צ'יצ'ה: אי אפשר לדרוש מניימאר לזכות במונדיאל לבד

צ'יצ'ה
צ'יצ'ה | Gettyimages

מאמן נבחרת ברזיל הגן על הכוכב שלו במסיבת עיתונאים לקראת סרביה (רביעי, 21:00): "גם אני בכיתי, אחרי המשחק הראשון שלי". הסרבים ינסו להפתיע, שווייץ צפויה לערוך שינויים כדי להבטיח עלייה מול קוסטה ריקה

(גודל טקסט)

המשחקים בבית ה' ימצאו מחר (רביעי) עוד נבחרת גדולה עם הגב לקיר. ברזיל אולי לא בלחץ כמו ארגנטינה וגרמניה, אבל היא רוצה לנצח את סרביה במשחק קשה באצטדיון של ספרטק. במשחק השני, קוסטה ריקה תשחק מול שווייץ. ברזיל ושווייץ יעלו במקרה של ניצחון או תיקו לכל אחת. אם ברזיל ושוויץ יפסידו באותה תוצאה ברזיל עולה בגלל הפרש שערים טוב יותר.

סרביה – ברזיל (בית ה', 21:00)
אם סרביה תפתיע את ברזיל עם ניצחון היא תעלה, וברזיל תצטרך ניצחון של קוסטה ריקה שעד כה השיגה 0 נקודות כדי להידחק בכל זאת לשמינית. מצד שני, אולי לברזיל לא כדאי להיות ראשונה בהנחה שגרמניה תסיים שנייה בבית ו'. אם ברזיל תסיים במקום השני היא עלולה להיפגש עם מקסיקו החזקה. לא פשוט. הברזילאים במתח, והעיתון "גלובו אספורטה" דיווח שאתמול נערכה ישיבה בקשר להרכב של הנבחרת, שהיתה אמורה להימשך שעתיים והתארכה לארבע שעות.

בסופו של דבר, במסיבת העיתונאים אישר המאמן צ'יצ'ה שההרכב של ברזיל יהיה זהה לזה שפתח נגד קוסטה ריקה. על סרביה אמר: "זו נבחרת עם אופי. היא התקפית ויש שחקנים עם יכולת אישית טובה". הוא הגן על ניימאר, שבכה אחרי הניצחון על קוסטה ריקה 0:2 ואמר: "אחרי המשחק הראשון שלי בנבחרת, במוקדמות נגד אקוואדור, התקשרתי לאישתי והתחלתי לבכות מאושר בגלל שהייתי כל כך מרוצה. בכיתי בגלל שנהניתי והרגשתי גאה באותו רגע. מול היריבה אתה צריך להיות מאוזן, שקול, אבל העובדה שניצחנו עם שני שערים בזמן פציעות מעידה על החוזק של היריבה. הם שמו עשרה שחקנים להגן על הכדור ועוד יש להם את קיילור נבאס בתור שוער".

צ'יצ'ה עם ניימאר.
צ'יצ'ה עם ניימאר. "לא היה פה אם לא היה כשיר" (AFP)

הכשירות של ניימאר: "הוא עדיין בתהליך של החלמה, אבל לא היה כאן אם לא היה כשיר. במשחק נגד קוסטה ריקה כבר היה טוב יותר מהמשחק הראשון. קאפלו אמר שניימאר למד להתחזות? ממאמן למאמן אני אומר לך שזה היה פנדל. אי אפשר לדרוש ממנו לזכות לבד במונדיאל. יש ציפיות מוגזמות ממנו בכל הקשור להצלחה וככה זה לא יכול להימשך".

פציעת דוגלאס קוסטה: "לא מרוצה מזה, ברור. הוא שחקן מהיר מאוד ואנחנו זקוקים לו".

בלם ברזיל מירנדה ילבש את סרט הקפטן מחר. הוא אמר: "אנחנו לא בוחרים מי ישחק נגדנו בשמינית. אנחנו נשחק כדי להיות ראשונים בבית. אני גאה להיות אחד הקפטנים של צ'יצ'ה ואם נזכה במונדיאל לא יהיה איכפת לי מי הקפטן במשחק".

מירנדה.
מירנדה. "נשחק כדי להיות ראשונים" (Gettyimages)

ברזיל מתבססת על שיטת משחק חדשה בה קוטיניו משחק בצד שמאל, ומאז תחילת המונדיאל השינוי הזה עבד. בשמאל משחקים מרסלו, קוטיניו וניימאר ובימין פאגנר, פאוליניו ו-וויליאן. הבעיה היא שחסר איזון. בשמאל משחקים השחקנים הכי מוכשרים בנבחרת ובימין פחות. צ'יצה ינסה למצוא את האיזון, אחרי שמול שווייץ 44 אחוז מההתקפות הגיעו משמאל ורק 27 אחוז מימין, כאשר מול קוסטה ריקה הנתונים דומים. עוד בעיה בברזיל היא שמבחינת הסטטיסטיקה, היא הנבחרת שאיימה הכי הרבה על השער בשני הסיבובים הראשונים עם 43 איומים, אבל רק 13 הגיעו למסגרת. הנתון הזה הופך אותה לנבחרת הכי פחות יעילה מבחינת אחוזים. בברזיל מקווים שניימאר יעבור משחק שקט, אבל מוכנים לעובדה ששחקני סרביה הידועים כפרובוקטורים לא קטנים ינסו להוציא אותו משיווי משקל מיד בפתיחה.

אם סרביה רוצה לעלות אחרי ההפסד 2:1 לשווייץ, היא חייבת לנצח. תיקו יעזור רק אם קוסטה ריקה תעשה להם טובה. ההרגשה בסרביה היא שהלחץ על ברזיל דווקא. התקשורת הסרבית כותבת שהמאמן מלאדן קרסטאיץ' מתחבט בשאלה איך לשחק והאם לשנות מערך, כאשר יש לו אפשרות להציב את אנטוניו רוקאבינה מוויאריאל צמוד לניימאר כדי שלא ייתן לו לנשום. הוא שיחק עד כה רק 8 דקות נגד קוסטה ריקה. אם רוקאבינה יעלה, ברניסלב איבנוביץ' עשוי להיות מסופסל כי המאמן יצטרך לשנות את מערך ההגנה. עוד החלטה היא לשנות את המיקום של סרגיי מיליניקוביץ' סאביץ' לתפקיד אחורי יותר לצידו של נמניה מאטיץ' והכנסת אדם ליאיץ' במקומו במרכז המגרש.

אלכסנדר קולארוב אמר על ברזיל: "יש לנו סיכויים. אולי התקשורת הברזילאית מזלזלת בנו. הם כבר פרסמו את ההרכב, אבל זה אולי חלק מהטקטיקה שלהם. אני לא חושב שהם רגועים. וויליאן שחקן גדול שנמצא בשיאו. שיחקתי מולו מלא פעמים כשהייתי בסיטי".

סרגיי מיליניקוביץ' סאביץ'. צפוי לשחק מאחורה (Gettyimages)
סרגיי מיליניקוביץ' סאביץ'. צפוי לשחק מאחורה (Gettyimages)

שווייץ – קוסטה ריקה (בית ה', 21:00)
שווייץ תעלה אם תסיים בתיקו בניז'ני נובגרוד, והיא סומכת על היכולת שלה לא להישבר עד כה. נבחרת הנטי פיגרה 1:0 מול סרביה ועדיין הפכה את המשחק לניצחון 1:2. במשחק בלטו החגיגות של האלבנים-הקוסוברים שלה, גרניט ג'אקה ושרדן שאקירי, שספגו עונש כספי אבל יוכלו להשתתף במשחק על פי תקנות פיפ"א. שווייץ ניצחה בשני מפגשי העבר שלה מול קוסטה ריקה, שניהם במשחקי ידידות, ולמעשה מעולם לא הפסידה לנבחרת מקונקקף במונדיאל. הלוס טיקוס משחקים על הכבוד בלבד, אבל מאוד חשוב להם לא לסיים מונדיאל עם שלושה הפסדים.

מאמן שווייץ צפוי להוריד לספסל את האריס ספרוביץ' ולתת צ'אנס לחלוץ דינאמו זאגרב מריו גבארינוביץ' או בריל אמבולו משאלקה. גבארינוביץ' נכנס כמחליף במחצית השנייה מול סרביה והצטיין במשחק. קוסטה ריקה לא ניצחה כבר חמישה משחקים במונדיאל, אחרי שסיימה ברבע הגמר בטורניר הקודם. היא לא כבשה 368 דקות במה שהפך לרצף הגרוע ביותר שלהם בתולדות הגביע העולמי.

פטקוביץ' עם ליכטשטיינר.
פטקוביץ' עם ליכטשטיינר. "רוצים לנצח ולסיים ראשונים" (Gettyimages)

אוסקר ראמירס: "שווייץ נבחרת מאורגנת עם דינמיקה קבוצתית ושחקנים עם יכולות אישיות. יהיה משחק דינמי במיוחד כי הם צריכםי את הנקודות ואנחנו צריכים לסיים את המונדיאל בצורה טובה". התקשורת בקוסטה ריקה פרסמה שהמאמן ביקש לעזוב מיידית את הנבחרת לאחר שהוא ובני משפחתו ספגו איומים ברשתות החברתיות בעקבות הכישלון במונדיאל, אלא שראמירס עצמו הכחיש בתוקף וטען שלמרות נפגע, מעולם לא חשב להתפטר.

ולדימיר פטקוביץ': "אנחנו רוצים לנצח כדי שאולי נסיים במקום הראשון בבית. אל תחשבו שזה הולך להיות משחק קל. קוסטה ריקה יריבה איכותית. ברור שזו נבחרת עם גאווה שאין לה מה להפסיד ולכן היא מסוכנת". הקשר ואלון בהראמי התייחס לעניין הקנס שספגו ג'אקה ושאקירי: "לא ראוי להתעסק בפוליטיקה כרגע. אנחנו צריכים לחשוב על הדבר העיקרי שהוא כדורגל".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי