צרפת מתמוגגת מאמבפה: נולד כוכב חדש בשמי הכדורגל

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | AFP

התקשורת הצרפתית החמיאה בלי סוף לכוכב הצעיר, שכבש צמד והעלה את הטריקולור לרבע הגמר ב-3:4 המשוגע על ארגנטינה: "היורש של מסי ורונאלדו". דשאן: "הוא פשוט בחור שאוהב כדורגל, יש לי מזל שהוא צרפתי"

(גודל טקסט)
צרפת התפוצצה על ארגנטינה אתמול (שבת) עם 3:4 וכוכב ענק חדש נולד, לפחות במונדיאל. זהו קיליאן אמבפה, שכבש צמד וכעת נראה כמו היורש של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. "מונומנטלי", כלומר אדיר, היא הכותרת במילה אחת בעיתון "ל'אקיפ" שיצא מגדרו אחרי המשחק בשבחים עבור צרפת שהראתה משחק מצוין לפחות בהתקפה. גם התמונה בשער העיתון מדברת במקום אלף מילים. אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה מתחבקים על רקע כרזה עם תמונתו של דייגו מראדונה. חילופי דורות?


בעיתון נכתב: "איזה טירוף. השערים של קיליאן אמבפה ובנג'מין פבאר היו גדולים אפילו יותר מזה של אנחל די מריה. זה הפך למשחק שייכנס לאנתולוגיה של משחקים גדולים עם תסריט משוגע. עכשיו אנחנו מול אורוגוואי ברבע ומול נבחרת שתחסר כנראה את אדינסון קבאני הפצוע". קיליאן אמבפה קיבל ציון 9 בל'אקיפ. גריזמן רק 6, ז'ירו רק 5, אבל למעט הוגו לוריס שקיבל 5 כל שאר השחקנים קיבלו ציון 7 כולל בנג'מין פבאר למרות השער המדהים שלו.


דידיה דשאן, שחגג את משחקו ה-80 על הקווים של הטריקולור, גילה בסיום איך עצר את ליאו מסי: "סמאפולי רצה לתת לו חופש פעולה גדול יותר, לבוא מאחורי הקשרים שלנו, אבל הצלחנו לנטרל אותו. אנגולו קאנטה היה עליו כל הזמן. היו לנו שתי אפשרויות פעולה. לנטרל את הגעת הכדורים אליו והוא קיבל הרבה כדורים או דרך שנייה לנטרל אותו כשהכדור היה אצלו והלכנו על הדרך השנייה. ידענו על הקשר המצוין שלו עם חאבייר מסצ'ראנו ואבר באנגה וכדי לבודד אותו חסמנו את שניהם". על הנבחרת שלו אמר: "יש לי בחורים בלי הרבה ניסיון, אבל מוכשרים מאוד. הג'וב שלי הוא לגרום לכך שהם ישחקו בכל משחק ברמה הכי גבוהה האפשרית". דשאן התלוצץ על אמבפה: "הוא פשוט בחור שאוהב כדורגל ויש לי מזל גדול שהוא צרפתי".


Mbappé, Griezmann et Diego en Une de @lequipe ce dimanche

MONUMENTAL pic.twitter.com/nGoPsm0wD7

— Daily Mercato (@DailyMercato) 30 ביוני 2018


אנטואן גריזמן שיבח את אמבפה: "הוא פשוט היה יוצא מהכלל. הלכתי לברך אותו אחרי המשחק על ההופעה שלו. ברמה שהוא הפגין אנחנו יכולים ללכת את כל הדרך עד הסוף. אנחנו צריכים לדאוג שימשיך לשחק ככה".


אמבפה עצמו כעס מאוד על התקשורת אחרי שני המשחקים הראשונים, סבר שהביקורת עליו מוגזמת ואף החליט לא להתראיין. אבל אתמול שינה את דעתו ואמר: "התקשורת חשבה שאני מגמגם במגרש לפני המשחק, אבל זה לא התפקיד שלי להיות דובר. השתדלתי לתת את התשובה במגרש, אבל אני עוד צריך לעבוד מאוד קשה. אני אוהב משחקים כאלה בהם היה לי המון מרווח פעולה".


הוגו לוריס, שאולי לא היה במיטבו, אמר: "אין מילים לתאר את ההישג שלנו. עברנו במשחקים רגעים של רגשות שונים. אלה היו רגעים גדולים לנבחרת הזאת ואני מקווה שזה לא יסתיים בכך וייתן לנו המון ביטחון להמשך".


פוגבה.
פוגבה. "שחקנים כמו מסי גורמים לנו לאהוב כדורגל" (Gettyimages)


פול פוגבה נתן כבוד למסי: "הוא היה במשך עשור השחקן הכי טוב בעולם. הוא יהלום מיוחד. מה שהוא עשה עם הכדור היה תמיד מיוחד. הוא תמיד יישאר אחד האלילים שלי. הפסדתי נגדו עם יובה בגמר האלופות 2015 ואני שמח שעכשיו גברתי עליו, אבל לא תשכחו ששחקנים כמוהו גורמים לנו לאהוב כדורגל".


התקשורת הצרפתית חגגה את הניצחון. בעיתון "לה מונד" נכתב: "צרפת מחקה את ארגנטינה וממשיכה בחלום שלה לזכות בטורניר". ב"לה פיגארו" כתבו: "אמבפה הוא שחקן קסום. גריזמן היה מעולה ופוגבה נתן את אחד ממשחקיו הטובים בנבחרת". גם ב"ל'פריזיאן" החמיאו: "השפלנו את האגדה ששמה ארגנטינה. השחקנים שלנו גיבורים. אמבפה? נולד כוכב חדש בשמי הכדורגל העולמי. הוא יכול להיות היורש של כריסטיאנו רונאלדו ושל ליאו מסי בפסגה העולמית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי