צרפת בעננים: "אחד הפרקים הכי יפים שלנו בכדורגל העולמי"

סמואל אומטיטי, אוליביה ז'ירו
סמואל אומטיטי, אוליביה ז'ירו | Gettyimages

התקשרות הצרפתית לא חסכה במחמאות כלפי הנבחרת שלה, שעלתה לגמר המונדיאל אחרי 0:1 על בלגיה: "מרגישים שזה חולני, אבל עלינו לגמר. ביום ראשון אסור לפשל". פוגבה הקדיש את הניצחון לילדים שנלכדו במערה בתאילנד

(גודל טקסט)
צרפת יצאה אתמול לרחובות לחגוג את העלייה לגמר המונדיאל בפעם השלישית בתולדותיה. ב-1998 היא גם זכתה בתואר, וב-2006 הפסידה לאיטליה. הפעם הצרפתים מקווים שהגביע יהיה שוב שלהם. בפאריס היו חגיגות ענק. מגדל אייפל הפך לפני המשחק למסך ענק עליו שודרו המשחקים ולאחריו פוזרו זיקוקי די נור בלתי פוסקים לשמיים. תושבי פאריס יצאו לרחובות, השתוללו במטרו וחגגו כמו ב-1998 כשאירחו את הטורניר. ליד שער הניצחון התגודדו מאות אלפים.


EN FINALE ! Après la victoire des face à la , 1-0, les Français sont complètement sur la Place de la Bastille ! #lequipeCDM#CM2018pic.twitter.com/oQqEH4sPk9

— Л'ЭКИП – L'ÉQUIPE (@lequipe) July 10, 2018


"הראש בעננים" היתה הכותרת הראשית של העיתון "ל'אקיפ" על העלייה לגמר. ב"ל'פריזיאן" נכתב: "אנחנו בגמר" וב"ליברסיון" הלכו על "יום ראשון הנפלא".


Bravo les Bleus!
"On est finale", "La tête dans les étoiles" et surtout "Vivement Dimanche" @le_Parisien@libe@lequipe#FRA#FRABELpic.twitter.com/Uv5CB5v6KQ

— Le Kiosque De New York (@LeKiosquedeNY) July 10, 2018


פול פוגבה ריגש יותר מכולם כאשר הקדיש את הניצחון לחבורת 12 הילדים שנלכדו בתאילנד במערה וניצלו. רדיו מונטה קרלו דיווח על כך וכתב: "פוגבה אמר לילדים 'כל הכבוד לכם שהחזקתם מעמד. אתם גיבורים גדולים. הניצחון הזה הולך לגיבורים של היום. כל הכבוד בחורים אתם כל כך חזקים'".


This victory goes to the heroes of the day, well done boys, you are so strong #thaicaverescue#chiangraipic.twitter.com/05wysCSuVy

— Paul Pogba (@paulpogba) 10 ביולי 2018


ב"ל'אקיפ" החמיאו לצרפת בענק ובכתבה דרמטית מאין כמוה נכתב: "אנחנו מרגישים הארה, המון רגשות, עם קצת רגע היסטורי בפנים. אנחנו חשים גם סחרחורת וחשש מהבאות. המשפט הבא אולי יישמע לכם מוזר אבל אנחנו חשים שזה ממש חולני כי אנחנו יכולים להגיד בפה מלא שעלינו לגמר הגביע העולמי. אצל הנבחרת הזאת זה כאילו נאמר בטבעיות, אבל זה הישג מטורף ואנחנו רוצים להמשיך אותו ביום ראשון ולהניף את הגביע. מיליארד צופים יראו את המשחק שלנו נגד קרואטיה או אנגליה ביום ראשון. אסור לפשל. השארנו את השכנים שלנו מעבר לגבול עצובים".


בתור ציון המשחק הכללי נתן העיתון את הציון 8. "שיטת המשחק של דידיה דשאן הצליחה לחנוק את היצירתיות וההתקפיות של בלגיה", נכתב בעיתון. "סמואל אומטיטי, רפאל וראן והשוער הוגו לוריס קיבלו ציון 8 מ-10 וסגרו מצוין את ההתקפה הבלגית". על לוריס: "כמו נגד אוסטרליה, פרו ואורוגוואי הוא ביצע עצירות ענק". כל שאר השחקנים קיבלו ציון 7, למעט בנג'מין פבאר עם 6 והכי מאכזב היה אוליביה ז'ירו עם ציון 5. בבלגיה המצטיין היה טיבו קורטואה, שהיה היחיד עם 8, כאשר כל השאר קיבלו 5 כולל המאמן רוברטו מרטינס.


העיתון גם ציין שהסדר בנבחרת הצרפתית התהפך. שחקני ההגנה כובשים והחלוצים מגינים. "תמיד ידענו שהגביע העולמי לא מושג על ידי חלוצים בלבד, אבל הפעם ההגנה כובשת. פבאר כבש נגד ארגנטינה, וראן נגד אורוגוואי ואומטיטי נגד בלגיה. שחקני ההגנה דאגו לכל דבר והיו המצטיינים במשחק, לא רק במה שקשור לעצירת ההתקפות של בלגיה".


אומטיטי חוגג את השער.
אומטיטי חוגג את השער. "ההגנה גם כובשת" (Gettyimages)


הצמד רפאל וראן (ריאל מדריד) וסמואל אמטיטי (ברצלונה) הוכתר כמלכי המונדיאל ונכתב שזה הצמד הכי טוב בגביע העולמי גם בהגנה וגם בהתקפה. "בחמישה ימים הנבחרת הצרפתית כתבה את אחד הפרקים הכי יפים שלה בכדורגל העולמי". קיליאן אמבפה אמר על השניים: "הם שני שחקנים גדולים שהיו צריכים למצוא ביניהם שותפות. הם אכן מצאו זאת ואנחנו מרגישים בטוחים תחת הרגליים שלהם. רפא היה תחרותי סופר מהדקה הראשונה וסאם משתפר ממשחק למשחק".


גם אוליביה ז'ירו החמיא לאומטיטי: "אני מאושר עבור סאם כי הוא לוחם ענק ובמצבים נייחים הוא מסייע. יחד עם רפא הם צמד מדהים שנותן לנו המון ביטחון". ב"ל'אקיפ" גם נכתב כי הנבחרת הזאת מזכירה את זו של 1998, עם הבלם האגדי ליליאן תוראם, שכבש צמד בחצי הגמר נגד קרואטיה ונבחר לשחקן ההגנה המצטיין באותו מונדיאל ובנוסף גם כבש.


גם אנטואן גריזמן קיבל מחמאות, ובעיתון נקבע: "הוא כבר הראה לנו שאנחנו תמיד צריכים לבטוח בו. הוא הבטיח לנו שצרפת תעלה משלב הבתים ועמד בזה. הוא כבש בניצחון נגד ארגנטינה, בישל וכבש מול אורוגוואי והיה המוסר בחצי הגמר בשער הניצחון". חלוץ אתלטיקו מדריד גילה לתקשורת שהנבחרת מתרגלת את מהלך השער שהובקע באימונים: "כן, אנחנו עובדים על זה", אמר. בעיתון נכתב כי גריזמן של אתמול היה זה של אתלטיקו מדריד. זה שמוסר, בועט, מתחלף בעמדות עם אחרים, דוחף, מנסה להפחיד את היריבה והוא רק צריך לשפר את הבעיטות החופשיות שלו.


אמבפה.
אמבפה. "חייבים להניף את הגביע" (Gettyimages)


עוד שחקן שאולי לא כבש והיה יכול להיות יותר יעיל הוא קיליאן אמבפה, ששוב הוכיח איזה כישרון ענק הוא בפריצות הסוחפות שלו ובכל מה שקשור לפיזיות ומהירות. חלוץ פ.ס.ז' בן ה-19 אמר: "זה היום הכי יפה בחיי. אני מקווה שהיום של הגמר יהיה עוד יותר יפה. אני מתאר לעצמי מה הלך בפאריס. יש לנו את כל המהלכים להצליח, אבל עלינו להישאר צנועים".


פול פוגבה צייץ אזהרה לחבריו. "הישג יפה מאוד, אבל זה עוד לא נגמר" ואמר ל"רדיו מונטה קרלו: "יש עוד 90 דקות וזה משחק כדורגל שלם. אנחנו חייבים ללכת עד הסוף ולהניף את הגביע. יש לנו את האיכויות הנדרשות, אבל חייבים להישאר רגועים".


C'est très bien, mais c'est pas fini it's great but it's not finished #fiersdetrebleus@equipedefrance#WorldCup2018pic.twitter.com/v7IqcSNYe0

— Paul Pogba (@paulpogba) July 10, 2018


סמואל אומטיטי רק צייץ שהנבחרת בגמר.


On est en finale! #FiersdetreBleus#WorldCuppic.twitter.com/0VswFW8QaP

— Samuel Umtiti (@samumtiti) 10 ביולי 2018



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי