באנגליה עקצו את סאות'גייט: "אתה בטוח שזה רעיון טוב?"

גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט | Gettyimages

ההפסד 1:0 לבלגיה אומנם סידר לנבחרת שלושת האריות מסלול קל יותר לגמר, אך לפני כן היא תצטרך לעבור את קולומביה הקשה ובממלכה מבקרים את המאמן שאמר: "כמנהיג הנבחרת, צריך לקחת החלטות טובות עבורה"

(גודל טקסט)
עיתוני אנגליה יצאו הבוקר (שישי) נגד מאמן נבחרת שלושת האריות גארת' סאות'גייט אחרי ההפסד אמש 1:0 לבלגיה, שאומנם "סידר" לאנגלים מסלול קל יותר בשלבי ההכרעה של המונדיאל, אך כדי לעשות זאת היא תפגוש יריבה קשה בדמות קולומביה במקום וכלל לא בטוח שזה עדיף לה.



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >


"עדיין חושב שזה היה רעיון טוב?" נכתב ב"דיילי מייל", כשבנוסף צוינו כל שמות שחקני ההרכב הראשון שלא שותפו אתמול. סאות'גייט ככל הנראה לא רצה לנצח וההחלטה יכולה להתהפך עליו. במצב של 0:1 לבלגים הכניס המאמן להופעת בכורה במונדיאל דווקא את דני וולבק ולא העז לתת להארי קיין אפילו כמה דקות. "זה הגביע העולמי ולא יום ספורט בבית הספר", עקצו בעיתון האנגלי. לזכות סאות'גייט ייאמר שהוא היה נתון בדילמה ואין לו ניסיון במעמדים כאלה, אבל המונדיאל כבר הוכיח שהפתעות הן עניין שבשגרה ועדיף ללכת צעד אחר צעד. החישוב הקר אומר שאת יפן אנגליה אמורה לעבור יותר בקלות מקולומביה עם שלל כוכביה, למרות שטרם ברור אם חאמס רודריגס יהיה כשיר.


שליח העיתון וכותב הטורים מרטין סמואל הדגיש: "לפי כל החישובים, זו תוצאה טובה לאנגליה אז למה זה לא הרגיש ככה? למה כשעדנאן ינוזאי הכניע את חברו לשעבר בסנדרלנד ג'ורדן פיקפורד ההרגשה הייתה 'הנה זה שוב קורה'? למה ההרגשה היא שאנגליה החמיצה הזדמנות לנצח את מילואי בלגיה ולהמשיך את ההרגשה הטובה לעוד סוף שבוע אחד במונדיאל? אז אין את ברזיל בשמינית, אין את ספרד ברבע אלא רק בחצי, אבל לפני שמגיעים לשם, בואו נדאג לעבור את קולומביה".


בכותרת אחרת נכתב: "המומנטום הטוב הלך לאיבוד. הפסדנו משחק". בעיתון שלפו את הכתבה הראשונה על ינוזאי מ-2013 כשדייויד מויס הריץ אותו בקבוצה הראשונה של מנצ'סטר יונייטד תחת הכותרת: "הסחורה החמה של אירופה". מאז הקשר שהקריירה שלו הלכה ודעכה נעלם לאנגלים ושיחק השנה בריאל סוסיאדד, אבל חזר כדי להראות להם מה הוא שווה. העיתון כתב שיש לכמה קולומביאנים חשבון לסגור עם האנגלים והם עברו משוכה גבוהה בדמות סנגל ומגיעים עם סגל עטור כוכבים.


Friday's Daily Mail sport: Still think this was a clever idea, Gareth? #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/49Evxg8rQW

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 28 ביוני 2018


גם ב"סאן" עקצו את הנבחרת אותה רוממו והעלו לגדולות אחרי הניצחון 1:6 על פנמה: "שיחקתם יפה מאוד", הייתה הכותרת של העיתון עם תמונה של מרקוס ראשפורד, גארי קייהיל ואריק דייר. בכותרת קטנה נכתב בעוד עקיצה: "ההפסד נותן לאנגליה את הדרך הקלה יותר לגמר, כל עוד ננצח את קולומביה". עוד נכתב: "השחקנים לא אהבו את זה, אבל האוהדים שמחים ואחד מהם אמר שזו הדרך הכי קלה לגמר". אנגליה כנראה שוב חולמת בהקיץ.


Friday's Sun: "Well played lads!" (via @BBCHelenaLee) #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/nVkKNZzYG2

— BBC News (UK) (@BBCNews) 28 ביוני 2018

גם בעיתון "אי ספורט" נמתחה ביקורת: "אנגליה הפסידה, אבל האם היא באמת ניצחה בסופו של דבר? המקום השני בבית הוביל למשחק לא פשוט נגד קולומביה שאחריו הדרך הלאה קלה יותר". אפילו סאות'גייט, שכינה את המשחק נגד קולומביה "משחק העשור עבור אנגליה", מבין שלא ברור אם ההימור היה נכון. בכותרת "דיילי אקספרס" נכתב: "עכשיו זה מתחיל להיות רציני. המשחק נגד קולומביה יהיה המשחק הכי קשה שלנו מזה עשר שנים. סאות'גייט עשה שמונה שינויים בהרכב וזה חזר כמו בומרנג עם הפסד. רק אם נעבור את קולומביה נשחק נגד שוויץ או שבדיה ברבע הגמר".


Friday's Daily Express sport: Now it gets serious #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/4XE1AHEF5L

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 28 ביוני 2018

עוד אחד שלא אהב את הגישה של הנבחרת היה שחקן העבר והפרשן בהווה גארי ליניקר שמתח ביקורת בעקיצה אופיינית: "נצטרך לחכות לברזיל עד לגמר". ב"דיילי מייל" הוענקו ציונים לשחקנים, אך על סאות'גייט נכתב: "עוד לא ברור מה הציון. זה אפס אם נפסיד לקולומביה ו-10 אם נעבור. הוא היה אמיץ כשנתן לכל כך הרבה שחקנים לנוח, אבל כל המונדיאל הזה ייזכר ויוגדר על ידי התוצאה מול קולומביה".



Ah bollocks, we'll have to wait until the final to beat Brazil.

— Gary Lineker (@GaryLineker) 28 ביוני 2018


שלושה שחקני עבר הביעו דעתם על ההחלטה של סאות'גייט. ג'יימי רדנאפ אמר: "זו הייתה החלטה אמיצה. השאלה אם השחקנים בכלל היו צריכים את המנוחה הזאת? מה שמאוד הרשים אותי בשני המשחקים הראשונים שהשחקנים נראו חדים מאוד. במונדיאל אסור לך לעשות חישובי מסלול, צריך לנצח כל נבחרת שניצבת מולך. בסופו של דבר תצטרך להתמודד עם הטובים ביותר ועכשיו המשחק נכד קולומביה יכריע אם זה היה מונדיאל טוב לאנגליה". מרטין קיאון ראה את חצי הכוס המלאה של הבלגים: "ההפסד אומר שהסגל הרחב של בלגיה קצת יותר טוב, אבל זה גם אומר שיש לנו הרכב ראשון לא רע ואני לא רואה מועמדות לזכייה במונדיאל שישחקו נגדנו בשלבים הקרובים. אסור לזלזל בקולומביה וזה יהיה משחק קשה, אבל אני רואה בכל זאת שביל מוזהב".


כריס סאטון דווקא התמקד בהארי קיין: "מה הוא בטח חשב לעצמו כשישב על הספסל? יש לו הזדמנות לזכות במלך השערים בטורניר, אבל הוא נשאר על הספסל. אם חשבנו להגיע לחצי הגמר זה היה רעיון מבריק, אבל מאז 1966 אנגליה ניצחה רק שישה משחקי נוקאאוט. ההפסד הזה הביא ללחץ גדול ומיותר לקראת המשחק נגד קולומביה".


ראשפורד הביע חשש שההפסד יביא לאפקט שלילי על הנבחרת, אבל סאות'גייט אמר: "צריך להסתכל לפעמים על התמונה הרחבה יותר ולקחת אחריות על החלטות שבמקומות מסוימים יבקרו אותך עליהם. כולם הבינו מה ניסינו לעשות. לא חושב שההפסד ישנה את המומנטום הטוב שהיה לנו. יש לנו אחריות כלפי האוהדים, אבל כמנהיג הנבחרת, צריך לקחת החלטות טובות לקבוצה שלך". על קולומביה אמר: "יש להם כמה שחקנים פנטסטיים, אבל אני עדיין מאמין שנוכל להתגבר עליהם".



קיין. מה הוא חשב לעצמו על הספסל? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי