קיקה סאנצ'ס פלורס המועמד המוביל לאימון ספרד

קיקה פלורס סאנצ'ז
קיקה פלורס סאנצ'ז | Gettyimages

על פי דיווחים בספרד, הספרדי שאימן את אספניול בעונה החולפת הוא המועמד הבכיר לרשת את היירו, בספרד מצאו את האשמים אחרי ההדחה מול רוסיה בפנדלים ובתקשורת קטלו: "הנבחרת נראתה כמו סרט אימה"

(גודל טקסט)
 24 שעות אחרי ששני השחקנים הכי טובים בליגה הספרדית, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו הודחו מהמונדיאל, הלכה בעקבותיהם גם נבחרת ספרד שהפסידה 4:3 לרוסיה בדו קרב פנדלים אחרי 1:1 בתום 120 דקות, הדחה שגררה אחריה תגובות חריפות מספרד ומכל העולם. בשער "מארקה" נכתב: "הולכים הביתה", והחצים הופנו לעבר נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס, נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס ומאמן המריבה ז'ולן לופטגי: "תודה רבה לכם. הרסתם לנו חלום המונדיאל".



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >


"הכל החל עם פלורנטינו פרס שפגע בנבחרת עם הכוח שלו", נכתב בעיתון המדרידאי. "לופטגי המשיך אחריו עם חוסר נאמנות והתנהגות לא אתית ונשיא ההתאחדות הספרדית סיים את העבודה כשהאצבעות שלו היו קלות מדי על ההדק. איך הוא לא חשב על כך שהחלפת המאמן תהיה שלילית על הנבחרת? השחקנים שיחקו רע ברגעים החשובים. לדבר על הכישלון במונחים של כישלון בפנדלים נגד רוסיה או כישלון של פרננדו היירו על הקווים יהיה פשטני מדי. עכשיו נחזור הביתה. פרס יסתכל על התקרה כאילו לא עשה כלום, לופטגי נמצא במקום בו רצה להיות והנשיא צריך למצוא מאמן חדש ולהתחיל הכל מחדש". עוד נכתב על הנבחרת: "היא נראתה כמו סרט אימה, שיחקה רע, הוכנה רע והורכבה מאוסף של מסירות איטית. בפנדלים לא היה לה את הכוח הפסיכולוגי לנצח".


למרות ההאשמות הקשות, אחרי המשחק התעקש רוביאלס שנהג נכון כשפיטר את לופטגי: "אף פעם לא אתחרט על כך שפיטרתי את לופטגי. ברגעים קשים אתה צריך להיות רגוע. בספורט לא תמיד הנבחרת הכי חזקה מנצחת. אנחנו עוזבים עם הרגשת כאב, אבל היינו הטובים יותר. פנדלים זאת לא דרך להכריע משחקים. הודחנו על ידי נבחרת שלא הייתה ברמה שלנו".


#LaPortada Andando a casa pic.twitter.com/KyYY9Z5jjU

— MARCA (@marca) July 1, 2018

DE PÉNA MÁXIMA

PORTADA DE MUNDO DEPORTIVO pic.twitter.com/w3J65rWWXj

— Mundo_Blaugrana (@Blaugranas_sv) 2 ביולי 2018

הכותרת בשער של "מונדו דפורטיבו" הייתה: "עונש מירבי". וגם בעיתון הקטלאני לא חסכו בביקורת: "ספרד לא יכלה לנצח את הנבחרת החלשה בטורניר. לא הייתה לה נשמה ולא כוח להתבגר על אחת המארחות החלשות בתולדות המונדיאלים. זאת הייתה רולטה רוסית. הכל נגמר בדו קרב פנדלים. ספרד נראתה כמו האציל הישן של פעם ששרד את המהפיכה, אבל התקשה להתאקלם בה. הספרדים צריכים להיות גאים בעבר, אבל כרגע אין להם מה לחפש במונדיאל".


ב"אס" נכתב: "הפרידה של ספרד מהמונדיאל מזמנת גם את הפרידה של ג'רארד פיקה ואנדרס אינייסטה מהנבחרת. אינייסטה הודיע מיד על עזיבה, אבל אנחנו זוכרים שפיקה אמר באוקטובר 2016 שהוא לא ימשיך מעבר למונדיאל הנוכחי". ואכן, אחרי משחק המוקדמות נגד אלבניה, אמר הבלם כזכור: "אפרוש אחרי המונדיאל הקרוב". עכשיו נותר לראות אם יממש את הבטחתו.


על אף שלא חלפו אפילו 24 שעות מרגע ההדחה, בורסת השמות בנוגע למחליפו של היירו כבר החלה. על פי אס הספרדי, נשיא ההתאחדות הספרדית, לואיס רובילאס מתכוון למנות את קיקה פלורס סאנצ'ז, שפוטר בעונה החולפת מאספניול. בהתאחדות מאמינים שסאנצ'ז מתאים לפרופיל של מאמן הנבחרת כיוון שכשחקן שיחק במועדונים גדולים כמו ריאל מדריד ו-ולנסיה. בין היתר אימן את ווטפורד האנגלית. שם נוסף שעלה כמועמד הוא מאמן בטיס קיקה סטיין שדוגל בסגנון המשחק הטיקי טאקה שיכול להתאים לנבחרת אך הסיכויים שיגיע נמוכים יותר


בחזרה להדחה, איסקו שהיה אחד מכוכבי הנבחרת בטורניר, אמר אחרי המשחק: "זה היום הכי עצוב בקריירה שלי, אבל זה הכדורגל. הוא לא נעצר כאן והחיים לא נעצרים כאן. זה הזמן לקום מחדש. תמיד עשינו זאת והראנו גאווה כשהגנו על המדינה שלנו", כתב באינסטגרם. אלברו ארבלואה כתב לו: "אחי, היית הכי טוב בנבחרת. תנוח עכשיו".


.

 

Hoy es el día más triste de mi carrera… pero esto es el fútbol y esto no para… la vida no para… toca levantarse como hemos hecho siempre… orgullo de defender este país 2️⃣2️⃣

A post shared by Isco Alarcon Suarez (@iscoalarcon) on



קשר אתלטיקו מדריד, קוקה, אמר: "לופטגי היה המנהיג שלנו והלך לפני המונדיאל. היירו עשה את המיטב והשחקנים ניסו להגיב הכי טוב שאפשר. ההדחה היא יום קשה לא רק לשחקנים, אלא לכל הספרדים. לא הגיע לנו לעוף בפנדלים. היינו טובים יותר. הובלנו 0:1 ולא היינו מרוצים מזה. אני לא יודע למה לא היינו טובים במונדיאל הזה".


הקפטן סרחיו ראמוס אמר: "מקווה שזה לא סופו של עידן, כי יש לנו שחקנים שיכולים לקחת אותנו הלאה ולזכות בעוד טורנירים. הפסדנו כי זה הטבע של פנדלים. זו מכה קשה לשחקנים להיות מחוץ למונדיאל בשלב הזה. הרוסים לקחו אותנו לפנדלים כי יכלו לנצח רק בצורה הזאת". בפוסט שכתב באינסטרם כתב הבלם: "אחרי ההפסד הזה אני מרגיש גאה להיות ספרדי. שלא יהיה ספק לאף אחד שאנחנו לא נתאושש".


 

Duele mucho, por ustedes, por nosotros. Que nadie dude que nos recuperaremos y lo volveremos a intentar una y otra y otra vez. Algunos se irán y otros vendrán pero todos defenderemos siempre esta camiseta con pasión y respeto. En las derrotas es cuando más orgullo siento de ser español. 1⃣5⃣ #VamosEspaña … It hurts a lot. For you and for us. Nobody should doubt that we'll recover and be back to try again and again. Some will go and others will come along but we'll all defend this shirt with passion and respect. In defeat I feel even more proud of being Spanish. 1⃣5⃣ #VamosEspaña

A post shared by Sergio Ramos (@sergioramos) on


קוראי ה"מארקה" הצביעו על הטעויות של דויד דה חאה כאחת הסיבות המרכזיות לכישלון הנבחרת ובחוסר היכולת להגיע למצבי כיבוש ברורים כסיבות לכישלון. המספרים שלו היו רעים במיוחד כש-91.6 מהבעיטות שנבעטו לעברו הפכו לשערים. בנוסף, הוא עצר הכי פחות כדורים בטורניר – 12 מתוך 43, וספג ארבעה שערים בארבעה משחקים כשלפני ספג שלושה בשישה משחקים בלבד. "ה-3:3 מול פורטוגל היה אות למשבר", נכתב. בשאלה מי אשם בכישלון קיבל רוביאלס 56 אחוזים מההצבעות של האוהדים, שרואים בו את הגורם המרכזי לחוסר ההצלחה ובמקום השני את היכולת של השחקנים.


ב"ל'אקיפ" הצרפתי נכתב: "זה הסוף של שיטת המשחק הספרדית. הם היו עקשנים מדי ובמקום לשחק רגיל, התעקשו לשחק עם המסירות שלהם מול רוסיה וזה הקטין את הסיכויים שלהם לכבוש. מסירה ועוד מסירה ועוד מסירה, אבל שום דבר לא מעשי. הם רשמו 1,114 מסירות ב-120 הדקות נגד הרוסים בלי שום תכלית. איגור אקינפייב היה הגיבור של המשחק כשעצר כדורים ואחרי בעיטות הפנדל היה גיבור עוד יותר גדול". ב"פראנס פוטבול" נכתב: "מאז שהחלו לעקוב אחרי מספרים במונדיאל 1966, אף נבחרת במונדיאל לא השיגה יותר מאלף מסירות למשחק וספרד עשתה זאת נגד רוסיה, אבל זה לא הביא לה ניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי