היירו נגד דעת הקהל: בונה על ניסיון ועל דה חאה בשער

פרננדו היירו
פרננדו היירו | AFP

בצל הביקורות, המאמן הספרדי בונה על הסגל הוותיק בשמינית הגמר. האוהדים היו רוצים לראות את קפה, נאצ'ו, קוקה ואספס, אבל המאמן ממשיך לתת אמון בדה חאה. רוסיה מאחורי דזיובה: "יפתיע אותם עם הגובה שלו"

(גודל טקסט)
ספרד ורוסיה ייפגשו ב-17:00 באצטדיון לוז'ניקי למשחק השלישי של שמינית גמר המונדיאל, במה שיהיה מבחן משמעותי עבר שני המאמנים. מצד אחד יעמוד מאמן המארחת סטניסלב צ'רצ'סוב שאיש לא האמין שיגיע למעמד הזה, כשבצד השני יהיה פרננדו היירו שלמרות שהונחת לתפקיד מעמדת המנהל המקצועי, הוא ירצה להוכיח שהוא יודע גם לאמן. קפטן העבר של "לה רוחה" החליט לא לעשות שינויים מהותיים לקראת רוסיה ולמרות שבבוקר נפוצו שמועות שג'רארד פיקה נפצע, הן הוכחשו.


בעיתון "אס" נטען שהיירו מאמן עקשן והחליט ללכת עם דויד דה חאה למרות המאזן הלא מרשים בבתים. העזיבה של ז'ולן לופטגי הזיקה בעיקר לקוקה ששיחק אצלו באופן קבוע, ובמונדיאל כבר נכנס פעמיים כמחליף אחרי שפתח ב-3:3 נגד פורטוגל. הפעם הוא עשוי לפתוח לצד סרחיו בוסקטס במרכז המגרש.


ואת מי האוהדים היו רוצים לראות בהרכב? סקר שנערך באתר "אס" בו השתתפו עשרות אלפי מצביעים, הציג תמונה קצת שונה מההרכב שמתכנן היירו. 40,183 מהם העדיפו ששוער אתלטיק בילבאו קפה אריסבלאגה יפתח בין הקורות במקום דויד דה חאה, בו בחרו 11,390 גולשים בלבד. גם בעמדת המגן הימני רוצים האוהדים שינוי, כשההעדפה היא לראות את נאצ'ו שזכה ל-32,090 הצבעות במקום חברו להגנת ריאל מדריד, דני קרבחאל (24,216). חילוף נוסף שהגולשים היו מבצעים הוא יאגו אספס במקומו של דויד סילבה ושינוי מערך מ-4-5-1 ל-4-4-2 הקלאסי. שחקנים נוספים שזכו ללא מעט קולות היו דייגו קוסטה (37,148) ומרקו אסנסיו (29,874).


היירו מצדו, בונה בעיקר על הניסיון של שחקניו. שלוש הקבוצות שהעמידה ספרד במונדיאל היו מהמבוגרות בתולדותיה. בתיקו 3:3 מול פורטוגל, ממוצע הגילאים עמד על 29 שנה, תשעה חודשים ועשרה ימים. הקפטן סרחיו ראמוס שצפוי לפתוח במרכז ההגנה ישווה את שיא ההופעות של שחקן ספרדי במונדיאל בו מחזיק איקר קסיאס עם 17 משחקים. בשיא העולמי אגב, מחזיק לותר מתיאוס עם 25 משחקים.


חלוץ הנבחרת הרוסית בעבר ומאמן ארסנל טולה עד לפני שנה, סרגיי קריאקוב, אמר: "המונדיאל הזה לא מפסיק להפתיע ולמרות שאני לא אומר שאנחנו מועמדים לנצח את ספרד, יש כאן הפתעות. יש להם שחקנים מעולים והם יחזיקו הרבה בכדור, אבל לנו יש את ארטם דזיובה שיכול להפתיע אותם עם הגובה שלו". אתר אופ"א בשפה הרוסית פרסם תמונה של דזיובה חוגג וכתב: "הוא כנראה כבר מתאמן על החגיגה שלל אחרי שיכבוש שער מול ספרד". חדר ההלבשה של המארחת כבר מוכן והמארגנים איפשרו להביא היום מטריות לאיצטדיון אם יירד גשם.

Артем Дзюба, кажется, уже репетирует празднование гола в ворота испанцев #ЧМ2018pic.twitter.com/X9RZnpkaB3

— UEFA.com на русском (@UEFAcom_ru) 1 ביולי 2018

Раздевалка @TeamRussia накануне матча с Испанией#вместемыкоманда#ЧМ2018pic.twitter.com/SxLKrs7Fv8

— Сборная России (@TeamRussia) 1 ביולי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי