עכשיו זה רשמי: לואיס אנריקה יאמן את נבחרת ספרד

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | Gettyimages

אחרי התפטרותו של היירו, נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס הודיע שאקס ברצלונה חתם לשנתיים ויאמן את "לה רוחה". מולינה ישמש כמנהל הטכני. בנוסף: הסופרקופה תשוחק במתכונת של משחק אחד ולא שניים

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי: לואיס אנריקה הוא המאמן הבא של נבחרת ספרד. במסיבת עיתונאים שכינס, נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס הודיע היום בצהריים (שני) שמאמן ברצלונה לשעבר חתם לשנתיים כמאמן "לה רוחה", וידריך את נבחרתו לפחות עד סוף יורו 2020.


אישרנו פה אחד את מינויו של לואיס אנריקה לשנתיים הקרובות", אמר רוביאלס. "דיברתי איתו בשבוע שעבר. הוא רצה לאמן את הנבחרת ודחה הרבה הצעות חשובות". נשיא ההתאחדות לא פספס הזדמנות לעקוץ את ריאל מדריד וז'ולן לופטגי: "לא יהיה לו סעיף יציאה כי אנחנו מבינים שכל מאמן נבחרת שרוצה לעזוב צריך לדבר איתנו. יהיה סעיף פיצויים". על הבעיות של המאמן עם התקשורת אמר המאמן: "יש שתי סביבות. בפנימית אנחנו יודעים שיהיה טוב. אנחנו לא חיים בבועה ואנחנו יודעים שהוא אדם עם אופי ויש לו בעיות עם התקשורת, אבל הנבחרת היא נושא אחר היא נושא אחר ואנחנו מקווים שהכל יילך כשורה. הוא והצוות שלו באים לעבוד".


כבר הבוקר פורסמה בעיתון "מארקה" כתבה גדולה על כך שלואיס אנריקה הוא המועמד המוביל להחליף את פרננדו היירו, שהתפטר מתפקידו בנבחרת כמאמן וכמנהל ספורטיבי. לפי העיתון, הבוקר (12:30 שעון ישראל) יציע נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס את מינויו של אנריקה כמאמן הנבחרת בפגישה של דירקטוריון ההתאחדות. בימים קודמים הועלו שמותיהם של קיקה סאנצ'ס פלורס, מאמן בלגיה רוברטו מרטינס ומאמן בטיס עד לפני שנה ויקטור סאנצ'ס כמועמדים לתפקיד, אבל לפי העיתון הנשיא ראה מההתחלה את לואיס אנריקה מועמד לתפקיד.


OFFICIAL | @LUISENRIQUE21, new @SeFutbol Head Coach#BienvenidoLuisEnriquepic.twitter.com/3KWNauF9WL

— Selección Española de Fútbol (@SeFutbol) July 9, 2018

עוד נכתב שרוביאלס סבור שאנריקה עונה על כל הקריטריונים להצעיד את ספרד להצלחה אחרי הכישלון במונדיאל. למאמן ברצלונה, שהיה בשנת שבתון, היו הצעות מצ'לסי וגם ארסנל בפרמיירליג, אבל הוא לא סיכם איתן בשל הסכומים הגבוהים שדרש. עם זאת, עבורו לאמן את נבחרת ספרד זה סיפור אחר לחלוטין. לואיס אנריקה עזב את ברצלונה בגלל הלחץ בתפקיד, והיו לו גם כמה יחסים לא טובים עם חלק מהשחקנים. כמאמן ספרד הלחץ עליו יהיה הרבה פחות גדול, ומצד שני זהו גם תפקיד יוקרתי. רוביאלס סבור שהוא המאמן הכי מתאים בגלל שיש לו ניסיון גדול כמאמן ברצלונה לשעבר, הוא ספרד ולא קטלאני וכשנשאל לפני שנתיים אם ירצה בעתיד לאמן את ספרד השיב בחיוב.


El nuevo Luis https://t.co/M76NoYMRa8pic.twitter.com/6SixxytOj2

— MARCA (@marca) 8 ביולי 2018


לואיס אנריקה זכה בתשעה תארים עם ברצלונה בשלוש עונות, וב-2015 זכה ב"טריפלטה" (אליפות, גביע וליגת האלופות). הוא אימן בין היתר את ברצלונה ב', רומא, סלטה ויגו ובארסה. הנשיא סבור שלואיס אנריקה הפך מאמן בוגר יותר אחרי שאימן את ליאו מסי ולמד להתמודד עם כוכבי על ועם אגו בחדר ההלבשה. הכדורגל שלו מתאים לספרד, הקבוצות אותן אימן שיחקו כדורגל אגרסיבי עם שינויים מהירים בקצבי המשחק ושילוב טקטיקות שונות. היו לו יחסים פחות טובים עם ג'ורדי אלבה מבארסה, אבל בסך הכל שמר על יחסים סבירים עם רוב השחקנים.


הודעה נוספת ומהפכנית אותה מסר רוביאלס הייתה שלראשונה במתכונתו הנוכחית, ה"סופרקופה" תשוחק במתכונת של משחק אחד בודד שייערך ב-12 באוגוסט, ולא במתכונת של שני משחקים כפי שהיה נהוג מאז 1982.


מוקדם יותר הודיע רוביאלס על מינויו של חוסה פרנסיסקו מולינה למנהל הטכני של ההתאחדות הספרדית במקומו של פרננדו היירו שהודיע אתמול על התפטרותו מתפקיד המאמן, ולא חזר לתפקיד הניהולי אותו מילא בהצלחה. מולינה בן ה-48 שיחק בעבר כשוער בין השאר בוולנסיה, אתלטיקו מדריד ודפורטיבו לה קורוניה ורשם 9 הופעות בנבחרת ספרד. כמאמן הספיק להדרך את ויאריאל, חטאפה ב', קיצ'י מהונג קונג, אתלטיקו קולקטה ההודית ובעונה האחרונה אימן את אתלטיקו סן לואיס ממקסיקו.

OFICIAL | José Francisco Molina, nuevo director deportivo de la @RFEF.

https://t.co/PJgpDxIn9n#BienvenidoMolinapic.twitter.com/WZZhFG9xk5

— Selección Española de Fútbol (@SeFutbol) July 9, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי