דויד סילבה: צריכים לשכוח מהביקורות ולשנות את הדעה

דויד סילבה
דויד סילבה | Gettyimages

הקשר הגיב לביקורות: "לא משהו שאנחנו יכולים לשלוט עליו", מאמנו פרננדו היירו לקראת רוסיה: "בנו יתמכו 11.5 מיליון מהבית". דניס צ'רישב שידר ביטחון: "ספרד מבריקה, אבל אנו יכולים לנצח כל נבחרת בעולם"

(גודל טקסט)
נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס פיטר לפני המונדיאל את המאמן ז'ולן לופטגי ומינה את פרננדו היירו וגרם לרעידת אדמה בנבחרת הספרדית. אחרי הבית המוקדם אפשר לומר שהמהפכה לא פגעה כפי שחשבו, אבל אם ספרד תעוף מהמונדיאל מחר מול רוסיה בשמינית הגמר בלוז'ניקי במוסקבה (17:00) הנשיא יצטרך לתת את כל ההסברים ואולי גם להתפטר מתפקידו.


ספרד מועמדת לניצחון, אבל חוששת מהביתיות של רוסיה וההצלחה היחסית שלה בבית המוקדם. גם ההפסד לאורוגוואי 3:0 לא הצליח לקלקל את מצב הרוח לרוסים. הם עלו לראשונה לשלב הנוק-אאוט מאז פורקה ברית המועצות וירשמו משחק בשלב שלאחר הבתים לראשונה מזה 11,704 ימים – האחרון היה ב-1986 תחת בריה"מ בשמינית הגמר, 4:3 בהארכה מול בלגיה. גם ספרד לא שיחקה במשחק נוק-אאוט בטורניר כבר שמונה שנים, מאז הגמר במונדיאל 2010 כשניצחו את הולנד. מדובר ב-2,912 יום. לספרד אין רקורד טוב נגד נבחרות מארחות והיא משחקת מול נבחרת שכבשה שמונה שערים בשלב המוקדם. 


היירו ידריך רק את המשחק הרביעי שלו כמאמן ספרד והוא עדיין בלי הפסדים, אבל עם ניצחון אחד ושתי תוצאות מבית מוקדם עם פורטוגל, מרוקו ואיראן שרק אותה ניצח 0:1. היירו הבהיר כבר אתמול כי הוא לא מתכוון להחליף את השוער דויד דה חאה שלא היה במיטבו במשחקים הראשונים וסבל מחוסר ביטחון שהשפיע על כל ההגנה. הוא אמר שלמרות הביקורות נגד השוער הוא המאמן והוא מחליט.



דויד דה חאה. היירו מאמין ביכולותיו (AFP)


במסיבת העיתונאים טען פרננדו היירו: "ארכיב 11 שיתנו את החיים שלהם עבור ספרד. אנחנו נבחרת טובה, למה לדבר כל הזמן על מה שהיה בשלב הבתים? אם נעבור לרבע הכל יישכח. יש לנו תוכנית משחק ברורה נגד רוסיה ואנחנו בטוחים ביכולת של השחקנים שלנו לבצע אותה ויודעים בדיוק מה אנחנו רוצים. לכל מאמן יש תוכנית, אבל צריך להתאים אותה למציאות. ברור שעשינו טעויות במשחקים הראשונים ואנחנו צריכים כעת למזער אותן. במשחקים נגד פורטוגל ומרוקו נאלצנו לקום חמש פעמים מהקרשים וחמש פעמים קמנו. רוסיה נבחרת טובה עם יכולת טכנית מצוינת, חזקה, פיזית ויודעת לנצל מצבים נייחים. שיחקנו נגדם כבר בסנט פטרסבורג וראינו את יכולת הלחץ הגבוהה שלהם במגרש. אל תשכחו שיש לרוסיה יתרון כי היא הנבחרת הביתית, אבל לנו יש 11.5 מיליוני ספרדים שיתמכו בנו מהבית ונרגיש אותם בלב".


דויד סילבה הוסיף: "כל יריבה שנפגוש תהיה קשה, רוסיה נבחרת טובה ויהיה לנו מאוד קשה נגדה. הביקורות עלינו? תמיד יש, זה לא משהו שאנו יכולים לשלוט עליו. עלינו לשים את הכל בצד, אנחנו מקצוענים ועלינו לעשות הכל כדי לנצח ולשנות את הדעה עלינו".


השלישייה המשמעותית בספרד, אם מסתמכים כל שלב הבתים, מורכבת מג'ורדי אלבה, אנדרס אינייסטה ואיסקו שביחד צירפו 349 מסירות בשלושת המשחקים הראשונים. מלבד זאת יש לנבחרת הרבה בעיות וכאבי ראש להיירו. הספרדים צריכים לעצור את המתפרצות של הרוסים שעושים את זה בממוצע 14 פעמים למשחק. ג'רארד פיקה וסרחיו ראמוס משחקים רחוק זה מזה יותר מדי. בהתקפה הכל מתחיל בספרד בשמאל. בסך הכל הספרדים מסרו 795 מסירות למשחק (379 יותר מרוסיה) ומהעבר השני באגף ימין רק דויד סילבה מתפקד היטב. הספרדים נאלצו לעבור בדיקת סמים היום במהלך האימון שלהם בבוקר אחרי שנציגי אופ"א הגיעו לבדוק אותם. עד כה אופ"א ערכה 120 בדיקות כאלה וכולן היו נקיות.



איסקו. המנוע של ספרד במונדיאל (Gettyimages)


נשיא רוסיה כבר הבטיח את בואו למשחק מחר בלוז'ניקי והמאמן סטיניסלב צ'רצ'סוב צריך להחזיר את הנבחרת לכושר שלה מול ערב הסעודית ומצרים. יש ביטחון גדול במחנה הרוסי שאפשר להפתיע את אלופת העולם לשעבר. במחנה הרוסי אומרים שאם פורטוגל ואיראן הצליחו לכבוש שערים מול ספרד, גם הם יוכלו לעשות זאת. צ'רצ'סוב מצא פחות או יותר את ה-11 שלו בטורניר. יורי ז'ירקוב ואלכסנדר גולובין שנחו מול אורוגוואי יחזרו להרכב הפותח, יש גם אפשרות שאלן דזגוייב יהיה כשיר למשחק וצ'רצ'סוב שומר אותו כג'וקר על הספסל.


עיתונאי ספרדי, חררדו גומס, מרשת פוקס אמר לעיתון הרוסי "ספורט אקספרס" שהוא מהמר על רוסיה שתפתיע: "ברור שנגד אורוגוואי היה לספרד הרבה יותר קשה, אבל הנבחרת הרוסית מסוכנת לא פחות. היא משחקת מהר ומגיעה למצבים מסוכנים. השחקנים ייתנו 200 אחוז מעצמם כי זה משחק ביתי". שחקני רוסיה פנו לאוהדי הנבחרת במסר לפני המשחק שפורסם על ידי ההתאחדות הרוסית. הם אמרו להם: "התמיכה שלכם בשלב הבתים הביאה לנו הצלחה גדולה. אנחנו זקוקים לכם אפילו יותר מזה בשלב שמינית הגמר".


 

Игроки сборной России обратились к болельщикам накануне исторического матча 1/8 финала Чемпионата мира против Испании. Ваша горячая поддержка очень помогала команде на групповом этапе, а на стадии плей-офф мы нуждаемся в ней ещё больше! Играй за нас! За всех! За каждого! ⠀ #СборнаяРоссии #ЧМ2018 #ИспанияРоссия #ВместеМыКоманда #ЗаНасЗаВсехЗаКаждого

A post shared by Сборная России по футболу (@teamrussia) on



סטניסלב צ'רצ'סוב אמר במסיבת העיתונאים: "החלטתי על הטקטיקה במשחק. אני יודע בדיוק מה לצפות מהספרדים. בהחלט קיימת האפשרות שנחזור לשחק עם חמישה בהגנה, למרות ששיחקנו במונדיאל עם ארבעה. דיברתי עם כמה שחקנים והסברתי להם איך נשחק, אבל את ההרצאה אתן אחרי האימון. איך המשחק יתפתח? ברור שהספרדים יחזיקו יותר בכדור. נגד נבחרת כל כך חזקה צריך למצוא את הפורמולה כמו למצוא נוגד לסם. אנחנו מכירים היטב את כל הספרדים, אבל האם זה יעבוד על המגרש? זו שאלה אחרת".


דניס צ'רישב שמכיר היטב את הספרדים אמר: "ספרד אולי הנבחרת הטובה בעולם, אבל רוסיה יכולה לנצח כל נבחרת בעולם. אם המאמן ייתן לי תפקיד חופשי במגרש אני אעשה הכל. ברור שאני מכיר טוב את הספרדים ויודע עד כמה יהיה קשה לשחק נגדם, כי זו נבחרת מבריקה, אבל אנחנו חייבים להאמין שיש לנו אפשרות לעשות הכל. אני מתפלל לפני כל משחק אולי זה יעזור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי