-1:1! סדריק סוארס נגע ביד ברחבה ושוב בעזרת שיפוט הווידאו, איראן קיבלה פנדל ואנסריפארד לא השאיר לפטריסיו שום סיכוי עם בעיטה מדוייקת לפינה הימנית הגבוהה.



אנסריפארד. לא השאיר סיכוי לפטריסיו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי