פרננדו היירו עוזב את תפקיד מאמן נבחרת ספרד

פרננדו היירו
פרננדו היירו | AFP

לאחר הכישלון במונדיאל, ההתאחדות הספרדית הודיעה כי המאמן הזמני שהחליף את לופטגי כשזה מונה למאמן ריאל מדריד בחר לעזוב את תפקידו ואף לא להישאר כמנהל ספורטיבי: "אחרי קילומטרים רבים, שמים סוף ליחסים"

(גודל טקסט)
בסופו של דבר, נראה שפרננדו היירו הוא הקורבן הגדול ביותר של הכישלון הספרדי במונדיאל. ההתאחדות הספרדית הודיעה היום (ראשון) רשמית על כך שהוא עוזב את תפקידו כמאמן ספרד אחרי שהנבחרת הודחה בפנדלים בשמינית הגמר נגד רוסיה. לרוע מזלו, הוא גם לא יחזור להיות המנהל הספורטיבי של הנבחרת, למרות החוזה שיש לו בהתאחדות הספרדית. היירו שימש שתי קדנציות כמנהל הספורטיבי של ספרד, בין 2007 ל-2011 ומ-2017 עד היום. על פי ההודעה, הוא החליט לעזוב על דעת עצמו.


היירו נבחר למאמן על ידי נשיא ההתאחדות לואיס רובילאס, שהחליט לפטר את ז'ולן לופטגי מיד אחרי שפורסם כי האחרון חתם בריאל מדריד. השחקנים ביקשו להשאיר את לופטגי בתפקיד אבל הנשיא, כדורגלן לשעבר, החליט שמבחינת האגו הוא לא יכול לעבוד יותר עם לופטגי שלדבריו עשה לו תרגיל מאחורי הגב.


בהודעת ההתאחדות נאמר שהיירו עוזב כדי לחפש אתגרים מקצועיים חדשים ותפקידים חדשים. "אחרי קילומטרים רבים של הליכה ביחד, ההתאחדות הספרדית ופרננדו היירו שמו סוף ליחסים ביניהם לאחר שספרד סיימה את הפרק שלה במונדיאל ברוסיה".


OFICIAL | Fernando Hierro y la RFEF comunican que, pese a tener contrato en vigor como Director Deportivo, declina seguir en el cargo.
https://t.co/UjPrVMRHHapic.twitter.com/5jiLqyltJc

— Selección Española de Fútbol (@SeFutbol) 8 ביולי 2018


ההתאחדות לכדורגל הודיעה רשמית שחוזהו של היירו בוטל. בהתאחדות הודו למחויבות וחוש האחריות שגילה היירו בנבחרת הספרדית. הוא שיחק במדי נבחרת 89 פעמים. היירו היה בעבר המועמד של שרת הספורט מירי רגב לתפקיד מיוחד של יועץ לכדורגל הישראלי שלא במסגרת של ההתאחדות לכדורגל, אבל הניסיון להביאו נכשל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי