קולומביה ראשונה, יפן שנייה בזכות צהובים. צפו בתקצירים

קולומביה
קולומביה | Gettyimages

עוד דרמה מטורפת במונדיאל: ירי מינה כבש בנגיחה (74) והבטיח לקולומביה את המקום בין 16 האחרונות. בדנארק כבש (60) לזכות הפולנים מול הסמוראים הכחולים. לראשונה בהיסטוריה: נבחרת עלתה בזכות כמות כרטיסים

(גודל טקסט)
בית ח' סיפק פיניש דרמטי כיאה לשלב הבתים המטורף במונדיאל. קולומביה עלתה לשמינית גמר אחרי 0:1 על סנגל. הנבחרת האפריקאית הסימפטית, שהפסידה לראשונה בתולדותיה משחק בשלב הבתים, הודחה בגלל שספגה יותר כרטיסים צהובים לעומת יפן שהפסידה 1:0 לפולין. השתיים סיימו בשוויון מוחלט בנקודות ובהפרש השערים וכזכור סיימו את המשחק ביניהן בתיקו 2:2 מה שהוביל – לראשונה בהיסטוריה של המונדיאל – להכרעה ב"נקודות שליליות". יפן ספגה ארבעה כרטיסים צהובים בלבד לעומת שישה של סנגל – מה שהעלה את הסמרואים הכחולים לשמינית הגמר מהמקום השני. לראשונה מאז 1982, לא תהיה נבחרת אפריקאית בשלב הנוקאאוט. 


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>





יפן – פולין 1:0
בדקות האחרונות של המשחק, היפנים הניעו כדור לרוחב, בעוד הפולנים עמדו והסתכלו. היפנים ידעו שסנגל בפיגור וידעו שלהם יתרון בכרטיסים הצהובים. הם גם ידעו ששער חובה נוסף ישלח אותם הביתה, אז הם עמדו והעבירו את הזמן. בסיום, הגיעו הבשורות הטובות מסמארה. יפן עלתה למרות ההפסד ותחכה למנצחת בית ז' – אנגליה או בלגיה. הפולנים, שעלו בהרכב חסר, סיימו טורניר חלש בטעם טוב. בדנארק כבש את שער הניצחון בדקה ה-59 ושלח את לבנדובסקי וחבריו הביתה עם שלוש נקודות. 


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>





הרכבים

יפן: איג'י קוואשימה, יוטו נגאטומו, הירוקי סאקאי, טומאוקי מאקינו, יושינורי מוטו (מקוטו האסבה, 82), גוטוקו סאקאי, גאקו שיבסאקי, טקאשי אוסאמי (טקאשי אינוי, 65), הוטארו ימאגוצ'י, שינג'י אוקזאקי (יויה אוסאקו, 47), מאיה יושידה.


פולין: ארתור ידז'ייצ'יק, יאן בדנארק, קמיל גליק, ברטוש ברשינסקי, גז'גוז' קריכוביאק, יאצק גורלסקי, פיוטר זילינסקי (לוקאש תאודורצ'יק, 79), רפאל קורזאבה (סלובמיר פשקו, 80), קמיל גרוסיצקי, רוברט לבנדובסקי.


אוהדי יפן (gettyimages)
אוהדי יפן (gettyimages)


מהלך המשחק

דקה 12: כדור שהוגבה מימין הגיע לאוקזאקי, שנגח החוצה מחמישה מטרים.

דקה 13: מוטו קיבל כדור על סף הרחב הובעט, פביאנסקי היה במקום והדף לקרן.

 

דקה 32: איזו הצלה! איג'י קוואשימה בעצירה אקרובטית מציל ממש מקו השער נגיחה של קמיל גרוסיצקי. המצב המסוכן במשחק עד כה.



לבנדובסקי. ממשיך בטורניר הלא מרשים גם מול היפנים (Gettyimages)


דקה 53: פולין במתפרצת, הכדור הגיע אל גרוסיצקי, קוואשימה יצא ומנע שער..


דקה 60, 0:1 לפולין: קורזאבה הכניס כדור טוב לבדנארק שהמשיך מקו חמשת המטרים מהאוויר, פנימה. שער מפתיע, שמרחיק את היפנים מהשלב הבא.


סנגל – קולומביה 1:0

איזו דרמה וכמה מזל היה לקולומביה. בדקה ה-17 שרק השופט על פנדל לזכות סנגל אחרי שסאדיו מאנה נפל ברחבה, אבל ה-VAR נחלץ לזכותה של קולומביה. לוס קפטרוס איבדו את הכוכב חאמס רודריגס שנפצע והוחלף אחרי חצי שעה וירדו להפסקה במצב של שוויון וכשהם בחוץ. למזלם, הגיבור שלהם בטורניר הוא לאחר מאשר הבלם ירי מינה. 
 

רבע שעה לסיום התרומם הבלם שלא רואה דקות משחק בברצלונה ונגח את השני שלו בטורניר. הסנגלים לחצו ונתקלו בדויד אוספינה המצוין, אבל דווקא ברגעים האחרונים לא הבינו את חישוב הצהובים ורק בסיום הבינו שלמעשה סיימו את דרכם בטורניר. קולומביה התאוששה מההפסד במשחק הראשון, סיימה בראש הבית ותחכה לסגנית בית ז' – בלגיה או אנגליה. 



אוהד קולומביאני ביציע (gettyimages)
אוהד קולומביאני ביציע (gettyimages)


הרכבים
סנגל: קאדים אנדיאיי, לאמין גסאמה, קאלידו קוליבאלי, יוסוף סבאלי (מוסא ואגה, 74), אידריסה גיי, סאליף סאנה, שייקו קויאטה, סאדיו מאנה, איסמעילה סאר, אמבאי ניאנג (דיאפרה סאקו, 86), קייטה באלדה (מוסא קונאטה, 80).


קולומביה:  דויד אוספינה, סנטיאגו אריאס, קרלוס סאנצ'ס, ג'רי מינה, מתאוס אוריבה (ג'פרסון לרמה, 83), חואן מוחיקה, חואן פרננדו קינטרו, דבינסון סאנצ'ס, חאמס רודריגס (לואיס מוריאל 31), חואן קווארדאדו, רדאמל פלקאו (מיגל בורחה, 89).


מהלך המשחק
דקה 12: קינטרו בעט כדור חופשי מחוץ לרחבה לפינה השמאלית התחתונה, השוער הסנגלי מתח איברים והצליח להדוף.


דקה 17:
דבינסון סאנצ'ס הכשיל ברחבה את סאדיו מאנה. השופט הורה על פנדל, אך ביטל אותו לאחר שניגש ל-VAR.



סאנצ'ס מפיל את מאנה ברחבה. בסוף זה לא הספיק לפנדל (Gettyimages)


דקה 25: קינטרו הגביה לרחבה כדור חופשי כ-25 מטרים מהשער, פלקאו נגח החוצה ממטרים ספורים. למזלו, הוא היה בנבדל.


דקה 31: מכה לקולומביה. חאמס נפצע והוחלף במוריאל.



חאמס. נפצע במחצית הראשונה (Gettyimages)


דקה 65: מוריאל המחליף בעט חזק מ-18 מטרים, הגנת סנגל הדפה לקרן.


דקה 74, 0:1 לקולומביה: הכדור הוגבה לרחבה, ירי מינה התרומם נהדר ומשמונה מטרים נגח חזק פנימה.






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי