מרסלו התאושש מהפציעה, יחזור לעמדת המגן השמאלי מול בלגיה

מרסלו
מרסלו | Gettyimages

מאמן ברזיל צ'יצ'ה אישר ששחקן ריאל מדריד יפתח, ז'סוס ימשיך לקבל את הקרדיט על פני פירמינו: "הראינו שאנחנו משתפרים ממשחק למשחק". פלאיני צפוי לפתוח בבלגיה, לוקאקו: "נשחק נגד הנבחרת הטובה בטורניר"

(גודל טקסט)
אנחנו עומדים בפני יום שישי הגדול של המונדיאל. אחרי המשחק הראשון בין אורוגוואי לצרפת, ב-21:00 ייפגשו ברזיל ובלגיה בקאזאן. זה בקלות היה יכול להיות הגמר, לפחות על פי כמות הכוכבים המשחקים בשתי הנבחרות. אם מישהו היה שואל לפני המונדיאל איזו מהנבחרות תכבוש יותר שערים בטורניר עד השלב הזה רוב העונים היו מצביעים על ברזיל, אבל המציאות היא שבלגיה כבשה 12 שערים וברזיל רק שבעה. היוצרות כאן התהפכו משהו. ברזיל נראית היום יותר הגנתית. היא שמרה על רשת נקייה 310 דקות בטורניר וספגה רק שישה שערים ב-25 משחקים תחת המאמן צ'יצ'ה, שנדמה שמצאה את האיזון בין ההגנה להתקפה. בלגיה, לעומת זאת, סופגת שערים יחסית בקלות, והדוגמה הטובה ביותר היא הפיגור 2:0 מול יפן, אבל מגיבה עליהם בהרבה שערים והתקפות.


בכל זאת הרוב יצביעו על ברזיל כמועמדת לסיים את המשחק בתור המנצחת בעיקר בשל העובדה שהבלגים שבירים בהגנה וברזיל ספגה רק שער אחד בטורניר, ב-1:1 מול שווייץ. האם רומלו לוקאקו ואדן הזאר יהיו מסוגלים להבקיע מול ההגנה החזקה של ברזיל? העובדה שטיאגו סילבה קיבל את סרט הקפטן פעמיים ומחר יהיה זה הבלם מירנדה מעידה כמה חשיבות נותן צ'יצ'ה להגנה שלו. אגב, ניימאר יצא מסבב הקפטנים מחשש שיתווכח עם שופטים ויספוג צהוב שני. אחרי האיפוס היה סיכוי שיקבל את הסרט נגד בלגיה, אבל המאמן התעלם ממנו הפעם. בבלגיה רוצים לנצח בפעם חמישית ברציפות בטורניר ולקבוע שיא חדש של הנבחרת בתולדות המונדיאל. הנבחרות נפגשו רק פעם אחת במונדיאל, באותו שלב ב-2002, וברזיל ניצחה משערים של ריבאלדו ורונאלדו. האם ניימאר ופיליפה קוטיניו, שכל אחד מהם היה מעורב בשלושה שערים במונדיאל עד כה, יהיו הפעם הכובשים?


ברזיל נמצאת בבעיה, מכיוון שהיא תעלה ללא קאסמירו המוצהב שמחזיק את כל הקישור האחורי שלה. פרננדיניו ממנצ'סטר סיטי יעלה במקומו. מצד שני, המאמן צ'יצ'ה אישר שמרסלו יחזור לעמדת המגן השמאלי במקום פליפה לואיס אחרי שהתאושש מהפגיעה בגבו. צ'יצ'ה מתעקש להישאר עם גבריאל ז'סוס כחלוץ מרכזי למרות שלא כבש עדיין בטורניר, והמשמעות היא ששוב רוברטו פירמינו יפתח על הספסל.


Tite confirms the starting XI to face Belgium. pic.twitter.com/UakOkBaUYW

— Brazil Football (@BrazilEdition) 5 ביולי 2018


צ'יצ'ה אמר לקראת המשחק: "זה יהיה משחק גדול בין שתי נבחרות שפיתחו כדורגל מצוין ולכל אחת יש את האיכויות שלה. הבלגים מאוד יצירתיים ויש להם שאיפות להגיע רחוק בטורניר. הראינו בשני המשחקים האחרונים שאנחנו מאוד תחרותיים ומשתפרים ממשחק למשחק. לפעמים אתה מנצח כשאתה משחק רע, אבל אני מעדיף לנצח ולשחק טוב. יש לנו שחקנים מגוונים שכל אחד מהם יכול לכבוש בכל רגע. לשחקנים שלנו יש יכולת כדרור מעולה ואנחנו חזקים באחד על אחד".


הבלם ז'ואאו מירנדה אמר: "אנחנו יודים איך להעלות את רמת המשחק שלנו כשיש מולנו נבחרת חזקה. לבלגיה יש יותר מאשר לוקאקו בחוד אלא עוד שחקני התקפה טובים. עבדנו על השיטה לעצור אותם בהגנה".


ניימאר על הדשא. מתפתל כאילו קטעו לו רגל (Gettyimages)
ניימאר על הדשא. מתפתל כאילו קטעו לו רגל (Gettyimages)


הבלגים יצטרכו להתמודד גם עם ההצגות של ניימאר, שנמאסו על הרבה אוהדי כדורגל בעולם שטוענים שהוא אכן סופג פגיעות, אבל מגיב עליהם כאילו הרגע קטעו לו רגל. המאמן רוברטו מרטינס צריך להסיק את המסקנות שלו מהניצחון של הרגע האחרון 2:3 על יפן, שמנע סנסציה ענקית. שני המחליפים שנכנסו למשחק, מרואן פלאיני ונאסר צ'אדלי, עשויים לפתוח. המשמעות היא שיאניק קראסקו ודריס מרטנס כנראה ירדו לספסל.


חלוץ בלגיה רומלו לוקאקו אמר במסיבת העיתונאים: "משחק נגד הקבוצה הכי חזקה בטורניר היה מבחן טוב עבורנו. אנחנו משחקים עם אותה שיטה כבר מספיק זמן ואנחנו יודעים מה לעשות. תמיד יש עלינו לחץ לקראת משחק, לא משנה אם אנחנו באים כפייבוריטים או כאנדרדוג. מחר פשוט נבוא ליהנות מהמשחק".


לוקאקו.
לוקאקו. "תמיד יש עלינו לחץ, גם אם אנחנו האנדרדוג" (Gettyimages)


המאמן הבלגי רוברטו מרטינס אמר: "שתי הנבחרות טובות מבחינת איכות השחקנים. ההבדל הוא שברזיל יודעת מה זה לזכות בגביע העולם. יש להם יתרון פסיכולוגי עלינו".


על אדן הזאר: "הוא היה קפטן טוב עד עכשיו. הוא היה מנהיג טוב לקבוצה. אדן הוא תמיד עצמו, חלק מכריע במשחק ההתקפה שלנו וזמין לכדור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי