צפו בתקציר: ארגנטינה בשמינית הגמר אחרי 1:2 דרמטי על ניגריה

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים | Gettyimages

שער מאוחר של רוחו (87) העלה את האלביסלסטה לשלב הבא אחרי שפנדל של מוזס (51) מחק יתרון של מסי (14), שהבקיע לראשונה. צרפת מחכה בשלב הבא. איסלנד הפסידה 2:1 לקרואטיה, שתפגוש את דנמרק

(גודל טקסט)
כולם ציפו לדרמה. כולם ציפו לאקשן. כולם ציפו לבלתי צפוי. וכולם קיבלו את זה בענק. אחרי התחלה מקרטעת, ארגנטינה עלתה הערב (שלישי) לשמינית הגמר אחרי ניצחון 1:2 דרמטי על ניגריה שנתן לה 4 נקודות ואת המקום השני בבית ד'. היא תפגוש בשלב הבא את צרפת, שסיימה ראשונה בבית ג', במשחק הראשון של שמינית הגמר שייערך ב-30.5. במשחק המקביל, קרואטיה נותרה מושלמת עם 1:2 על איסלנד, ששלח את הצפוניים הביתה ואותה למפגש מסקרן מול דנמרק בשמינית הגמר ב-1.7.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>





ארגנטינה – ניגריה 1:2
הכל היה על הכתפיים של ליאו מסי, שעבר את אחד הטורנירים המאכזבים בקריירה שלו. לפני המשחק התפרסמו הנתונים הירודים לפיהם כמעט ולא רץ בשני המשחקים הקודמים. השחקן המצטיין של מונדיאל 2014 היה צריך להוכיח שהוא עדיין אחד הטובים בזמנו ובכלל, והוא עשה את זה עם שער ראשון במונדיאל הזה בדקה ה-14 לאחר בישול נפלא של באנגה. הלחץ ירד מהכתפיים של הפרעוש, וכמוהו מהכתפיים של שאר שחקני האלביסלסטה, שנרגעו לאחר היתרון ונתנו לניגרים להשתלט לאט על המשחק.


ואז ניגריה קיבלה פנדל. ויקטור מוזס ניגש לבעוט, הכניע את ארמני ופתאום שוב היינו בשוויון, ומכאן ניגריה עולה. הארגנטינאים שוב נכנסו ללחץ, אבל בניגוד לתחילת המשחק הם לא תרגמו אותו לשליטה במגרש. מסי, היגוואין ודי מריה לא הצליחו לייצר מצבים, והחילופים של חורחה סמפאולי לא עזרו במיוחד כאשר השאיר סקורר דיבאלה על הספסל והעלה את מסא במקומו. היה נראה שאנחנו בדרך לשמינית גמר ללא הפיינליסטית האחרונה, עד שהגיע מרקוס רוחו. המגן הקדים את שחקני ניגריה לכדור רוחב ממרקאדו ושלח בעיטה נהדרת לשער, נותן את האות לחגיגות בבואנוס איירס.


Gettyimages)
Gettyimages)


הרכבים
ארגנטינה: פרנקו ארמני, גבריאל מרקאדו, ניקולאס אוטמנדי, מרקוס רוחו, ניקולאס טגליאפיקו, אנסו פרס, חאבייר מסצ'ראנו, אבר באנגה, אנחל די מריה, גונסאלו היגוואין, ליאו מסי


ניגריה: פרנסיס אוזוהו, בריאן אידוו, קנת' אומורו, וויליאם טרוסט-אקונג, לאון באלוגון, ויקטור מוזס, אוגנקארו אטבו, ג'ואל אובי, ווילפרד אנדידי, קלצ'י איהנאצ'ו, אחמד מוסא


מהלך המשחק
דקה 1: השופט ג'ונייט צ'אקיר הוציא את המשחק לדרך באצטדיון בסנט פטרנסבורג.


פרס. השחקנים של סמפאולי פתחו טוב יותר (Gettyimages)
פרס. השחקנים של סמפאולי פתחו טוב יותר (Gettyimages)


דקה 8: הארגנטינאים פתחו טוב יותר, ניגריה הלכה על הגנה צפופה. טגליאפיקו הצליח לחדור ובעט כדור שעבר ליד הקורה.


דקה 14, ארגנטינה עולה ל-0:1: מסי מבקיע! הפרעוש קיבל כדור נפלא מבאנגה, מצא מקום בתוך הרחבה מצד ימין והכניע את אוזהו. הדרום אמריקאים חוגגים ביציעים.


מסי, די מריה והיגוואין חוגגים את השער. הלחץ ירד (Gettyimages)
מסי, די מריה והיגוואין חוגגים את השער. הלחץ ירד (Gettyimages)


דקה 33: המשחק נרגע לאחר השער. מסי סיבב בעיטה חופשית נהדרת שנעצרה רק בקורה.


דקה 49: פנדל לניגריה! מוזס הרים כדור קרן, מסצ'ראנו תפס את באלוגון בחולצה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. שחקני ארגנטינה מחו וצ'אקיר התייעץ עם שופט הווידאו, אבל דבק בהחלטה ומוזס ניגש לבעוט.


שחקני נבחרת ניגריה חוגגים. זה השער שיכול להעלות אותם לשמינית (Gettyimages)
שחקני נבחרת ניגריה חוגגים. זה השער שיכול להעלות אותם לשמינית (Gettyimages)


דקה 51, 1:1: מוזס מכניע את ארמני ללא קושי.


דקה 71: אנדידי הגיע ראשון למסירת רוחב ומ-20 מ' בעט כדור מצוין שחלף סנטימטרים מעל השער.


דקה 77: מרקוס רוחו נגע בכדור ביד בתוך הרחבה, השופט שרק לפנדל לזכות ניגריה. אחרי בדיקה ב-VAR, הוא ביטל את ההחלטה והציל את ארגנטינה אולי מספיגה נוספת.


מרקוס רוחו חוגג עם מסי. השער שהעלה את ארגנטינה (Gettyimages)
מרקוס רוחו חוגג עם מסי. השער שהעלה את ארגנטינה (Gettyimages)


דקה 87, ארגנטינה עולה ל-1:2: איזה שער של מרקוס רוחו! מרקאדו מסר כדור רוחב, המגן הגיע אליו ראשון ובעט כדור נפלא פנימה.


קרואטיה – איסלנד 1:2
קרואטיה כבר השיגה את הכרטיס לשמינית הגמר עוד לפני המשחק, אבל זה לא מנע ממנה להגיע נחושה לשמור על המאזן המושלם שלה. בהרכב חסר, הקרואטים פגשו נבחרת לוחמת שידעה שהיא חייבת ניצחון ותוצאה טובה במשחק המקביל כדי לעלות, אבל קודם כל ניצחון. האיסלנדים ישבו על השער של השוער השני, לוברה קאליניץ', כבר מהפתיחה, אבל לא הצליחו להבקיע אפילו פעם אחת. קרואטיה ניצלה את התסכול כדי לתקפוף בחזרה, ובדקה ה-53 הצליחה לעשות את מה שיריבתה לא הצליחה, כשמילאן באדל בעט פנימה מתוך הרחבה הצפופה.



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>


אוהדות נבחרת איסלנד. עדיין עם סיכוי להעפלה (Gettyimages)
אוהדות נבחרת איסלנד. עדיין עם סיכוי להעפלה (Gettyimages)


בנקודה הזו איסלנד היתה רחוקה מהעפלה, אבל אז הגיעה נגיעת יד של לוברן בתוך הרחבה, השופט פסק על פנדל וגילפי סיגורדסון לא התבלבל כשבעט פנימה והפך לראשון שמכניס כדור לשער הקרואטים במונדיאל הזה. עכשיו כל מה שהאיסלנדים צריכים זה שער נוסף והם עם הופעה היסטורית בשמינית הגמר. אלא שממש באותה דקה, במגרש השני, ניגריה השוותה מפנדל בעצמה והחלום שוב התרחק. לקראת סיום הגיעה הידיעה שארגנטינה הבקיעה שוב, ובמצב הזה שוב שער זה כל מה שהאיסלנדים צריכים, אבל מי שקבר את התקוות היה איבן פרישיץ', אחד השחקנים הטובים על המגרש, שבתוספת הזמן תפס את ההגנה לא מוכנה וכבש כדי לשמור על המאזן המושלם של נבחרתו ולשלוח אותה לקרב מול דנמרק בשלב הבא.


הרכבים
קרואטיה
: לוברה קאליניץ', טין ידבאי, ודראן צ'ורלוקה, דויה צ'אלטה צאר, יוסיפ פיבאריץ', מרקו פיאצה, לוקה מודריץ', מתאו קובאצ'יץ', מילאן באדל, איבן פרישיץ', אנדריי קראמריץ'


מודריץ' (Gettyimages)
מודריץ' (Gettyimages)


איסלנד: האנס האלדורסון, הורדור מגנוסון, רגנאר סיגורדסון, סבריר אינגי אינגוסון, בירקיר סאברסון, אמיל האלפרדסון, גילפי סיגורדסון, ארון גונארסון, יוהאן ברג גודמונסון, אלפרד פינבוגאסון


מהלך המשחק
דקה 1: השופט אנטוניו לאהוז הוציא את המשחק לדרך באצטדיון רוסטוב.


דקה 53, קרואטיה עולה ל-0:1
: למרות אינסוף הניסיונות של של איסלנד, אלו הקרואטים שעולים ליתרון כאשר באדל בעט מתוך הרחבה הצפופה.


שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים. מאזן 0:6 עד עכשיו (Gettyimages)
שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים (Gettyimages)


דקה 77, 1:1: פנדל לאיסלנד! דיאן לוברן נגע בכדור בידו בתוך הרחבה והשופט הורה מיד על פנדל. גילפי סיגורסון הכניע את קאליניץ', קרואטיה סופגת במונדיאל לראשונה.


דקה 91, קרואטיה עולה ל-1:2: שער ענק של איבן פרשיץ'! אם לאיסלנד היה חלום, הוא נגדע באיבו.
דק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי