קיין אופטימי לעתיד, בממלכה מפרגנים: "חוזרים בראש מורם"

הארי קיין
הארי קיין | Gettyimages

שברון לב בבריטניה אחרי ה-2:1 לקרואטיה בהארכה, אך התקשורת שפעה במחמאות: "גרמתם לנו לחייך ולהיות גאים. תודה לסאות'גייט שאיחד אותנו". הקפטן הוסיף: "יש לנו יסודות נפלאים". הכותרות, הציונים והתגובות

(גודל טקסט)
האנגלים כבר ראו את עצמם בגמר גביע העולם לראשונה מאז 1966, ראו כיצד 52 שנים של המתנה מגיעות לסיומן אחרי שכדור חופשי נהדר של קירן טריפייר מצא את הרשת כבר בדקה החמישית, אבל הקרואטים הצליחו להפוך את המשחק בהארכה, ניצחו 1:2 ושלחו את שלושת האריות למשחק על המקום השלישי בלבד, שוב מול בלגיה וכנראה שוב ללא יותר מדי עניין מצד השתיים.


למרות ההדחה הכואבת, התקשורת הבריטית הודתה ששחקניו של גארת' סאות'גייט הגיעו עד קצה גבול היכולת, מיצו את הפוטנציאל עד תום במהלך גביע העולם ברוסיה וזכו לפרגונים מקיר לקיר – לא מחזה שכיח בממלכה.


"דיילי סטאר" בחר לפרגן בשער העיתון לגארת' סאות'גייט עם התמונה שלו מוחא כפיים בסיום באכזבה לעבר אוהדי אנגליה לצד הכיתוב: "עשית לנו כבוד". העיתון "אי ספורט" כתב: "כאב לב" ובחר בתמונה של הארי קיין, שדווקא בחצי הגמר היה רחוק משיאו ונסגר היטב על ידי הקרואטים.

STAR: You did us proud #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/0V2F1K8oQj

— Neil Henderson (@hendopolis) 11 ביולי 2018

I: Trump lands in the UK for Brexit trade talks #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/TbsRm5hwCE

— Neil Henderson (@hendopolis) 11 ביולי 2018

ב"דיילי מייל" אמנם בחרו בכותרת בצבע שחור, אבל בכותרת ראשית הודו לשחקניהם: "מצדיעים לכם". עוד נכתב בעיתון: "גרמתם לנו לחייך, להיות גאים ולהאמין. כל אחד מכם הוא גיבור. אין גביע הפעם, אבל זו נראית כמו התחלה שכל אנגלי יכול להתרגל אליה. אתמול בלילה זה היה עינוי, הבוקר הזה מזעזע, אבל גארת' סאות'גייט – אנחנו מצעידים לך. כן, זה הסתיים בדמעות, אבל נתת לנו כבוד ואיחדת את כל האומה".


מרטין סמואל פרשן העיתון הוסיף: "בואו נבהיר אחת ולתמיד שאנגליה הייתה בחצי הגמר לא בגלל הגרלה נוחה יותר או מזל. אנגליה הייתה בשלב הזה וקרובה לעלייה לגמר מכיוון שהייתה הנבחרת הכי טובה במונדיאל. לא מבחינה טכנית ואף אחד לא אומר שהם באותה רמה מקצועית כמו צרפת או קרואטיה, אלא כנבחרת מאוחדת, כחבורה של אחים, כקבוצה שסך חלקיה גדול יותר מכל שחקן אחד בודד. אנגליה הצליחה יחסית לכך שהייתה נבחרת צעירה ולא מנוסה".


ב"דיילי מייל" התנחמו בעובדה שהארי קיין עדיין מלך שערי התחרות עם 6 כיבושים, על אף שנעלם בשני המשחקים האחרונים. הארי קיין התקשה לעצור את ההתרגשות שלו בסיום: "הנבחרת הזאת הראתה שהיא יכולה לנצח משחקי נוק-אאוט ובטורנירים אחרים אולי נגיע רחוק יותר. החמצנו הזדמנות אדירה לעלות לגמר ביום ראשון. עבדנו כל כך קשה והאוהדים היו מדהימים. זה היה משחק של 50 אחוז לכל נבחרת. משחק קשה. במבט לאחור נגיד שהיו דברים שלא יכולנו לעשות טוב יותר. במצב של 0:1 הגענו לעוד הרבה מצבים, אבל הפער הקטן עבד הפעם לטובת קרואטיה. הגענו רחוק יותר מכל מה שכולם חשבו. יש לנו כעת יסודות נפלאים שאנחנו יכולים לבנות עליהם לעתיד".

MAIL SPORT: We Salute You #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/0sAKQEAo4M

— Neil Henderson (@hendopolis) 11 ביולי 2018

הפרשנים בממלכה ניסו להסביר שאנגליה פשוט נפלה מהרגליים. שחקן העבר כריס וודלאמר לרדיו BBC5: "הם עמדו על רגליהם, אבל היו מתים. שלושת הבלמים נשארו בלי טיפת חיים, הקשרים פשוט איבדו את הרגליים שלהם. אנגליה פשוט כבתה".מרטין קיון בלם ארסנל לשעבר העיר: "מנדזוקיץ' ביצע סיום מבריק של ההתקפה הקרואטית. אם אתה כבה לשנייה כמו שקרה לג'ון סטונס, אתה גומר את עצמך".


המאמן והפרשן כיום ג'יימי רדנאפ העניק ציון 9 לשוער ג'ורדן פיקפורד וכתב: "הוא הציל עוד מספר שערים קרואטים והיה המצטיין במשחק. לטעמי הוא השוער המצטיין בטורניר. הוא לא היה יכול לעשות הרבה בשער הראשון של איבן פרישיץ' ובכלל אנגליה היתה צריכה להגן טוב יותר". הארי מגוויר קיבל ציון 7.5, אבל ג'ון סטונס וקייל ווקר רק 7 גם בעקבות הסירה הרעה שלהם בשער המכריע בהארכה. לטריפייר העניק ציון 8 ונכתב: "עוד הופעה מצוינת של המגן הימני. הוא היה תגלית המונדיאל וגם כבש את השער השלישי בלבד של אנגליה בבעיטות חופשיות במונדיאל".

TELEGRAPH WORLD CUP: Hold your heads high #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/OW1bnlK2oT

— Neil Henderson (@hendopolis) 11 ביולי 2018

קיין קיבל ציון 7 ונכתב עליו: "הוא בטח יבעט בעצמו על ההחמצה במחצית הראשונה". גם סאות'גייט קיבל רק 7 על ניהול המשחק, ציונים מפרגנים בשל גודל המעמד: "אם היה יכול לנהל שוב את המשחק הוא בטוח לא היה מוציא את ג'ורדן הנדרסון. אם הוא לא היה פצוע זה היה חילוף מוטעה, אבל אני לא יכול לבקר אותו יותר מדי כי זה האיש ששינה את על הדור הזה בכדורגל".


ה"מטרו" היה פחות פיוטי וכתב: "ספגנו בעיטה מהבלקנים". "גארדיין כתב על "סופו של חלום" ו"אקספרס" סיכם: "כן, אנחנו חוזרים הביתה, אבל עם הראש למעלה. אולי גמר נגד צרפת לא יתקיים, אבל השחקנים יחזרו כמו גיבורים עם נבחרת שאפשר לבנות עליה לתקופה ארוכה".

METRO: A kick in the Balkans #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/m1oiO99Sy3

— Neil Henderson (@hendopolis) 11 ביולי 2018

המנג'ר גארת' סאות'גייט אמר: "השארנו כל מה שהיה לנו על כר הדשא. מחצית ראשונה היינו טובים ויכולנו לכבוש עוד שער. אני לא יכול לומר יותר על השחקנים שלי, אבל במשחקי נוק-אאוט כשיש לך דקות טובות אתה חייב להוציא יותר מהדקות האלה ויכולנו לעשות את זה. אנחנו עוד צריכים ללמוד מלילות כאלה".


מי שכרגיל לא הלך עם כל שאר העדר היה רוי קין האירי, קשר מנצ'סטר יונייטד בעבר שמתח ביקורת על הנבחרת האנגלית: "קרואטיה נראתה חזקה יותר ככל שהמשחק התקדם. הם היו יותר חתולי רחוב מאיתנו. נתנו להם להבקיע שני שערים קלים". אוהדי אנגליה זעמו עליו ברשתות החברתיות וכתבו: "שחקני אנגליה הראו קלאס. חבל שלא לקחת את הכדורים שלך לפני הפרשנות".



יעזבו את רוסיה בסוף השבוע בראש מורם, וזה לא קורה לאנגלים הרבה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי