"אפשר להתחיל לחלום": אנגליה חוגגת את ההעפלה לרבע הגמר

אנגליה
אנגליה | Gettyimages

שלושת האריות ניצחו לראשונה דו-קרב פנדלים בגביע העולם וחלפו על פני קולומביה בדרך למפגש מול שבדיה: "זלזלנו בהם במשך שנים", הודה המאמן סאות'גייט. עיתוני הממלכה: "הקללה הסתיימה, היה נס במוסקבה"

(גודל טקסט)
 אנגליה חוגגת את העלייה לרבע גמר המונדיאל כאילו היא כבר הניפה את הגביע העולמי, דבר שקרה פעם אחת ויחידה ב-1966 – ואם האנגלים זקוקים לרמז שהשנה זה אפשרי, אז ה-3:4 על קולומביה בפנדלים, אחרי 1:1 בתום 120 דקות, הגיע המשחק ה-66 של הנבחרת במשחקי גביע העולם.


התקשורת האנגלית חוגגת הבוקר (רביעי) את העלייה לשלב שמונה האחרונות כהוגן, כשכל העיתונים הקדישו את השער הראשי להעפלה של גארת' סאות'גייט ושחקניו לרבע הגמר ולכך שהם ניצחו דו-קרב פנדלים במסגרת המונדיאל לראשונה בהיסטוריה. "הסאן" האנגלי כתב בשני השערים שלו: "אנגליה ניצחה בפנדלים, כן באמת. אנגליה עשתה זאת סוף סוף במונדיאל. דייר ופיקפורד סיימו את קללת הפנדלים אחרי שאנגליה הפסידה 7 מ-8 משחקים אחרונים מ-11 מטר (בכל המסגרות, י.ז)".

Wednesday's Sun: Hand of Jord #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/LiynK0tLPS

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) July 3, 2018

בעיתון "מירור" נכתב בכותרת: "נס במוסקבה", כשלצדה גם נכתב "תביאו את השבדים ברבע הגמר". "מירור" ציטט את אריק דייר שכבש את השער שהעלה את אנגליה לשלב הבא: "זה היה מצב מאוד עצבני. אף פעם לא הייתי בו בעבר, אבל הייתי חייב להבקיע אחרי שהחמצתי את הנגיחה בסיום. תודה רבה שהצלחתי לכבוש. ג'ורדן שוער נפלא ומגיע לו הכל. הגישה שלו נפלאה והוא ככה גם באימונים, הוא עשה תחקיר על בעיטות פנדלים. מהלם כמו שקיבלנו מהשוויון בסיום 90 הדקות קשה להתאושש, אבל הצלחנו להישאר רגועים. לא נכנסנו לרגע לפאניקה".


פיקפורד עצמו אמר: "לא אכפת לי שאני לא השוער הכי גבוה בעולם (קורטואה אמר שהוא נמוך מדי ב-10 סנטימטרים, י.ז). זה הכל עניין של להציל בזמן המתאים וזה מה שעשיתי. ידענו שהמשחק הזה שלנו למרות שהגענו עד לפנדלים. ידענו שאנחנו מסוגלים לנצח את המשחק".

Wednesday's Mirror sport: Miracle in Moscow #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/0GlBt1tUNL

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) July 3, 2018

"גארדיין" התלהב ובחר להצהיר בשם הנבחרת בכותרת: "כן, אנחנו יכולים". העיתון "אי פוסט" יצא בכותרת: "נערי ההיסטוריה" וגם "אנגליה החדשה" . ב"ספורט אקספרס" נכתב: "סוף סוף" והוסיפו על כך שאחרי 22 שנה מאז החמיץ גארת' סאות'גייט פנדל ביורו 1996 אנגליה ניצחה לראשונה בטורניר גדול בבעיטות מ-11 מטר.

Wednesday's Guardian sport: Yes, we can #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/ojlxH5BYcX

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) July 3, 2018

"דיילי מייל" הראה בשער הראשי שלו את הארי קיין חוגג בטירוף תחת הכותרת: "נס" ואריק דייר כיכב בשער העיתון בלי חולצה תחת הכותרת: "האיש הכי קול בכל מוסקבה". שליח העיתון מרטין סמואל כתב: "אולי הגיע הזמן לחלום. ניצחון כזה לא קורה כל יום, אתם יודעים. אנגליה הפסידה שלוש פעמים בעבר בפנדלים במונדיאל. כשג'ורדן הנדרסון החמיץ את הפנדל השלישי זה היה נראה כאילו זה קורה שוב. עוד עינוי, עוד לבבות שבורים, אבל הלילה הזה הכל היה שונה". 


הפרשן ג'יימי רדנאפ שמעניק את ציוני המשחק העניק 9 לשוער פיקפורד ו-8.5 להארי קיין שכבש את השער השישי שלו במונדיאל. קיין עם סטטיסטיקה מדהימה בנבחרת. הוא כבש 14 שערים ב-10 משחקים, למעשה כבש בכל שמונת המשחקים בהם היה קפטן. סאות'גייט קיבל רק ציון 7 על ניהול המשחק שלו, שלא היה מבריק.



סיומה של קללה. פיקפורד ושחקני אנגליה חוגגים העפלה לרבע (Gettyimages)


בסיום אמר המאמן: "אנחנו יכולים עכשיו לעשות את ההיסטוריה שלנו. ליצור את הסיפורים שלנו. אני לא רוצה עדיין לחזור הביתה. היום היה לילה מיוחד לכל אנגלי. היו לנו פחות אוהדים מאשר לקולומביאנים, אבל אני מאושר עבורם ועבור האוהדים בבית. הניצחון הזה הגיע לנו כי שיחקנו טוב גם ב-90 הדקות הראשונות. התכוננו במיוחד לפנדלים האלה וגם השוער. עכשיו אני חושב על שבדיה. יש לנו רקורד רע נגדם. זלזלנו בהם שנים". 


האנגלים באו בטענות על תרגילים מלוכלכים שבצעו שחקני קולומביה ובמיוחד נגד הנגיחה של וילאמר באריוס בג'ורדן הנדרסון שחייבה לטענתם הרחקה, אבל השופט האמריקאי, מרק גייגר, הוציא לו צהוב. שופט העבר מרק קלטנבורג אמר: "הוא היה צריך לספוג אדום. הארי מגווייר שעמד לידו קרא לשופט לפנות ל-VAR. השופט לא הלך לטלוויזיה ונשמע לעצות של אנשי הווידיאו".


הארי קיין צייץ פעמיים וכתב: "גאה. אופי. קרב. איזו. הרגשה".

What. A. Feeling. #ThreeLions#ENG#WorldCuppic.twitter.com/gWGTJW4YDv

— Harry Kane (@HKane) July 3, 2018

ג'סי לינגראד
: "לא אמא, אני לא חוזר הביתה".

No mum, I'm not coming home. It's… pic.twitter.com/VdFHVoEfTI

— Jesse Lingard (@JesseLingard) 3 ביולי 2018

קירן טריפייר
: "איזה לילה מיוחד. אני אוהד את הנבחרת הזאת".

What a special night!
Love this team!
Roll on Saturday pic.twitter.com/DAxPQFUbVV

— Kieran Trippier (@trippier2) 3 ביולי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי