שווייץ תחסר שני שחקני מפתח, אנדרסון: אפשר לעבור אותם

מאמן שווייץ ולדימיר פטקוביץ' עם שטפן ליכטשטיינר
מאמן שווייץ ולדימיר פטקוביץ' עם שטפן ליכטשטיינר | Gettyimages

פביאן שאר הבלם והקפטן שטפן ליכטשטיינר ייעדרו משמינית גמר המונדיאל בעקבות כרטיסים צהובים, פטקוביץ': "סומך על כל מי שנמצא בסגל שלי". מאמן נבחרת שבדיה בטוח: "אם כולם יהיו בשיאם, נצליח לעשות את זה"

(גודל טקסט)
שבדיה ושווייץ לא משחק כדורגל הגנתי מובהק, אך שתיהן עשויות להסתגר מחר (שלישי, 17:00) בשמינית גמר המונדיאל ולפתוח במערך הגנתי באחד המשחקים השקולים ביותר שזימנה לנו ההגרלה. השתיים נפגשו 29 פעמים והמאזן עומד על 11 ניצחונות לשווייצרים לעומת עשרה של השבדים. למרות כמות המשחקים המכובדת, הן מעולם לא נפגשו בטורניר גדול.


השבדים מחפשים כרטיס לרבע הגמר לראשונה מזה 24 שנים, השווייצרים לא העפילו לשלב שונה האחרונות מאז 1954 אז הם אירחו את המונדיאל. שבדיה ניצחה במוקדמות את צרפת, השאירה את הולנד בחוץ ודילגה מעל איטליה בפלייאוף. בבית המוקדם היא אמנם נכנעה מול גרמניה, אך עלתה בסופו של דבר ועשתה זאת ללא זלאטן. השווייצרים אמנם ניצבים במקום השישי בדירוג פיפ"א, אך הם לא יכולים להרשות לעצמם בנבחרת המסוכנת מסקנדינביה.


ולדימיר פטקוביץ' ייאלץ להסתדר את הבלם פביאן שאר שמושעה בגלל כרטיסים צהובים ובמקומו יעלה יוהאן ג'ורו הוותיק שעדיין לא שותף בטורניר. הקפטן והמגן שטפן ליכטשטיינר, שחתם בארסנל, ייעדר גם הוא מאותה סיבה ומדובר במכה לא פשוטה. מי שיעלה במקומו הוא מיכאל לאנג ששיחק עד כה רק 14 דקות.



חולמים על רבע הגמר. שחקני נבחרת שווייץ (Gettyimages)


פטקוביץ': "כרגע יש הרגשה של אופטימיות. היה לנו זמן להתאושש ולהתכונן בצורה טובה. הדבר הכי חשוב הוא לעלות בשיא הריכוז בשביל לנצח. פביאן שאר ושטפן ליכטשטיינר ייעדרו? אני סומך על כל שחקן בסגל. אנחנו רעבים להצלחה כמו האוהדים שלנו ואולי יותר. ג'ורו ישחק? יש סיכוי. בכל המשחקים עד כה התחלנו טוב, אבל אחר כך היו לנו בעיות ואנחנו צריכים למנוע את זה". 



גרניט ג'אקה: "אני לא מאמין שזה יהיה המשחק האחרון שלנו במונדיאל. אנחנו מאוד יציבים מבחינת הרכב ומבחינת יכולת. הבלם של שבדיה פונטוס יאנסון עשה את התנועה של הנשר הכפול שעשינו נגד סרביה באימון? זה נחמד, אבל אני עונה רק על שאלות בקשר למשחק. שבדיה נבחרת מאוד מגובשת וחזקה. החמצתי בעבר פנדלים, אבל אני לא אהיה לחוץ אם נגיע לדו קרב מהנקודה הלבנה".



בשבדיה ייעדר הקשר סבסטיאן לארסון כאשר גוסטב סבנסון ואוסקר היליימארק מתחרים על חולצת ההרכב. סבסטיאן לארסון המאמן פתח עם הרכב זהה בשני המשחקים הראשונים אותו הוא פרסם יממה לפני, אך בניגוד לאותם משחקים הפעם הוא שומר את הקלפים קרוב לחזה.


אנדרסון: "אנחנו חייבים להיות במקסימום יכולת כדי לעבור לרבע הגמר. אם כל שחקן יהיה בשיאו, נעבור את שווייץ. זלזלו בנו? אני לא יודע, אנחנו בשמינית גמר המונדיאל וזה מה שמעניין אותי. גרמניה? אני לא מסתכל על נבחרת אחרות. זה שהם עפו מהטורניר זו הבעיה שלהם, אני לא חי משמחה על אכזבות של אחרים".



השבדים יחגגו גם מול שווייץ? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי