מרסלו בעקבות ההיסטוריה של רוברטו קרלוס בריאל מדריד

מרסלו
מרסלו | AFP

מילד עני לכוכב עם שער מקורזל. ההערצה למגן האגדי של ריאל, החברות עם רונאלדו והשיא שעוד לפניו. 21:45: יניף תואר אלופות שלישי אצל הבלאנקוס?

(גודל טקסט)

מרסלו סומן לפני עשור כיורש של רוברטו קרלוס בנבחרת ברזיל. הכישרון שגדל בפלומיננסה הגיע לאותו מועדון אירופי כמו המגן האגדי וגם שם עתיד היה להיכנס לנעליו. כנראה שתנאי רעב מחפירים ועבודה פיזית קשה הם תנאי קבלה לעמדה. בעוד רוברטו קרלוס גדל במשפחה קשת יום ועבד בשדות כדי לסייע למשפחתו, המגן הנוכחי שירש אותו גם הוא הגיע ממשפחה עניה בפאבלות של ריו דה ז'ניירו.


בשם הסב

מרסלו גדל כאמור בפלומיננסה אבל הגיע למועדון רק בגיל 13 כשעד אז שיחק בפאבלות בעיקר קטרגל וזוהה כפוטנציאל. סבו פדרו ששיחק אף הוא כדורגל בצעירותו המליץ לסקאוטים לעקוב אחר נכדו וזאת כשבמקביל הוא מסייע כלכלית לילד העני על מנת שיתקדם ויהפוך לכדורגלן.

למרסלו ומשפחתו אפילו לא היה כסף לשלם למועדון כמו פלומיננסה אך הסבא התעקש כשציין כי לילד הצנום יכולת כדרור יוצאת דופן. השאר כאמור היסטוריה. הילד חתם בפלומיננסה ומיד אחרי עונה בבוגרים נמכר לריאל כשרוברטו קרלוס חנך אותו כשהגיע בגיל 18 וחצי בסכום העברה שנשמע מגוחך, שישה מיליון יורו בלבד.


השיער הפך לסמל ההיכר (AFP)

סבו אגב הלך לעולמו יומיים לפני המשחק הבלתי נשכח נגד גרמניה בחצי גמר מונדיאל 2014 בו הובסה ברזיל 7:1. הוא לא אוהב לדבר על אותו משחק אך יש הטוענים שהראש של מרסלו לא היה במשחק באותו יום בגלל מות סבו. "בזכות סבא שלי אני משחק כדורגל", הצהיר מרסלו באחד הראיונות.

מי שהיה רואה תמונות של מרסלו כשהגיע לריאל לא היה מזהה אותו. השיער הארוך לא היה קיים, אבל הערצה לראפר האמריקני ליל וויין גרמה לו להאריך שיער. "כשהייתי צעיר זה לא היה כל כך פשוט לגדל את השיער הזה והיתה תקופה שה נראה מוזר אבל עכשיו זה בסדר. עכשיו כמעט עשור שאני מגדל אותו ולדעתי הוא יפה. זה מדליק אותי שכולם במשפחה אצלנו קרחים ורק לי יש את השיער הזה. לכן אני נהנה ממנו. הוא הפך לסימן ההיכר שלי", סיפר המגן שגם קעקע את המספר 12 על זרועו בגלל התאריך בו נולד והפך אותו למספר החולצה שלו.

ההגעה לריאל מדריד היתה חוויות לא פשוטה. רבים הרימו אז גבה לגבי הרכישה שלו. הוא לא הגיע לבלאנקוס ככוכב להבדיל משחקנים אחרים. "בקושי היתה לי ארונית בחדר ההלבשה ועוד לא ידעתי היכן מקומי ופתאום אני פוגש פנים אל פנים את השחקן הזה, דייויד בקהאם, שכל המגזינים בעולם הראו אותו בשער שלהם. בהתחלה אמרתי לעצמי 'האם אני בכלל שחקן כאן או שאני חולם?", התבדח מרסלו בראיון מאוחר יותר.

מרסלו
מרסלו עם בקהאם, חלום של פיפ"א (AFP)

הוא טוען שרוברטו קרלוס היה שחקן טוב ממנו ולא אוהב שמשווים ביניהם בגלל שמבחינתו האקס היה הדמות להערצה והמודל לחיקוי שלו. "אני מאושר בחלקי. אני משחק בריאל מדריד ובנבחרת ברזיל ויותר מזה לא יכולתי לקבל מאלוהים", הצטנע.

רוברטו קרלוס לעומתו דווקא סבור שמרסלו הצליח להיכנס לנעליים הגדולות שלו: "אני חושב שהוא שחקן אפילו טוב ממני. לא היתה לי טכניקה כמו שיש לו". ב-21:45 ינסה מרסלו להשיג גביע אלופות שלישי בקריירה ולהשתוות לשחקן אותו למעשה החליף.


החבר הקרוב של רונאלדו ולא רק בגלל השטויות

מרסלו הפך ממגן מצוין לאחד מהמגנים התוקפים הטובים בעולם. אין לו את הבעיטה של המגן אותו ירש אבל הוא טכני, מהיר ותומך בהתקפה ללא היכר. בגמר מול אתלטיקו מדריד ב-2014 כבש שער בהארכה ב-1:4 של ריאל וגם העונה היה שותף מלא ב-2:4 בגומלין חצי הגמר עם פריצה נהדרת שסידרה לרונאלדו את השער השלישי.

רונאל
הפך למגן ההתקפי הטוב ביותר (Gettyiamges)

בכלל רונאלדו הוא אחד החברים הקרובים שלו בריאל. ב-2008 הם עוד התעמתו במפגש ידידות בין ברזיל לפורטוגל אבל שנה לאחר מכן החלו להתחבר. המגן הכיר לכוכב הפורטוגלי שיר אהבה ברזילאי שהיה להיט ב-2011 של הזמר מישל טלו ומאז נרקמה חברות עמוקה.

הצחוקים, החיבור וגם הצניעות מחברים בין השניים לא מעט. רונאלדו כינה את מרסלו כ"ליצן" של ריאל לא פעם וגם דונגה עשה זאת בעבר. יחד עם זאת, על המגרש לא פעם יצאה לו תדמית של שחקן מלוכלך אבל מרסלו עצמו מתגונן: "אני לא ילד רע. המשפחה שלי יודעת שאני לא טיפוס כזה. אני משחק את הכדורגל הדרום אמריקאי ומה לעשות שהוא תוסס וסוער יותר. הרבה אנשים דיברו עלי שטויות, אבל זה לא מזיז לי. זה טבעי שאני משחק כדי לנצח ואני אוהב לשחק עם הכדור".

רג
מרסלו עם המודל לחיקוי, ישתווה במספר הזכיות? (AFP)

כעת, כשהוא במקום השלישי בטבלת הזרים מבחינת כמות ההופעות אצל הבלאנקוס אחרי אלפרדו די סטפאנו ורוברטו קרלוס עצמו, ינסה המגן בן ה-29 לרשום הישג אדיר בהופעה ה-408 שלו במועדון. יש לו עוד הרבה כדי להגיע לרוברטו קרלוס שרשם 527 הופעות ב-11 השנים שלו בברנבאו, אך כשהצהיר שיישאר במדריד לפחות עוד שלוש שנים עד 2020, ייתכן והשיאים נועדו להישאר. היעד הבא? מרסלו הוא בכלל אוהד פלמנגו וישמח לסיים שם את הקריירה. בריאל יסכימו לוותר עליו?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי