סאות'גייט: קשה לבלוע הדחה רגע לפני הפנדלים

גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט | AFP

מאמן הנבחרת האנגלית דיבר לפני הקרב על המקום השלישי נגד בלגיה: "זו התמודדות שאף אחד לא רוצה לשחק בה". דלף: "במונדיאל הבא נגיע רחוק יותר". אלכסנדר ארנולד צפוי להחליף את טריפייר, מונייה יחזור

(גודל טקסט)
המשחק על המקום השלישי במונדיאל הוא תמיד האנטי קליימקס של הטורניר. אנגליה ובלגיה ישחקו היום (שבת, 17:00) בקרב המאכזבות שרצו להיות בגמר ביום ראשון בלוז'ניקי, אבל יסתפקו במשחק בסט. פטרסבורג. שתי הנבחרות כבר שיחקו כל אחת במשחק הכי מעצבן בגביע העולמי. בלגיה שיחקה ב-1986 מול צרפת והפסידה 4:2 בהארכה,ואילו אנגליה סיימה רביעית במונדיאל 1990 כשהפסידה 2:1 לאיטליה.


מנטלית ופסיכולוגית זה משחק שקשה מאו להכין את הנבחרות אליו. מפגש של המאוכזבות. בלגיה ניצחה את אנגליה בשלב הבתים 1:0, כששתי הנבחרות שיחקו בהרכב שני ואנגליה קיבלה את ההגרלה הקלה יותר בטורניר בהמשך. אולי הבלגים חשים עכשיו שעשו טעות ואת קרואטיה הם היו מנצחים. לחלק משחקני בלגיה זו היתה אולי הזדמנות אחרונה לזכות במונדיאל, לעומת הנבחרת האנגלית שהיא צעירה יותר ויהיו לה עוד הזדמנויות. ההרגשה היא שבלגיה פספסה בגדול ואנגליה מיצתה את עצמה ביותר ממאה אחוז. לשתי הנבחרות יש מוטיבציה לנצח: אם אנגליה תנצח זה יהיה ההישג הכי גדול שלה מאז שזכתה במונדיאל ב-1966. אם בלגיה תנצח זה יהיה המיקום הכי גבוה בו סיימה אי פעם.


שתי הנבחרות אמורות לשחק בהרכבים החזקים ביותר האפשריים. באנגליה יהיו לפחות שלושה שינויים בהרכב, אחרי שהשחקנים עייפים מאוד וישחקו 72 שעות אחרי ההארכה מול קרואטיה. תומאס מונייה חוזר לעמדת המגן התוקף, כאשר טרנט אלכסנדר ארנולד צפוי להחליף את קירן טריפייר הפצוע. בקישור התשוש, אריק דייר ורובן לופטוס צ'יק צפויים להחליף את דלה עלי וג'ורדן הנדרסון.


קיין. ישמור על מלכות השערים? (Gettyimages)
קיין. ישמור על מלכות השערים? (Gettyimages)


מאמן אנגליה גארת' סאות'גייט צפוי להאריך את חוזהו בנבחרת לפחות עד מונדיאל 2022 בקטאר ושכרו יוכפל ל-5 מיליון ליש"ט לעונה. הוא אמר במסיבת עיתונאים: "כשאתה עשר דקות רחוק מהפנדלים לעלייה לגמר המונדיאל ואתה מסיים עם שום דבר קשה לבלוע את זה, אבל המסר הוא שאנחנו רוצים לסיים בסטייל. זו אולי התמודדות שאף אחד לא רצה לשחק בה, אבל אני לא מתכוון לעלות עם הרכב שני. בכל זאת, אני מתכוון לבדוק את מצבם של כמה שחקנים. יש לנו מוטיבציה גדולה לסיים במקום השלישי כי עבר הרבה מאוד זמן מאז שאנגליה סיימה על הפודיום בגביע העולמי. לבלגים היה מונדיאל מדהים. לנצח את ברזיל כפי שהם ניצחו זה אומר הרבה והם ירצו כמונו לסיים בין הראשונות".


הארי קיין, שלא שיחק טוב במשחק האחרון רוצה להבקיע ולסיים כמלך השערים כאשר כעת הוא מוביל עם שישה שערים, אבל רומלו לוקאקו שישחק אף הוא יכול להשיג אותו כשהוא כבש ארבעה. האנגלים החליטו שלא להכין חגיגות בלונדון גם אם יסיימו מקום שלישי, לעומת אלה שהיו במונדיאל 1990 כשסיימו במקום הרביעי. פביאן דלף, שייתכן וישחק מחר, אמר במסיבת העיתונאים: "לזכות? זה היה דבר נפלא אם זה היה קורה, אבל זה לא יקרה. אני מקווה שבמונדיאל הבא נגיע שלב אחד רחוק יותר. זו היתה חוויה ענקית עבורי ובטוח שעבור האחרים. אנחנו יודעים שהבלגים מכינים קבלת פנים של גיבורים גם אם יפסידו לנו". 9000 אוהדים יחכו בארמון המלך בבריסל ביום ראשון לשחקני השדים האדומים.


רוברטו מרטינס חוגג היום את יום הולדתו ה-45 ומקווה לקבל מחר מתנה מהשחקנים שלו. באימון לפני המשחק היום השחקנים חגגו עם טפיחות על ראשו הקירח במקום למחוא לו כפיים.


New post (Roberto Martinez given the birthday bumps by Belgium stars in training) has been published on Fifa World Cup 2018 – https://t.co/wmZtGIaB67pic.twitter.com/SzKAP2KA95

— fifa worldcup 2018 (@fifawor70947421) July 13, 2018


מרטינס אמר במסיבת עיתונאים: "אני סומך על אדן הזאר, שאף פעם לא מוריד את רמת משחקו גם אם מדובר במשחק על המקום השלישי". אקסל ויטסל הוסיף: "יש לנו בנבחרת מחויבות לסיים במקום השלישי למען המדינה. אין לנו הזדמנות לשחק במונדיאל כזה כל יום. הלילה אחרי ההפסד לצרפת היה קשה, אבל עכשיו יש לנו המון מוטיבציה. המשפחות שלנו היו איתנו אחרי ההפסד וזה הקל עלינו".


באשר להרכב, קיימת אפשרות שרומלו לוקאקו יפתח על הספסל וייתכן מאוד שעדנן ינוזאי, שכבש את שער הניצחון על אנגליה במשחק בשלב הבתים, יפתח. גם דריס מרטנס צפוי לקבל את חולצת ההרכב הראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי