איך הפך איסקו משחקן ספסל לשם החם של ריאל מדריד

איסקו
איסקו | Gettimages

ממיעוט דקות ורמזים על עזיבה לחביב הקהל בסנטיאגו ברנבאו. יעקב זיו על האיש שאלופת אירופה צריכה בגומלין נגד באיירן מינכן

(גודל טקסט)
 איסקו הוא השם החם בריאל מדריד ואחרי עונה שלמה בה נרמז שהוא יעזוב אם לא יקבל דקות משחק, הבלאנקוס זקוקים לו היום כדי לעבור את באיירן מינכן אחרי שניצחו 1:2 במשחק הראשון באליאנץ ארינה. 

למזלו של איסקו, זינדין זידאן הוא מאמן שלא מהסס לקחת סיכונים והולך לפעמים על הקצה. במשחק האחרון בליגה מול חיחון הוא שלח את ההרכב השני וראה את קבוצת התחתית מובילה על שחקני הספסל שלו 1:2. למזלו, היה לו את המאסטרו הספרדי שהוכיח לו למה הוא חשוב כל כך.

צמד שערים, סלאלום "אה לה ליאו מסי" ומשחק נפלא שהוגדר בעיתוני ספרד כ-"משחק שצריך להיזכר בהיסטוריה" שיכנעו את זידאן להציב אותו היום במקום גארת' בייל בהרכב, אם לא תהיה הפתעה כמובן. גם מרקו אסנסיו, עוד שחקן שמקבל מעט מדי דקות, מועמד לאותה משבצת. 



משחק שייזכר לדורות. איסקו בחיחון (AFP)

 

איסקו שהגיע ממלאגה לפני ארבע שנים קיבל גב ממנואל פלגריני שאימן אותו אז, אבל עבור פלורנטינו פרס וחבורת אוהדי ה"גאלקטיקוס" הוא לא שם מספיק בולט ולא משנה שהוא רוקד על כר הדשא. אצל קרלו אנצ'לוטי, שלא עושה חשבון לאף אחד, הוא קיבל יותר קרדיט ובעיקר בעונת 2014/15 רשם את השנה הכי פוריה עם 34 משחקי ליגה וארבעה שערים, ורק שמונה פעמים נכנס כמחליף. 

למרות זאת, אצל זידאן הוא לא נספר בהרכב הפותח וקיבל צ'אנס לשחק פעמים רבות רק בגלל שיטת הרוטציה של הצרפתי. הוא הבקיע העונה תשעה שערים בליגה יותר מכל עונה אחרת שלו במועדון, אבל בליגת האלופות שם משחקים הגאלקטיקוס הוא שיחק רק פעמיים ורק 77 דקות: 67 דקות מול ספורטינג ליסבון בניצחון ריאל מדריד בפורטוגל 1:2 ו-11 דקות מול נאפולי בסאן פאולו בניצחון 1:3 של ריאל מדריד. גם בליגה שיחק רק 11 דקות נגד אתלטיקו מדריד ו-14 דקות נגד ברצלונה. נמאס לאיסקו לשחק רק נגד אייבר, חיחון ולגאנס.

הרמזים של איסקו לאורך העונה היו שהוא רוצה ללכת מכיוון שלא נותנים לו לשחק. הוא ציין פעמים רבות שטוב לו בריאל מדריד ושאל את העיתונאים: "אני לא מבין למה אתם מתפלאים שאני רוצה לשחק". בעיני האוהדים, הוא אחד הפייבוריטים, אבל לא אצל ההנהלה וזיזו שצריכים לתת קודם לשמות הגדולים לשחק. למזלו, הפציעה של בייל (וזו היתה יכולה להיות גם פציעה של שחקן קישור או התקפה אחר) תעלה אותו היום בהרכב. 



זידאן. ייתן הזדמנות ליהלום הספרדי? (Gettyimages)

 

למעשה, איסקו יכול להיכנס לכל משבצת שידרוש ממנו זידאן אם באגף ואם מאחורי קארים בנזמה. הכי נוח לו לשחק בשיטת היהלום בו הוא יהיה מאחורי בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו. בשיטה אחרת הוא יכול לשחק באגף עם טוני קרוס וקאסמירו בקישור האחורי. הוא גם יכול להיכנס לנעליים של גארת' בייל ולחזור לשחק כמו שלישיית BBC שתהפוך ל-BIC. 

ריאל מדריד רוצה להשאיר את איסקו בכל מחיר וחוששת שאם יעזוב, הוא יגיע בסופו של דבר לברצלונה. אחרי ההצגה ב"אל מולינון" היהלום הספרדי הפך לשחקן המדובר ביותר בכל מקום בתקשורת הספרדית. בריאל מדריד מציעים להאריך את חוזהו שמסתיים בקיץ 2018 עד 2022 ולהגדיל את שכרו מ-5 כיום ל-6.5 מיליון יורו לעונה.

הקשר יצטרך לעשות את השיקולים שלו. בפרמייר-ליג הוא יכול להיות כוכב ולהרוויח הרבה יותר, כשבינתיים מדווח שצ'לסי, פ.ס.ז' וגדולות אחרות מעוניינות בו, אבל לא בטוח שפלורנטינו פרס ייתן לו לחמוק מהסנטיאגו ברנבאו כל כך מהר.



עם פרס. הנשיא לא ימהר לתת לו ללכת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי