הזאר: זה חלום לפגוש את ברזיל ברבע, יהיה משחק נפלא

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | AFP

התקשורת הבלגית הכריזה שנמנעה טרגדיה לאומית בזכות המהפך המטורף ב-2:3 על יפן, כוכב הנבחרת הבהיר: "הוכחנו שגם הספסל שלנו יכול לעשות שינוי". קורטואה רמז על מעבר לריאל? "אעשה מה שטוב לילדים שלי"

(גודל טקסט)
חמש שניות לסיום ארבע דקות תוספת הזמן הצליחה בלגיה להכניע את הסמוראים הכחולים ולנצח 2:3 את יפן, במשחק בו כבר פיגרה 2:0 ורק בדקה ה-69 הצליחה לפתוח בקאמבק מוצלח הודות לנגיחה די מוזרה של תומאס ומראלן, בעיקר בשל טעות של השוער היפני קוואשימה, ובכך השאירה את עולם הכדורגל די עצוב לנוכח הופעה הירואית של היפנים. ועם זאת, כבר ביום שישי הקרוב מצפה לנו רבע גמר נפלא בין בלגיה לברזיל, אולי שתי הנבחרות היותר מרשימות של המונדיאל עד כה.


התקשורת הבלגית כתבה לאחר המותחן מול יפן: "עברנו 90 דקות מהגיהנום לגן עדן. איזה תסריט מטורף. בדקה ה-69 עוד פיגרנו 2:0 ובסוף נאסר צ'אדלי כבש עבורנו את השער הכי מתוק במונדיאל". בעיתון DH נכתב: "משחק של רכבת הרים. היינו כבר בהתרסקות ויצאנו מנצחים ברגע האחרון. עברנו במשחק את כל סוגי הרגשות האפשריים, אבל למרות הבעיות שהיו בקבוצה היא הראתה שיש לה את המנטליות והחוסן לצאת ממצבים אבודים וזה חשוב לפני משחק נגד ברזיל. באגף שמאל בלגיה הוכיחה יכולת מעולה. היינו קרובים לטרגדיה לאומית, קטסטרופה של ממש ואז חזרנו למשחק עם אופי. קודם הודות למזל של יאן ורטונחן ואחר כך בזכות האנרגיה שהכניס מרואן פלאיני למשחק הבלגי".


אדן הזאר שנבחר למצטיין במשחק אמר: "יש לנו את השחקנים הנדרשים לשנות את מהלך המשחק. יש לנו גם שחקנים כאלה על הספסל שיכולים להיכנס לעשות את השינוי. הוכחנו שאנחנו לא נבחרת של 11 או 12 שחקנים בלבד. אנחנו רק מאושרים שיכולנו לעלות לרבע הגמר. התגובה שהראינו הייתה ענקית. המשחק נגד ברזיל יהיה נפלא. כל כדורגלן חולם לשחק נגד ברזיל במונדיאל ועוד ברבע הגמר".

Managers tend to like players like Nacer Chadli and Marouane Fellaini. Task oriented players with specific qualities. Team players. pic.twitter.com/wPcbdc2Kgr

— Kristof Terreur (@HLNinEngeland) July 3, 2018


הזאר מנסה לנחם את קגאווה היפני (AFP)


המגן תומא מונייה החמיא למאמן רוברטו מרטינס על החילופים שביצע אחרי שבישל לצ'אדלי את שער הניצחון: "שני הכובשים שעלו מהספסל עבדו קשה ואלה היו חילופים מצוינים שהוכיחו שוב שאנחנו נבחרת של 23 שחקנים. ב-2:0 לחובתך אתה אומר שעוד מעט המשחק נגמר, אתה לא רוצה לחזור הביתה וצריך לעשות הכל כדי לנצח את המשחק".


מגן פאריס סן ז'רמן אפילו בירך את עצמו כשהוסיף: "אני מרוצה מאיך ששיחקתי. לא הרבה נבחרות היו יוצאות מהמצב בו היינו. ניצלנו את המרווחים שהיפנים השאירו ואני לא מתבייש לומר שניצלנו את יתרון הגובה שהיה לנו עליהם. עכשיו מול ברזיל זו ההזדמנות שלנו להוכיח שיש לנו באמת דור של זהב בכדורגל".



פלאיני חוגג את השוויון. "חילופים מצוינים שהוכיחו שאנחנו נבחרת" (AFP)


שוער צ'לסי, טיבו קורטואה, שספג שני שערים מדהימים מהיפנים אמר: "סבלתי במשחק, אבל למדתי לסבול כששיחקתי באתלטיקו מדריד. השער של ורטונחן נתן לנו אמונה שאפשר לחזור. הוא כבש שער של הרבה מזל, אבל אמרנו לעצמנו שאפשר עכשיו לצאת מהמצב בו היינו. אנחנו צריכים לשמוח עכשיו, אבל ברור לנו שיכולת כזו מול ברזיל לא תספיק. היא פייבוריטית נגדנו, אבל אנחנו יכולים להפתיע. ריאל מדריד? לא רוצה לדבר על זה עכשיו, אבל אעשה רק מה שטוב לילדים שלי", אמר על מעבר אפשרי. ילדיו של קורטואה גדלים במדריד ולמעשה מדובר ברמז שהוא עשוי לבצע שינוי מהותי בחייו.


מי שניצל את הכמעט מעידה של בלגיה כדי לעקוץ היה גארי ליניקר, שנזכר בכך שקורטואה טען ששוער אנגליה ג'ורדן פיקפורד נמוך מדי. ליניקר אמר אחרי השער של היפני טקאשי אינוי: "הערות כאלה של קורטואה יכולות לחזור אליו כמו בומרנג. אתם חושבים שפיקפורד היה עוצר את הבעיה של אינוי?". קורטואה התייחס לשער שספג פיקפורד מול עדנן ינזואי ואמר: "היו חסרים לפיקפורד עשרה סנטימטרים לעצור את הכדור הזה".



באנגליה לא פספסו הזדמנות לעקוץ את שוער בלגיה וצ'לסי (AFP)


לעומת החגיגה הבלגית, היפנים המאופקים בדרך כלל לקחו קשה את ההפסד. הקפטן מאקוטו האסבה: "ייקח לי זמן להתאושש. איבדתי את הזיכרון לגבי מה שקרה אחרי שעלינו ל-0:2, קשה לי לבחור את המילים. בלגיה תקפה אותנו עם הרבה שחקנים וחשבנו שזאת הזדמנות מצוינת לכבוש את השער השלישי במתפרצת. עשינו דברים גדולים, אבל אף אחד לא יזכור את מי שמפסיד".


גנקי הראגוצ'י שנבחר בתקשורת הבלגית למצטיין במשחק בכה בסיום ואמר: "רציתי שנלך רחוק בטורניר הזה וחבל שזה כבר נגמר. היה קשה מאוד להמשיך להילחם אחרי שאיבדנו יתרון של שני שערים. לא הצלחנו להתמודד עם הלחץ של היריבה. כולנו המשכנו להילחם עד הסוף. מבקש סליחה מאוהדי יפן שלא הצלחנו להגשים להם את החלום, אבל לפחות הובלנו 0:2 והראינו שאנחנו יודעים לשחק כדורגל נגד יריבה גדולה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי