לאיון תקף את ניימאר: בקושי נגעתי בו, שיחפש מקצוע אחר

ניימאר, מיגל לאיון
ניימאר, מיגל לאיון | AFP

מגן מקסיקו הודה שדרך קלות על הברזילאי, אך הוסיף: "הוא מבזבז זמן על הרצפה מאשר מתעסק בכדורגל". המאמן אוסוריו עשוי לסיים את תפקידו, ב"רקורד" לא חסכו בביקורת: "ברח לחדר ההלבשה והשאיר את השחקנים לבכות"

(גודל טקסט)

ברזיל השאירה את מקסיקו מתוסכלת עם מונדיאל שביעי ברציפות ממנו היא מודחת בשמינית הגמר. נבחרת הטריקולור מיבשת אמריקה פתחה היטב את המשחק, ניסתה ליזום וגם לא הייתה רחוקה מיתרון מפתיע, אבל בסופו של דבר נכנעה 2:0 לסלסאו ונותרה עצבנית ועצובה.

בעיתון "רקורד" המקסיקני מתחו ביקורת על מאמן הנבחרת חואן קרלוס אוסוריו, בטענה ששוב נגוז החלום להעפיל לשלב שמונה האחרונות: "הוא לא הצליח לתקן את העבר, גם אם ניצח את גרמניה", נכתב על המאמן שנמצא עם רגל וחצי מחוץ לנבחרת. "מיד אחרי השער של רוברטו פירמינו המאמן הפסיק לרוץ על הקווים והתיישב על הכיסא כאילו אין לו רעיונות יותר. מיד עם שריקת הסיום הוא לא פחות ולא יותר ברח לחדר ההלבשה והשאיר את 23 השחקנים שלו על כר הדשא מתוסכלים. במקום לתת להם יד מלטפת ולהשתתף בצערם הוא נס על נפשו והשאיר חלק מהשחקנים שוכבים על כר הדשא, חלק אחר בכו ואחרים ניחמו זה את זה, אבל המאמן שלהם נעלם".

אוסוריו תקף בסיום את ניימאר במילים קשות ואמר שזו בושה וחרפה שמתייחסים בכלל לשחקן הזה: "ניימאר צריך להתבייש, שחקן ברמה שלו לא יכול לבזבז זמן בצורה כזו מגעילה. הוא צריך להוות דוגמא". מיגל לאיון הודה שדרך על ניימאר, אבל לטענתו הברזילאי הגיב בתיאטרליות: "בקושי נגעתי בו. אולי זו הייתה עבירה, אבל אם אתה רוצה שלא יגעו בך, תחפש מקצוע אחר. הוא מבזבז יותר זמן על הרצפה מאשר מתעסק במשחק עצמו. זה גם אשמת השופטים שנותנים לו יד לעשות את כל ההצגות שלו". המאמן אמר בסיום כי העתיד שלו בנבחרת לא סגור: "אנחנו צריכים לשבת ולדבר".


"מבזבז יותר זמן על הרצפה מאשר מתעסק במשחק" (AFP)

זה סוף הדרך של כמה שחקנים במקסיקו. רפא מארקס כבר הודיע שיפרוש מהנבחרת אחרי המונדיאל, בגיל 39, ואמר בסיום שלא זו הדרך בה רצה לעזוב את הנבחרת. אחרי 22 שנה וחמישה מונדיאלים הוא עוזב: "רציתי שנתקדם יותר במונדיאל. לא רציתי לסיים ככה. אני אומר שלום עם הראש למעלה. היו לנו הזדמנויות שלא הצלחנו לממש מול ברזיל. הצענו משהו אחר במונדיאל הזה ולכן כואב לי שאנחנו כבר בחוץ ושוב בשמינית. לא ציפו מאיתנו להרבה לפני המונדיאל במקסיקו ואני חושב שהפתענו רבים, אבל לבסוף לא הגענו למטרה לעלות לרבע המר לפחות".

גם החלוץ אוריבה פראלטה החליט אחרי המשחק לעזוב את הנבחרת והעלה סרט וידאו שמתאר את השערים שהבקיע בזכייה במדליה האולימפית ב-2012 אחרי שכבש צמד בניצחון בגמר על ברזיל 1:2. "אני רוצה להודות לכל אלה שנתנו לי להיות חלק מהנבחרת בשנים האחרונות. היו לנו רגעים עצובים, אבל גם יפים. הנבחרת היא הגאווה של חיי, אבל אני צריך לומר לה שלום. מודה לשחקנים, מאמנים והאוהדים שהיו לצידי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי