ההיסטוריה של רונאלדו, פפה בהופעה המאה מול סוארס

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

הכוכב הפורטוגלי רוצה להיות השלישי בלבד שזוכה במלכות השערים של המונדיאל וליגת האלופות באותה שנה, לבלם והחלוץ זיכרונות טובים מהיריבות ביניהם בספרד. הסטטיסטיקה עם פורטוגל

(גודל טקסט)
שלושה החלוצים שיתעמתו ביניהם היום (שבת) במשחק בין פורטוגל ואורוגוואי בסוצ'י (21:00) כבשו יחד 115 שערים העונה בקבוצות שלהם. כריסטיאנו רונאלדו 44 שערים, אדינסון קבאני 40 ולואיס סוארס 31. רונאלדו הבקיע שלושה שערים ב-3:3 נגד ספרד ושער ניצחון על מרוקו 0:1 במונדיאל. לואיס סוארס איכזב במשחק הראשון מול מצרים, אבל מאז כבש צמד ואדינסון קבאני עוד שער מתוך חמישה שכבשה הסלסטה בבית המוקדם. זה אמור להיות קרב גדול בין שלושה מהחלוצים הכי טובים בעולם.


הסטטיסטיקה אומרת שלמרות שני החלוצים המצוינים של אורוגוואי, הנבחרת הפורטוגלית הרבה יותר פורה בכיבוש שערים. בשנתיים האחרונות כבשה 68 שערים ב-28 משחקים (ממוצע של 2.42 למשחק). אורוגוואי הבקיעה 33 שערים ב-22 משחקים (רק 1.5 למשחק). רונאלדו כבש בתקופה הזאת 24 שערים בנבחרת ומתוכם ארבעה במונדיאל. הוא כבש יותר מסוארס וקבאני ביחד במדי הנבחרת. קבאני 11, סוארס 8. אפילו אנדרה סילבה שלא בלט עד כה במנדיאל עבר את מלך השערים של אורוגוואי בשנתיים האחרונות אחרי שכבש 12 שערים בנבחרת.


רונאלדו רוצה להיות השחקן השלישי בלבד בהיסטוריה שזוכה במלכות השערים של המונדיאל וגם של גביע האלופות, או ליגת האלופות כיום. לפניו עשו זאת חריסטו סטויצ'קוב בעונת 1993/94 במדי ברצלונה שכבש חמישה שערים ובמונדיאל 1994 בארה"ב היה מלך השערים עם 6 שערים יחד עם אולג סלנקו מרוסיה ואוזביו ב-1966 ששיחק אז בבנפיקה כבש 7 שערים באלופות יחד עם פלוריאן אלברט מפרנצווארוש והיה מלך השערים במונדיאל 1966 עם 9 שערים בנבחרת פורטוגל.


Felicidade de quem está nos oitavos ! Juntos , somos Portugal #pepe3#mundial2018#Portugal#ConquistaOSonhopic.twitter.com/HddGrCXoEE

— Pepe (@officialpepe) June 25, 2018


בלם ריאל מדריד לשעבר פפה ששיחק העונה בבשיקטאש יעשה היום היסטוריה כשיחגוג את המשחק המאה שלו ולא יהיה לו הרבה זמן למחשבות על ציון הדרך החשוב. הוא יצטרך לעצור במשחק את לואיס סוארס כאשר ביניהם היו הרבה עימותים בעבר כששיחקו בריאל מדריד וברצלונה. הברזילאי המתאזרח בן ה-35 יהיה השחקן החמישי בנבחרת שעבר את מאה ההופעות כשלפניו נאני (112), ז'ואאו מוטיניו (113), לואיש פיגו (127) וכריסטיאנו רונאלדו (152). הוא כבש חמישה שערים בנבחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי