דפאי: "לא הבנתי למה ואן חאל קנה אותי, התפקיד לא התאים"

ממפיס דפאי
ממפיס דפאי | AFP

ההולנדי שהגיע למנצ'סטר יונייטד בקול תרועה רמה, נכשל ונמכר כעבור שנה וחצי לליון על ידי מוריניו, חשף באוטוביוגרפיה: "הגבילו אותי על המגרש, זו הייתה תקופה מאוד מבלבלת"

(גודל טקסט)

בקיץ 2015 רכשה מנצ'סטר יונייטד עבור כ-35 מיליון יורו את ממפיס דפאי, הכישרון ההולנדי שהיה אז בן 21 ואחרי עונת שיא בפ.ס.וו אינדהובן שכללה 28 שערים ב-40 משחקים בכל המסגרות, שמונה בישולים וזכייה בצלחת האליפות.

העתיד היה נראה מזהיר וממפיס סומן כאחד הכישרונות העולים בעולם הכדורגל, אבל לצד הציפיות המאוד גבוהות, המציאות הייתה כואבת: דווקא תחת המאמן ההולנדי לואי ואן חאל הוא כבש רק שני שערי פרמיירליג ב-29 הופעות ובעונה לאחר מכן, בחצי שנה ביונייטד, רשם רק ארבע הופעות פרמיירליג ונמכר לליון תמורת 16 מיליון יורו.

העונה ההולנדי שוב הראה את יכולותיו האדירות כשכבש 10 שערים ובישל 10 נוספים ב-36 הופעות ליגה, משמע מעורבות בכיבוש בכל 274 דקות, בעונת 2017/18 מספריו היו טובים הרבה יותר וכללו 19 שערי ליגה ו-13 בישולים במספר זהה של משחקים ולאחרונה באמצעות הרשתות החברתיות סיפק מסרים על כך שבכוונתו לעזוב את הליגה הצרפתית ולשוב לאחת הליגות הבכירות.

כוכבה של ליון ונבחרת האורנג' הוציא לאחרונה אוטוביוגרפיה בשם "לב של אריה" ושם סיפר על התקופה הקשה במנצ'סטר: "זה היה מאוד מתסכל שלא הצגתי את היכולת שלי. לקח לי יותר זמן להתאקלם משחשבתי ומהר מאוד היו לי בעיות עם שיטת ההגנה ששיחקנו בה, החופש שלי על המגרש היה מוגבל. זה אומר שגם היכולות שלי הוגבלו, אם בפ.ס.וו היה לי את החופש לחפש שטחים התקפיים ולהסתמך על האינסטינקטים שלי, אז ביונייטד הייתי מבולבל. הייתי צריך לשמוע להוראות של ואן חאל, אחרת הייתי מאבד את המקום שלי – ואן חאל לא אוהב שחקנים שלא שומעים להוראותיו".

ממפיס המשיך בביקורת נגד ואן חאל, שכידוע שילם את מחיר הכישלון בסופו של דבר ועזב את תיאטרון החלומות בסיום העונה, במאי 2016: "אני לא מבין את זה. קנו אותי בזכות איכויות מסוימות שראו במשחקי פ.ס.וו ובנבחרת ושמו אותי בתפקיד שאני לא יכול להציג אותן. זה היה מאוד מבלבל עבורי".


דפאי מציג את ספרו בשבוע שעבר (KOEN VAN WEEL/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי