טרור איסלאמי? בסמוך לאוטובוס דורטמונד נמצא מכתב: "בשם אללה"

בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד | צילום: AFP

הבלם סובל משבר בזרוע ובניתוח שעבר הוצאו מידו רסיסי זכוכית. המשטרה אישרה כי מדובר במתקפה מתוכננת והבהירה כי נעשה שימוש במטענים רציניים

(גודל טקסט)

דורטמונד מתקשה להתאושש משלושת הפיצוצים אמש כשהחלה את דרכה לעבר האצטדיון. משחק שמינית רבע הגמר מול מונאקו נדחה וישוחק הערב (19:45 שעון ישראל), אבל במועדון חוששים שהבלם מארק ברטרה, שנפצע כתוצאה מהפיצוצים, גמר את העונה. בדיווח ב"בילד" נאמר שהספרדי סובל משבר בזרועו ומרסיסים של זכוכית שנכנסו לגופו. בלם ברצלונה לשעבר כבר נותח הלילה ולטענת הצוות הרפואי מדובר בפציעה לא קלה כלל.

 

בינתיים נודע כי סמוך לאוטובוס נמצא בגרמניה מכתב שנפתח במילים "בשם אללה". לא נמסר מה עוד נאמר באותו מכתב וגם אם הוא נחשב לאמין או שלא. בכל מקרה קיומו של המכתב  העיתון ZS מחזק את הסברה שמדובר בפיגוע איסלמיסטי על רקע התמיכה של גרמניה בהפצצות נגד משטרו של באשר אסד בסוריה. משרד התובע של קרלסרוהה נטל את ההובלה בחקירה כאשר החשש שאותם גורמים ינסו גם לפגוע בספורטאים בכירים בגרמניה ובפוליטיקאים 

 

 

מי שסיפר על האירוע היה חברו לקבוצה, השוער רומן בורקי שישב לידו באוטובוס: "האוטובוס בדיוק נכנס לרחוב הראשי והיה פיצוץ חזק. אחרי הפיצוץ כולנו נשכבנו על רצפת האוטובוס. כולנו בהלם, אבל המשטרה הגיעה מהר לזירת הפיגוע". שוטר אחד נפצע אף הוא בפיגוע לאחר שחלף לידו באופנוע. 

 

Molta força i ànims @MarcBartra !!! pic.twitter.com/EBvZLq4Zzg

— Pau Gasol (@paugasol) April 11, 2017

 

משטרת גרמניה עד כה לא מנדבת במידע ועד כה מסרה שמדובר בשלושה מטענים רציניים, לא כאלו שהוכנה במעבדה ביתית, וכי הפצצות הוסתרו ליד חניון מכוניות. בגרמניה נטען אף כי נמצא מכתב מטעם האחראים לאותם פיצוצים, והמשטרה רק אישרה כי אכן נמצא מכתב בזירת הפשע ולא הוסיפה מילה מעבר לכך.

 

Hoy @BVB @MarcBartra y nada más.

— Sergio Ramos (@SergioRamos) April 11, 2017


נשיאי פיפ"א ג'יאני איפנטיניו ואופ"א אלכסנדר צ'פרין גינו את ההתקפה על האוטובוס של דורטמונד. צ'פרין אמר שהוא מודאג מההתקפה ושיבח את ההחלטה לדחות את המשחק להיום. "אנחנו צריכים קודם לדואג לבטחונם של האוהדים והשחקנים".

 

נשיא פיפ"א הוסיף: "נמשיך לעקוב אחרי חקירת המשטרה ואחרי ההתאוששות של בארטרה. המחשבות שלנו עם דורטמונד".

 

שחקני דורטמונד ההמומים לאחר הפיצוצים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי