דאליץ': קרואטיה העבירה מסר לכל הנבחרות הקטנות בעולם

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | AFP

המאמן ביקש להרים את הראש: "שיחקנו את הכדורגל הכי טוב שלנו ולא היה פנדל, אבל אסור לטעות מול צרפת". התקשורת קטלה את השופט, ראקיטיץ' נגד אינפנטינו: "למה זה מפתיע שהיינו בגמר?". וגם: המדליה של קאליניץ'

(גודל טקסט)
התמונות של נשיאת קרואטיה, קולינדה גרבר-קיטרוביץ', מנחמת את לוקה מודריץ' הבוכה בסיום ההפסד לצרפת ומחבקת כל שחקן, כולל המאמן זלאטקו דאליץ', הראו אולי יותר מכל עד כמה קרואטיה רצתה את הזכייה במונדיאל וכמה כאב היה בהפסד.


התקשורת הקרואטית כתבה כי זה לא בושה להפסיד לצרפת, אבל טענה שהצרפתים לא שיחקו כמו אלופי עולם והתואר הזה לא מגיע להם. העיתון "יוטרני ליסט" כתב: "אנחנו מרגישים גאווה, עצב וזעם. המונדיאל הסתיים עבור הנבחרת שלנו ברגשות מעורבים. אנחנו ברי מזל כי קרואטיה הגיעה לראשונה לגמר, אבל גם כועסים על השיפוט ושהמזל לא היה לצידנו. השחקנים שלנו יצאו מחדר ההלבשה רק אחרי שעתיים וחצי ואחרי כן דיברו נגד השופט נסטור פיטאנה הארגנטיני, אבל היה ברור שמישהו הורה להם לא להשתולל יותר מדי נגדו".


נוסף על כך, התקשורת הקרואטית הייתה מאוד ביקורתית נגד השופט הארגנטיני וטענה שהוא הרס את המשחק של קרואטיה וגרם להפסד שלה. היא גם הסתמכה על הציוץ של אלן שירר שטען כי ההחלטה שלו לקבוע בעיטת פנדל לצרפת הייתה שערורייתית.

Zlatku Daliću pljeskala cijela dvorana puna novinara: Mislim da se takav penal u finalu ne sudi! https://t.co/zTn0wvk20Vpic.twitter.com/LjKkwXWq9v

— Jutarnji List (@jutarnjihr) 15 ביולי 2018

איבן ראקיטיץ' כעס על הפספוס: "אלילת המזל חייכה לצרפת. הם כבשו ארבעה שערים משלוש בעיטות לשער. דבר ראשון, לא היה הייתה עבירה שהצריכה בעיטה חופשית בשער הראשון ואם ה-VAR לא בודק דברים כאלה אז צריך לעשות הרבה שיפורים בטכנולוגיית הוידאו. אני גם לא מבין למה נשיא פיפ"א דיבר על כך שזו הייתה הפתעה שנבחרת כמו קרואטיה בה מתגוררים 4.5 מיליון תושבים עלתה לגמר. מה מפתיע כאן? האם זה לא יכול לקרות? אני לא מבין בכלל על מה הוא דיבר". 


העיתון "וצ'רני ליסט" כתב: "יש הרגשה של מחנק בגרון וכאב בטן עמום. הנבחרת הזאת הצליחה למרות שחיתות נוראית בכדורגל הקרואטי ובהתאחדות, למרות התקפות חוליגנים במגרשים נגד ההתאחדות. זה מראה עד כמה הם היו ראויים להניף את הגביע".


המאמן זלאטו דאליץ' התעקש: "שיחקנו את הכדורגל הכי טוב שלנו בגמר. הדעה שלי היא שלא היה פנדל, אבל נגד נבחרת כל כך חזקה כמו צרפת אסור לעשות טעויות". המאמן לא היה מוכן לומר אם ימשיך עם קרואטיה: "מה שאני זקוק לו הוא חופשה. אחזור לקרואטיה לנוח. היה חסר לנו קצת מזל בשני השערים הראשונים שספגנו. קשה היה להאמין שנחזור ונעשה קאמבק משחק חמישי רצוף".



"זה כואב, אבל אם היו אומרים לנו מראש שנסיים במקום השני היינו מאושרים" (AFP)


המאמן הודה שחדר ההלבשה היה עצוב, אבל הוא אמר לשחקנים להרים את הראש. "אם היו אומרים לנו מראש שנסיים מקום שני במונדיאל היינו מאושרים, אבל בהתחשב בכך ששלטנו במשחק והפסדנו זה כואב". 


על התואר של לוקה מודריץ' כשחקן הטורניר הוסיף המאמן: "אם לא זכינו במונדיאל לפחות הוא זכה. התואר שלו הוא מחמאה לכל הנבחרת. המסר שלנו לכל הנבחרות הקטנות הוא מה שרשום על האוטובוס שלנו 'נבחרת קטנה, אבל חלומות גדולים'".


אגב, גם מנג'ר מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו שפרשן את הגמר בטלוויזיה הרוסית צידד בקרואטים והצהיר שהנבחרת הכי טובה במונדיאל הפסידה באשמת ה-VAR: "השופט ביקש את עזרת ה-VAR בפנדל וטעה כשפסק על בעיטת עונשין. לא היה פנדל ולכן הנבחרת הטובה לא ניצחה. הבעיה שהשפוט צריך להשתמש ב-VAR רק במקרים קיצוניים והמקרה של הפנדל לא היה כזה, אבל אני מברך את צרפת שעשתה מונדיאל מצוין". 


ניקולה קאליניץ', החלוץ שנזרק מסגל קרואטיה כבר בימים הראשונים של גביע העולם לאחר שסירב לעלות מהספסל מול ניגריה, יזכה במדליית זהב אם כלל שחקני הסגל יתמכו בכך, נטען הבוקר בקרואטיה. 



מודריץ'. מצטיין מונדיאל 2018. מסר לכל הנבחרות בעולם (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי