דשאן: "נערך לאפשרות שקבאני ישחק". טוליסו או פקיר יפתחו

קורנטן טוליסו
קורנטן טוליסו | AFP

כוכב אורוגוואי שנפצע בירך נצפה מתאמן עם כדור, טבארס סירב לחשוף האם יתלבש לרבע הגמר. מאמן צרפת יצטרך להחליט מי מהקשרים יפתח בצד שמאל והוסיף: "אמבפה רוצה ללמוד ועוד יכול להתפתח"

(גודל טקסט)
אחרי יומיים של פגרה ללא גביע העולם, מחר (שישי) ייצאו לדרך משחקי רבע הגמר והמפגש הראשון ייערך ב-17:00, כאשר נבחרות צרפת ואורוגוואי יתחרו על הכרטיס הראשון לשלב ארבע האחרונות. צרפת כידוע ניצחה 3:4 את ארגנטינה בשמינית, במשחק בו הציגה דקות מופלאות, בעיקר התקפיות בניצוחו של קיליאן אמבפה, בעוד אורוגוואי גברה 1:2 מרשים על פורטוגל.


שתי הנבחרות עדיין לא הפסידו בטורניר ואורוגוואי רשמה את הפתיחה הטובה שלה אי פעם עם ארבעה ניצחונות, אבל איבדה אולי את הנשחק הכי חשוב שלה, אדינסון קבאני שלפי הדיווחים לא יהיה בסגל ולא ישחק מול צרפת בגלל פציעה בירך. גם בהיעדרו של חלוץ פאריס סן ז'רמן, המשחק מוגדר כמלחמה בין ההגנה הכי טובה בטורניר של אורוגוואי להתקפה הכי טובה של צרפת. עד כמה שזה יישמע מוזר, קיליאן אמבפה מדורג שני בכובשי צרפת במונדיאל אחד עם שלושה שערים. רק ז'יסט פונטיין האגדי מקדים אותו עם 13 שערים, עשה זאת בשבדיה לפני 60 שנה.


אנטואן גריזמן ולוקאס הרננדז ישחקו נגד חבריהם באתלטיקו מדריד חוסה חימנס ודייגו גודין, שני הבלמים אולי הטובים בטורניר שסגרו עד כה הרמטית את הרחבה שלהם יחד עם השוער פרננדו מוסלרה וספגו רק שער אחד בטורניר. העימות בין קבאני לקיליאן אמבפה נמנע בגלל פציעת החלוץ האורוגוואי.


צרפת לא הפסידה תשעה משחקים רצופים במונדיאל נגד יריבות מדרום אמריקה, ואילו "הסלסטה" מעדה רק פעמיים מתוך שמונה מונדיאלים כאשר הגיעה לרבע הגמר. אורוגוואי רוצה לרשום ניצחון חמישי והמאמן אוסקר טבארס מתלבט אם לשחק עם חלוץ אחד, לואיס סוארס, או שניים כשלצדו יהיה חלוץ ג'ירונה כריסטיאן סטואני.



קבאנני וסוארס. כוכב ברצלונה יוצב לבדו בחוד ברבע? (Gettyimages)


במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר טבארס: "אנחנו לא יודעים כיצד ייראה המשחק מחר, אבל אנחנו מאוד רוצים לנצח אותו. צרפת מאוד חזקה, אבל אני חושב שהם מכבדים אותנו מאוד. יש לנו תרבויות דומות, בעצמי למדתי צרפתית כשפה שנייה והם תמיד ביחסים טובים איתנו ומוכנים לשחק נגדנו. זה משהו שאנחנו מעריכים. יהיה מחר מפגש בין שתי נבחרות מאוד חזקות, אבל לא אויבות".


על דשאן אמר: "הוא מאפשר לשחקנים שלו לבטא את יכולותיהם על המגרש. הוא היה שחקן מעולה והוא גם מאמן כזה, בכלל הכדורגל הצרפתי ברמה גבוהה. אנחנו מתרגשים לקראת המשחק ונערכים לכל תרחיש ומאמינים בעצמנו".


ומה בנוגע לכשירותו של קבאני? "הוא שחקן מאוד חשוב בסגל שלנו, אבל אתם תדעו עוד 24 שעות מי יהיה בהרכב או על הספסל. מה שבטוח שהוא חיוני לנו מאוד. מהרגע שהוא נפצע אנחנו מטפלים בו והוא מאוד מפוקס". החלוץ נצפה היום מתאמן עם כדור הרחק מחבריו, כרמז לכך שאולי למרות הכל יהיה כשיר.

For the first time after sustaining his calf injury last Saturday, Edinson Cavani is training on the field with the ball.

Progress is being made, but a start vs. France still seems unlikely. pic.twitter.com/eyIyVYQRRC

— Warriors of Uruguay (@UruguayanHeroes) July 5, 2018

שחקני הטריקולור שיננו כמו מנטרה שלא חשוב אם קבאני ישחק או לא, אורוגוואי היא נבחרת עם מנטליות חזקה שתילחם בהם ולא תפתח את ההגנה שלה. בצרפת מנסים למצוא פתרון לבעיה של בלז מאטווידי המושעה. רדיו מונטה קרלו פרסם שקורנטן טוליסו יחליף את מאטוידי, אבל לפי הל'אקיפ גם נביל פקיר עשוי להחליפו. בימים האחרונים המאמן דידייה דשאן בחן מספר אפשרויות לשחק מול אורוגוואי, כשבצרפת יודעים שאורגוואי בניגוד לארגנטינה לא תיתן להם מרחבים.


"ב-2014 זו הייתה נבחרת אחרת", אמר דידייה דשאן במסיבת העיתונאים כשנשאל על ההדחה ברבע הגמר בברזיל, אז הפסידו 1:0 לגרמניה, שזכתה באליפות העולם, "מה שחשוב זה שנשמור על היכולת הגבוהה שלנו. אחרי רבע גמר ב-2014 וגמר יורו ב-2016, אנחנו גם ברבע הגמר ברוסיה. יש לנו נבחרת תחרותית. אורוגוואי יכולה לשנות קצב ולצאת למתפרצות, הסגנון שלה שונה משל ארגנטינה. אני מתכונן לאפשרות שקבאני ישחק, אבל סטואני חלוץ מעולה גם כן. טבארס? אני אולי לא מעריץ אותו, אבל יש לי הערכה גדולה אליו. זו מדינה של 3.5 מיליון תושבים וזה לא מונע ממנה להיות תחרותית. נרצה שמיליוני צרפתים יחגגו מחר".


על הופעתו של קיליאן אמבפה מול ארגנטינה הוסיף המאמן: "זה נהדר מה שהוא עשה בשמינית הגמר, הוא צריך לחזור על זה גם עכשיו. אתם (העיתונאים, י.ז) הופכים שחקנים לגדולים, אבל אמבפה עדיין רוצה ללמוד והוא גם יכול להשתפר בתחומים מסוימים. אורוגוואי יודעת למה קיליאן מסוגל".



דשאן ואמבפה באימון. "אורוגוואי יודעת למה קיליאן מסוגל" (AFP)

 

השוער הוגו לוריס: "אנחנו מרגישים את ההתלהבות שיש מאחורי הנבחרת שלנו. נצטרך להיות בשיא כי ההגנה של אורוגוואי סוגרת חזק ובהתקפה הם גם מסוכנים. אם קבאני לא ישחק זה יתרון כי הוא וסוארס הם מהצמדים הכי טובים בעולם, אבל אנחנו חייבים להיערך למצב שגם סטואני או מישהו אחר ישחק". 



עבור אנטואן גריזמן זה יהיה משחק מיוחד מכיוון שהוא כבר הצהיר שהוא מרגיש קרוב לאורוגוואי. קרלוס בואנו ששיחק עם גריזמן בסוסיאדד בצעירותו לימד אותו הכל על אורוגוואי וגרם לחלוץ הצעיר להתאהב במדינה הקטנה. יש האומרים שהספרדית של גריזמן דומה יותר לניב האורוגוואי גם כי הוא חבר טוב של דייגו גודין מאתלטיקו ומדבר איתו כל הזמן. עכשיו הוא יצטרך להסב נזק למדינה שהוא אוהב.



גריזמן מול מסי. יצטרך עכשיו להדיח גם את אורוגוואי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי