פקרמן: הפציעה של חאמס לא רצינית, מקווה שהוא ישחק

חאמס רודריגס
חאמס רודריגס | Gettyimages

סאות'גייט יחזיר ל-11 של אנגליה את הארי קיין והוא מתלבט בין רוז ליאנג, דלה עלי בחוד, ראשפורד על הספסל: "אם לא נעלה זאת תהיה אשמתי". מנגד, עדיין לא ברור האם הקולומביאני יהיה כשיר

(גודל טקסט)
קולומביה תפגוש מחר (שלישי, 21:00) את אנגליה לקרב מרתק באצטדיון ספרטק במוסקבה וכבר נוכחנו שבמונדיאל הנוכחי הכל יכול לקרות. על הנייר מדובר בשתי נבחרות שוות ביכולתן. ב-2014 אנגליה כלל לא העפילה מהבית המוקדם וקולומביה נעצרה רק ברבע גמר עם הפסד לברזיל 2:1. אנגליה הציגה כדורגל טוב בשני משחקיה הראשונים בבית, אבל מול נבחרות נחותות כמו טוניסיה ופנמה ובמשחק השלישי הפסידה 1:0 לבלגיה כששתי הנבחרות שיחקו עם ההרכב השני. קולומביה עלתה רק במשחק השלישי אחרי ניצחון 0:1 על סנגל. 


זה יהיה המשחק ה-66 של אנגליה במונדיאל. המספר 66 דווקא מביא להם מזל, אחרי שזכו במונדיאל היחיד שלהם ב-1966, כשאירחו אותו. במונדיאל 1998 שתי הנבחרות נפגשו בשלב הבתים ואנגליה ניצחה 0:2 משערים של דארן אנדרטון ודיוויד בקהאם. מאמן אנגליה כיום גארת' סאות'גייט ישב אז על הספסל ולא שותף. קולומביה משחקת רק פעם שלישית בשמינית הגמר אחרי שעשתה זאת ב-2014 וב-1990. 


התקשורת האנגלית לא אהבה את העובדה שסאות'גייט כלל לא ניסה לנצח את בלגיה כדי לשחק בצד הקל יותר של המשחקים במונדיאל ועלה עם הרכב שכלל שמונה שינויים מהמשחקים שקדמו לו. אתמול התברר שאין ערובה שאכן הצד הזה קל יותר, אחרי שספרד הפסידה לרוסיה. השאלה היא האם יוכל המאמן להחזיר את הנבחרת להילוך של שני המשחקים הראשונים. אנגליה אמורה לפתוח בהרכב החזק שלה עם דלה עלי שחזר מפציעה והארי קיין בחוד. המנג'ר אולי מתלבט בין דני רוז מטוטנהאם שחגג היום את יום הולדתו ה-28 ובין אשלי יאנג ממנצ'סטר יונייטד באגף שמאל. 



סאות'גייט וקיין. מלך השערים חוזר (gettyimages)


ג'ורדן פיקפורד שוער אנגליה, שהיה היחיד מההרכב הראשון ששיחק נגד בלגיה, ספג ביקורות על יכולתו אחרי השער של עדנן ינוזאי, אבל המנג'ר התייצב לימינו ואמר שהוא יפתח מול קולומביה וכי הוא לא מפקפק לרגע ביכולתו. מרכוס ראשפורד עשוי להישאר מחוץ להרכב.


גארת' סאות'גייט: "עברו 12 שנה מאז ניצחנו משחק בנוק-אאוט ולכן זו הזדמנות עבור הנבחרת ללכת הלאה. האנרגיה באימונים היתה טובה. אם לא נצליח לעלות, זו אחריות שלי. אנחנו בביזנס של להביא תקווה לכל המדינה. אני בטוח בשחקנים שלי, אבל בשורה החתונה אני אחראי להכל. אני רוצה שהשחקנים יראו את היכולת כמו בשני המשחקים הראשונים. אני רוצה לראות אותם משחקים עם אנרגיה ענקית. אין טעם לחשוב נגד מי נשחק ברבע. אולי הנבחרות שהלכו הביתה לא חזקות כמו פעם ואלה שנשארו הגיעו לרמה הכי גבוהה".



על ראחים סטרלינג: "אני מאמין בו. אין לי ספק ביכולת שלו". 



בקולומביה שואלים האם חאמס רודריגס יהיה כשיר לשחק או יפתח על הספסל. חוסה פקרמן עשוי להשתמש רק כג'וקר מהספסל. בשמינית הגמר לפני ארבע שנים ניצלה קולומביה את העובדה שאורוגוואי הייתה נבחרת מדוכאת אחרי הרחקת לואיס סוארס שנשך את ג'ורג'ו קייליני האיטלקי וניצחה אותה בשמינית 0:2. הפעם היא ניצבת מול נבחרת צעירה שיש לה לפחות על הנייר, הרבה ביטחון.


פקרמן התייחס למצבו של חאמס: "הפציעה שלו לא רצינית ואני מקווה שהוא יהיה כשיר למשחק מול אנגליה. הוא עבר בדיקה וקיבלנו חדשות טובות, זו לא פגיעה רצינית. יש עוד זמן עד למשחק ומחר אנחנו נראה איך הוא יריגיש. אם הוא לא ישחק, אני אפתח עם לואיס מוריל שהיה מצוין מול סנגל ויכול לשנות את הקצב של המשחק. הוא מוכשר, טכני, מהיר ועובד מצוין מבחינה קבוצתית".



פלקאו. כמה שהוא אוהב את התנועה הזאת (gettyimages)


פקרמן לעומת סאות'גייט הוא מאמן ערמומי עם הרבה ניסיון. יש לו הגנה טובה. השוער דויד אוספינה גילה מחדש את יכולתו הטובה בטורניר וצמד הבלמים ירי מינה (שגם כובש שערים מכריעים) ודבינסון סאנצ'ס, הוא מהטובים בטורניר. זה יהיה מפגש מעניין בין הבלם הקולומביאני סאנצ'ס לבין הארי קיין המשחק איתו בטוטנהאם. בקישור יש לפקרמן היהודי את חואן קינטרו המצוין ובחוד את רדאמל פלקאו שהגשים חלום וכבש שער ראשון במונדיאל בניצחון 0:3 על פולין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי