גריזמן: לא מעכל את מה שקרה. דשאן: אנחנו על גג העולם

אנטואן גריזמן עם דידייה דשאן
אנטואן גריזמן עם דידייה דשאן | Gettyimages

הגורמים האחראיים לזכייה הענקית של צרפת במונדיאל לא הפסיקו לחגוג. אמבפה: "בתחילת המונדיאל אמרתי שאני רוצה לזכות". ז'ירו: "אפילו לא תפסתי שאנחנו זוכים במונדיאל". ראקיטיץ': הגיע לצרפת להיות אלופת העולם"

(גודל טקסט)
נבחרת צרפת זכתה הערב (ראשון) במונדיאל אחרי 2:4 על קרואטיה. זוהי הזכייה השנייה בסך הכל של הצרפתים בתואר, אחרי שהניפו את הגביע גם לפני 20 שנה במונדיאל הביתי. הקפטן אז היה דידייה דשאן, כיום מאמן נבחרת צרפת.


"הרגשה מופלאה, יש לנו בסגל אלופי עולם בני 19", חגג דשאן  שהפך לשלישי שזכה בגביע העולם כמאמן וכשחקן, "לא שיחקנו היום כדורגל גדול, אבל שוב הוכחנו אופי ועשינו את זה עם ארבעה שערים במשחק גמר. זה לא היה קל, עברנו הרבה לאורך הדרך, אבל בסוף זכינו במונדיאל. כאב לנו מאוד כשהפסדנו בגמר היורו, עכשיו אנחנו על גג העולם בארבע השנים הקרובות. אני גאה להיות צרפתי, אבל הרגע הזה שייך לשחקנים של נבחרת צרפת".


אנטואן גריזמן, שסיים במקום השלישי בטבלת המצטיינים של הטורניר אחרי אדן הזאר ולוקה מודריץ', אמר בסיום: "אני שמח כל כך ולא כל כך מעכל את מה שקורה. קרואטיה הייתה טובה וזה היה קשה מאוד. אני רוצה להניף את הגביע ולהביא אותו כבר לעם הצרפתי".



גריזמן וקימבמפה.
גריזמן וקימבמפה. "רוצה להביא את הגביע לעם הצרפתי" (Gewttyimages)



אדיל רמי אמר למצלמות וצחק: "גביע עולמי? זה שום דבר עבורנו. אנחנו רגילים לזה. לא האמת זה טירוף. אני אפילו לא מעיז לחשוב מה קורה בצרפת. אני צרפתי ממוצא מרוקאי ואני גאה בזה. אני גאה שהבאנו כזו שמחה למדינה. אני אוהב את צרפת ושמח מאוד עבור כולם. להיות אלופי העולם בספורט הכי פופולארי בעולם זה לא דבר קל".



קיליאן אמבפה: "בתחילת המונדיאל אמרתי שאני רוצה לזכות עם הנבחרת בגביע העולמי והדרך היתה ארוכה, אבל שווה את זה. אנחנו גאים לעשות את הצרפתים מאושרים. הם שכחו את כל הצרות שלהם. שיחקנו עבור זה. הזכייה בגביע העולמי עבורי זה רק מסר. אני רוצה להצליח עוד יותר, אבל כמובן זכייה במונדיאל היא כבר דבר טוב. השער שהבקעתי עזר לנו להמריא. אנחנו הולכים לחגוג. עבדנו קשה כל העונה ועכשיו זה הזמן לחגוג בקיץ הזה".


אוליביה ז'ירו: "חגגנו עם הנשיא עמנואל מקרון בחדר ההלבשה, ולאדימיר פוטין ונשיאת קרואטיה איחלו לנו מזל טוב. יש אופוריה בחדר ההלבשה. בכלל לא ציפתי שיקראו לי לדבר עם העיתונאים. בעשר הדקות האחרונות ישבתי על הספסל ולא תפסנו אפילו שאנחנו זוכים במונדיאל. אחרי השריקה רצתי כמו מטורף ולא זוכר אפילו איך חגגתי. אני חושב שהתחבקתי עם אדיל רמי ותפסנו אחד בשני ביד והלכנו את עצמנו על הקרקע ואז נשברתי. ההרגשה היא חום מטורף בלב".


ז'ירו.

ז'ירו. "חגגנו עם הנשיא בחדר ההלבשה, (Gettyimages)



פול פוגבה: "גרמנו צרפת לרעוד. זה חלום ילדות שהתגשם. אני מקווה שהם גאים בנו. לא יכול לדבר איבדתי את הקול שלי. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שעוד 90 דקות נעשה היסטוריה לכל החיים".


בנג'מין מנדי: "זה מטורף. חבר שלי שלח לי תמונה שלי כשהייתי ילד עם החולצה של הנבחרת. זה הישג נפלא. הגביע הזה יישאר אצלנו ארבע שנים. הנבחרת הזאת תישאר בלב של כולם לנצח. הפרנו את החוקים והבערנו את כל צרפת. אנחנו משפחה אחת אמיתית. היתה הרגשה טובה לפני הגמר".



On dab paaaas noooouuuus @EmmanuelMacron ❤️ @paulpogba@equipedefrancepic.twitter.com/PRtsGKABOS

— Benjamin Mendy (@benmendy23) 15 ביולי 2018


ראקיטיץ'  מול פוגבה.
ראקיטיץ'  מול פוגבה. "מגיע לצרפתים" (Gettyimages)


קפטן הנבחרת המפסידה איבן ראקיטיץ' אמר: "היינו הקבוצה הטובה יותר במחצית הראשונה. תקפנו, אבל היה חסר לנו מזל היום. הם הבקיעו ארבע שערים משלושה מצבים שהיו להם. אבל אני מברך את צרפת, מגיע להם".



גם המאמן המפסיד זלטקו דאליץ' לא חסך במחמאות כלפי האלופה: "אני מברך את הצרפתים על התואר. אני עצוב, אבל באותו זמן גאה. עשיתי התאמה טובה. אחרי עונש הצרפתים היה לנו קשה מאוד. אנחנו חייבים להסתפק במה שהשגנו. השגנו את הביצועים הגדולים ביותר בהיסטוריה של הכדורגל בקרואטיה. הצרפתים לא הפתיעו אותנו, הם הגנו, כפי שציפינו".


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי