צפו בתקצירים: ברזיל תפגוש את מקסיקו, שווייץ את שבדיה

פאוליניו עם ניימאר
פאוליניו עם ניימאר | Gettyimages

הסלסאו לא התקשו מול סרביה וניצחו 0:2 משערים של פאוליניו וטיאגו סילבה, בזכותם היא סיימה במקום הראשון בבית ה' לקראת קרב מסקרן בשמינית הגמר. השוויצרים איבדו פעמיים יתרון וסיימו ב-2:2 עם קוסטה ריקה

(גודל טקסט)
תמונת שמינית הגמר של המונדיאל הולכת ומתבהרת, ובעוד הבתים הקודמים סיפקו לא מעט הפתעות, בית ה' סיפק ערב סולידי כשברזיל סיימה ראשונה אחרי שגברה 0:2 על סרביה ותפגוש את מקסיקו לקרב מסקרן במיוחד בשמינית הגמר (שני, 17:00). במשחק המקביל, שווייץ שסיימה שנייה איבדה פעמיים יתרון בדרך ל-2:2 עם קוסטה ריקה, ותפגוש את שבדיה (שלישי, 17:00).




באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם
ממש כאן>


סרביה – ברזיל 2:0

אחרי הפתיחה הלא מרשימה מול שווייץ, הסלסאו המשיכו להיראות טוב יותר ולא התקשו להבטיח לעצמם את המקום הראשון בבית, לקראת מפגש מסקרן מול מקסיקו בשמינית הגמר. שחקניו של צ'יצ'י פתחו טוב יותר את המשחק, אבל איבדו כבר בדקה ה-10 את מרסלו, שנפצע, ביקש להתחלף וירד מהמגרש בדמעות, כשבמקומו עלה פיליפה לואיס. בהמשך הודיעה ההתאחדות הברזילאית שהוא סובל מהתכווצות בגזרת עמוד השדרה, שהוא טופל ושמצבו יציב. טרם ברור אם יהיה כשיר למשחק מול מקסיקו.

הברזילאים רשמו לא מעט החמצות מול ולדימיר סטויקוביץ' שסיפק הופעה מרשימה, אבל בדקה ה-31 הגיע ה-0:1. פיליפה קוטיניו סיפק בישול גאוני כששלח כדור עומק כמעט מחצי מגרש לפאוליניו, שהשתלט עליו והקפיץ מעל שוער מכבי חיפה. הסרבים נראו טוב יותר בפתיחת המחצית השנייה ואלכסנדר מיטרוביץ' כמעט השווה בנגיחה פעמיים מול אליסון, אבל דווקא אז, קרן של ניימאר בדקה ה-68 הגיע לטיאגו סילבה שנגח את ה-0:2 ואחרי הדיווחים על עך שנעלב ממנו במשחק הקודם, התחבק עם החלוץ שבישל את השער. בהמשך ברזיל ובעיקר ניימאר ניסו לכבוש את השלישי, אך התוצאה נשמרה עד הסיום.




הברזילאים מודים לאוהדים בסיום (Gettyimages)


Informações sobre Marcelo: Em uma tentativa de arrancada, o lateral teve um espasmo na coluna. Foi medicado e passa bem.

Recupera logo, craque! #GigantesPorNatureza

— CBF Futebol (@CBF_Futebol) June 27, 2018

הרכבים
סרביה: ולדימיר סטויקוביץ', אנטוניו רוקאבינה, ניקולה מילנקוביץ', מילוש וליקוביץ', אלכסנדר קולארוב, סרגיי מילינקוביץ' סאביץ', נמניה מאטיץ', דושאן טאדיץ', אדם ליאיץ' (אנדרו זיוקוביץ' 75), פיליפ קוסטיץ' (נמניה ראדוניץ' 82), אלכסנדר מיטרוביץ' (לוקה יוביץ' 89).


ברזיל
אליסון, פאגנר, טיאגו סילבה, ז'ואאו מירנדה, מרסלו (פיליפה לואיס 10), קאסמירו, פאוליניו (פרננדיניו 66), פיליפה קוטיניו (רנאטו אוגוסטו 80), וויליאן, ניימאר, גבריאל ז'סוס.


מהלך המשחק
דקה 2: פריצה של ניימאר מימין הסתיימה במסירה לקוטיניו שבעט לשער מקצה הרחבה, אך הכדור פגע בז'סוס שעמד בנבדל.


דקה 10: מרסלו נפצע, לא יכול היה להמשיך וביקש להתחלף. פיליפה לואיס עלה במקומו מהספסל כשמגן ריאל מדריד ירד מהמגרש בדמעות.



ירד מהמגרש בדמעות. מרסלו (AFP)


דקה 25: ז'סוס כדרר ברחבה והצליח להעביר כדור לניימאר שבעט מזווית קשה מקרוב לשער, סטויקוביץ' הצליח להדוף.


דקה 36, 0:1 לברזיל! במבצע שכולו ברצלונה, קוטיניו שלח כדור עומק גאוני לפאוליניו, שקיבל אותו ברחבה והקפיץ מעל סטויקוביץ' כדי לקבוע יתרון.



פאוליניו. הקפיץ מעל סטויקוביץ' (Gettyimages)


דקה 45: לואיס פרץ משמאל ועביר כדור לניימאר, שמהפינה השמאלית של הרחבה ניסה לסובב לרחוקה של סטויקוביץ', אבל הכדור לא מצא את המסגרת.


דקה 57: קוטיניו מצא את ניימאר שהמשיך עד הסוף, אך כשהגיע מול סטויקוביץ' בעט לגופו של השוער הסרבי.


דקה 61: סרביה כמעט משווה. אליסון השמיט כדור שהוגבה לרחבה ומיטרוביץ' היה במקום כדי לנגוח, אבל הכדור נעצר אצל סילבה.


דקה 65: מיטרוביץ' עלה גבוה כדי לנגוח כדור ברחבה, היישר לידיים של אליסון.


דקה 68, 0:2 לברזיל: ניימאר הגביה קרן לרחבה וטיאגו סילבה עלה גבוה כדי לנגוח את השני.



סילבה. עלה גבוה כדי להכפיל את היתרון (Gettyimages)


דקה 83: הגבהה מימין של וויליאן הגיעה לניימאר שהיה ברחבה, ובעט מהאוויר גבוה מעל השער של סטויקוביץ'.


דקה 87: ניימאר קיבל כדור עומק ברחבה וניסה להקפיץ מעל סטויקוביץ', אבל השוער הסרבי קרא נכון את המהלך.


שווייץ – קוסטה ריקה 2:2

השוויצרים הגיעו למשחק עם רגל וחצי בשמינית הגמר, וכבר מהרגע הראשון אפשר היה לראות שקוסטה ריקה שהגיעה בלי כל סיכוי לעלות לשלב הבא, באה כדי להילחם על הכבוד ורצתה יותר. "לוס טיקוס" הגיעו ללא מעט מצבים מול יאן זומר, אך לא הצליחו להכניע אותו, וכמאמר הקלישאה חטפו בצד השני. זה קרה בדקה ה-31 כשבריל אמבולו הוריד בראש כדור שהוגבה לרחבה לבלרים דז'מאילי, שנעץ אותו מקרוב ברשת של קיילור נבאס.


 

באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>

 

ה-1:1 הגיע בדקה ה-55 כשקנדל ווסטון עלה גבוה לכדור קרן כדי לנגוח אותו לשער. שווייץ אומנם החזירה לעצמה את השוויון מרגלי יוסיפ דרמיץ' בדקה ה-87, אך העניקה פנדל שלוש דקות בתוך תוספת הזמן לקוסטה ריקה. הקפטן בריאן רואיס ניגש לנקודה הלבנה ובעט חזק למשקוף, אך למזלו הכדור פגע בראשו של זומר, ונהדף לרשת כדי לקבוע 2:2 דרמטי. למרות שאיבדו פעמיים את היתרון, השוויצרים יכולים להתנחם במקום השני בבית, שכאמור סידר להם מפגש מול שבדיה.



שווייץ: יאן זומר, סטפן ליכטשטיינר, פביאן שר, מנואל אקנג'י, ריקרדו רודריגז, ואלון בהראמי (דניס זקאריה 60), גרניט ג'אקה, ג'רדאן שאקירי (מיכאל לאנג 81), בלרים דז'מאילי, בריל אמבולו, מריו גבארינוביץ' (יוסיפ דרמיץ' 69).

קוסטה ריקה: קיילור נבאס, כריסטיאן גמבואה (איאן סמית 90+3), ג'וני אקוסטה, קנדל ווסטון, ג'אנקרלו גונסאלס, בריאן אוביידו, דניאל קולינדרס (רודני וואלאס 81), סלסו בורחס, דויד גוסמן (90+1),  בריאן רואיס, ג'ואל קמפבל.


מהלך המשחק
דקה 7: כריסטיאן גמבואה מקבל כדור ובועט מתוך הרחבה, יאן סומר באינסטינקט נהדר מונע יתרון של קוסטה ריקה.


דקה 10: דניאל קולינדרס מנסה את מזלו מקצה הרחבה ובועט כדור נהדר למשקוף, "לוס טיקוס" נראים הרבה יותר טוב בפתיחה.


דקה 19: שוב דניאל קולינדרס שבועט מזווית קשה כדור חד שסומר יורד טוב והודף לקרן.


דקה 31, 0:1 לשווייץ! אמבולו נגח כדור שהוגבה לרחבה לעבר דז'מאילי, שמחמישה מטרים נעץ את הכדור ברשת של נבאס.



דז'מאילי. יתרון בניגוד למהלך המשחק (Gettyimages)


דקה 48: קמפבל בעט ממרכז הרחבה כדור מהאוויר, שחלף מעל המשקוף של זומר.


דקה 49: רודריגס הגיב עם בעיטה משלו מחוץ לרחבה, שגם היא הלכה גבוה מדי.

 

דקה 55: קוסטה ריקה משווה ל-1:1!  ווסטון עולה לכדור קרן של ג'ואל קמפבל ונוגח לשערו של יאן זומר. שמירה גרועה של הגנת שוויץ, קוסטה ריקה עם שער ראשון בטורניר.



ווסטון. השווה לטיקוס (Gettyimages)


דקה 77: כמעט 1:2 לשוויץ! דרמיץ המחליף עלה נהדר להרמה של אמבולו ונגח לקורה  

דקה 87, 1:2 לשווייץ! השער של השוויצרים. שוב דרמיץ' שקיבל כדור ברחבת ה-16 ובער נהדר תוך כדי תנועה לפינת השער של קיילור נבאס. 


דקה 90+3, קוסטה ריקה משווה ל-2:2! בריאן רואיס בועט את הפנדל שניתז מהמשקוף לראשו של זומר ונהדף חזרה לרשת. חוסר מזל של השוער השוויצרי שלא משנה הרבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי