פוגבה: לגמר היורו הגענו שאננים, זו טעות שלא תחזור

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

קשר צרפת נשאל על ההפסד לפורטוגל לפני שנתיים: "הגענו למשחק בידיעה שברור מאליו שננצח, זו הייתה הטעות העיקרית". וגם: החשיבות של וראן, היופי של הטריקולור גרסת 2018 וחזרתו הצפויה להרכב של מאטוידי

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת נהנית מיום חופש נוסף על זה שקרואטיה שיחקה רק אתמול – ועוד שיחקה שלוש הארכות ברציפות בשלבי השמינית, הרבע וחצי הגמר – ובטריקולור משדרים ביטחון רב לקראת הגמר ביום ראשון ב-18:00. למסיבת עיתונאים לקראת המשחק התייצב פול פוגבה, שטען כי מאז הבטחת המקום בגמר בראשו ישנו רק דבר אחד, גמר היורו לפני שנתיים שהסתיים בהפסד לפורטוגל.

פוגבה אמר על המשחק לפני שנתיים נגד פורטוגל: "עלינו לגמר בראש שכבר זכינו בטורניר ואנחנו ננצח בקלות. כשניצחנו את גרמניה 0:2 בחצי גמר אמרנו לעצמנו שעשינו את שלנו, וזה ברור מאליו שננצח את פורטוגל. זו הייתה הטעות העיקרית שלנו. הכל היה בראש. עכשיו זה כבר לא אותו דבר. כולנו מודעים לכך שעוד לא עשינו כלום ולא ניצחנו את הגמר. אנחנו רוצים לגשת למשחק בצורה אחרת. לא לעשות אותה טעות. להיות מפוקסים ולתת הכל כדי לנצח ולהניף את הגביע העולמי".

פוגבה שיבח את רפאל וראן ואמר שהתרומה שלו לנבחרת עצומה: "זה נראה שהוא בכדורגל כבר 20 שנה. הוא הבוס, הוא תמיד היה הבוס. יש לו את זה בדם. הוא תמיד דיבר ומדבר עכשיו בחדר ההלבשה. הוא משחק במועדון גדול עם שחקנים גדולים. אולי הוא עוד צעיר, אבל נראה שהוא בכדורגל כבר הרבה שנים. הוא זכה כמעט בכל תואר אפשרי. הוא מנהיג אמיתי. ב-2014 במונדיאל הקודם לא היה לנו שחקן כזה בחדר ההלבשה. הוא תמיד נותן דוגמה והוא מצוין עבור כל הנבחרת".


"מנהיג אמיתי, זכה כמעט בכל תואר אפשרי". וראן (Gettyimages)

עוד אמר פוגבה על הנבחרת הרב-לאומית בצרפת: "אנחנו יודעים שיש שחקנים בנבחרת שהם ממוצא שונה, בצבעים שונים, אבל כולנו מאוחדים תחת הדגל של צרפת וכולנו גאים ללבוש את המדים של צרפת. אני מסתכל עליכם, העיתונאים, ואני גם רואה צרפתים ממוצא שונה. זה היופי של צרפת 2018. היום צרפת היא צרפת של הרבה צבעים וזה יפה. אני שמח שגדלתי בצרפת ולמדתי את התרבות של צרפת".

בצרפת גם התבשרו על כך שהקשר בלזז מאטוידי, שהיה חשש כי סבל מזעזוע מוח, יהיה כשיר לגמר מול קרואטיה ויפתח. מאטוידי, קשר יובנטוס, התנגש במשחק באדן הזאר אחרי שדווקא הבלגי התרסק לתוך גופו. לפי חוקי פיפ"א, שחקן שנחשד בכך שהוא התעלף במשחק אמור לנוח שישה ימים, אבל פיפ"א מרשה לקבוצות שיש להם רופאים צמודים להחליט לבד ואחרי שהוא נבחן רפואית במחנה הנבחרת הצרפתית הוחלט שהוא כשיר. חלק מאנשי הרפואה טוענים שרופא בלתי תלוי צריך לתת את ההחלטה אחרי מקרה נוראדין אמברט ממרוקו ששיחק חמישה ימים אחרי שהתעלף.


הזאר ומאטוידי אחרי ההתנגשות. ישוב להרכב אחרי זעזוע המוח (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי