סאשה: לא יודע אם באר שבע היתה זוכה באליפות בבולגריה

סאשה
סאשה | Gettimages

"אלף דולר הפרידו ביני לבין הישארות בהפועל, חולם לחזור ולזכות באליפות", "מכבי גיששה אצלי, לא יודע אם הייתי יכול לשחק שם", "הופתעתי מהתבוסה של בית"ר", "הסיכויים 50:50". אקס האדומים מתכונן לטרנר. ראיון

(גודל טקסט)

שנתיים וקצת עברו מאז שלוקאס סאשה, הקשר הברזילאי בן ה-27, עזב את הפועל תל אביב וחתם בלודוגורץ הבולגרית. רצה הגורל והוא ינחת כאן לראשונה מאז עזב ויתמודד עם קבוצתו בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות מול אלופת ישראל, הפועל ב"ש (רביעי, 20:00, ספורט1).

"התרגשתי כששמעתי שנשחק מול ב"ש. זה יהיה הביקור הראשון שלי כאן מאז שעזבתי. אני שמח לחזור לראות את המדינה ואת כל החברים שעזבתי כאן. אסיר תודה לחזור לכאן. אני עוד רוצה להספיק לטייל במקומות שלא הספקתי לבקר בהם כמו בירושלים".

למרות ששיחק כאן רק כשנתיים, סאשה הפך ליקיר האוהדים בבלומפילד. כשהיה פצוע, היה יושב עם האוהדים ביציע, ובכלל פיתח חברויות עם לא מעט אוהדים: "נתתי את כל כולי להפועל ואנשים מעריכים את זה. באמת הרגשתי בבית שהייתי כאן, עד היום יש לי קשר טוב עם אנשים מישראל ובאמת אין לי הסבר".


סאשה, חלק מקבוצה ברזילאית 

את הראיון, סאשה מקיים בסופיה, שעה קלה לאחר שנחת שם עם קבוצתו, לקראת המשחק מחר מול צסק"א, השלישית בטבלה אשתקד, במחזור הראשון בליגה. ללודוגורץ יש משימה: להגן על תואר האליפות בו זכתה בשנתיים האחרונות. לכן, למרות המשחק החשוב ביום רביעי, הוא מספר שהראש עוד לא בדיוק בטרנר.


מה אתה יודע על הפועל ב"ש?
"האמת שבאמת עוד לא התחלנו להתכונן אליהם. יש לנו כאן משחק חשוב, אבל ממחר בלילה בטוח שנתכונן אליהם כמו שצריך ואזכר בעוד שחקנים שאני מזהה מהקבוצה הזאת. כרגע אני זוכר את אוגו ואת הבחור הניגרי השני. איך קוראים לו? וואקמה. אני מכיר את ברדה. יודע שהם הפכו להיות קבוצה חזקה וזה יהיה לנו מאוד קשה. אני עוקב אחרי הליגה בגלל הפועל, אבל אני לא צופה במשחקים. בגלל הפועל אני מכיר את המצב בכדורגל הישראלי. כולם יודעים כמה ב"ש טובה וכמה הם קבוצה התקפית. למאמן שלנו בטוח שיש את כל המידע עליהם".


איזה סוג של קבוצה אתם?
"יש לנו קבוצה מאוד טובה. אנחנו משחקים בסגל דומה לאורך זמן רב והחיבור שלנו הכי חשוב. קשה לי להגיד מי השחקנים הבולטים כי אני באמת אוהב את כולם אבל יש לנו שחקנים כמו קלאודיו טשיירה, וונדרסון, מרסליניו וג'ונתן קאפו. אלו שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל. כן, בהחלט הקבוצה שלנו יכולה לשחק בליגה הברזילאית".


מכיר אותם, אוגו יחד עם וואקמה (אודי ציטיאט)


עם יד על הלב, מי הפייבוריטית במשחק?
"אני לא חושב שיש פייבוריטית. יהיה משחק פתוח כי יש פה שתי קבוצות התקפיות. הסיכויים הם 50:50 ונראה מי תנצח".


הנשיא שלך אמר שתנצחו..
"אנחנו חייבים לחשוב ככה. אסור לנו לחשוב שאנחנו באים לב"ש להפסיד. אני לא מאמין שהוא הבטיח את זה, אבל הוא חייב לשדר ביטחון כי הוא יודע כמה אנחנו טובים. אבל הוא צודק-, אנחנו באים לב"ש לנצח, כי אנחנו רוצים וחייבים להיות בשלב הבתים".


אם אתה צריך להשוות בין הליגה הישראלית לליגה הבולגרית?
"מדובר בשתי ליגות שונות. הכדורגל בבולגרי חזק יותר, יותר אירופאי. בישראל יותר אוהבים את הכדור".


"אי אפשר להשוות בין ישראל לבולגריה" (לודוגורץ, רשמי)


הפועל ב"ש תיקח אליפות בבולגריה?
"אני לא בטוח. היא תילחם נגדנו ונגד צסק"א סופיה. לא קל לקחת כאן אליפות. קשה לי לענות על זה. באותה מידה, אני לא בטוח שאנחנו ניקח את האליפות בישראל. ראינו איך בוטב ניצחה את בית"ר".


מה דעתך באמת על התבוסה הזו?

"הופתעתי מאוד. ראיתי את המשחק בשבוע שעבר וכמה בית"ר החמיצו. הייתי בטוח שיהיה להם מאוד קשה כאן. בוטב קבוצה טובה, אבל לא תיארתי לעצמי בחיים שבוטב תנצח ככה, זו תבוסה גדולה. בבולגריה מאוד גאים בתוצאה הזאת, אבל לא מה מתעסקים יותר מדי בבית"ר אלא בהצלחה של הבולגריות. התצוגה של בוריס? אי אפשר להאשים בהכל את השוער. הוא שוער מצוין, הוא משחק הרבה שנים. ימים כאלה קורים, אבל צריך לזכור שלקראת הסוף הוא גם הציל את בית"ר".



בתור אחד שנמצא שנתיים וקצת בלודוגורץ, מה הסיבה הגדולה להצלחה של הקבוצה הזאת?
"אני לא חושב שיש כאן איזשהו סוד. הם מביאים את השחקנים הנכונים ושומרים אותם בקבוצה לאורך זמן. אנחנו מכירים אחד את השני, נותנים לנו פה תנאים נהדרים. אנחנו לא דואגים משום דבר. אנחנו רק צריכים להתרכז בלשחק כדורגל וזה הסוד, אם יש כזה".


נותנים להם הכל, שחקני לודוגורץ


בדיוק הפוך ממה שהיה בהפועל, שכל שנה עשו מהפכות.
"אני לא יודע למה הפועל עושים את זה. אני רק יודע שזו טעות. זה לא רק זהבי, או גילי ורמוט. אני חושב שכדי שקבוצה תצליח אתה לא יכול לשפוט רק על פי ניצחון או הפסד, צריך להאמין בשחקנים. בהפועל כל שנה מחליפים 15-20 שחקנים וזו טעות. כשהייתי בהפועל בשנה הראשונה הייתה קבוצה מצוינת. בעונה השנייה כל השחקנים עזבו והחליפו את הבעלים והכל. אחרי כמה חודשים שוב עזב מי שהיה אחראי (אייל ברקוביץ'). אתה חייב ארגון טוב, להתכונן טוב למשחקים.  אני רק שחקן? מי אני שאקבע. הם יודעים מה הם עושים ואני יכול רק לתמוך בהם".


כנראה שהם לא יודעים מה עושים, אם הם ירדו ליגה.
"אני מקווה שיתקנו את הטעויות שעשו שם בשנים האחרונות. הם עכשיו בליגה השנייה ואני מקווה שיפתחו שם את העיניים. לפעמים רק צריך לפתוח את העיניים כדי להבין את הטעויות. כואב לי המצב של הפועל, אני כל שבוע מתעדכן במצב ומבקש שישלחו לי סרטונים ממשחקים. אנשים בבולגריה לא היו מאמינים לי שאני עוקב אחריהם. לפעמים שקבוצה יורדת ליגה זה בלתי נמנע, וכנראה שהירידה של הפועל הייתה בלי נמנעת כדי שיתקנו את המצב שם. הם יחזרו חזקים יותר".

57 הופעות רשם סאשה במדים האדומים, במהלכן כבש שבעה שערים, אך נראה שהרגש עדיין נמצא שם. היפותטית, ניתן לומר, שעם עוד קצת התגמשות מצד האדומים, יותר נכון עוד 1,000 יורו לעונה, סאשה לא היה מגיע עם לודוגורץ לטרנר ביום רביעי.


 "לפעמים חלומות מתגשמים", סאשה (ערן לוף)


מה הרגע שבו הבנת שאתה לא ממשיך בהפועל?
"לא רציתי תוספת גדולה. רציתי בסך הכל 1,000 יורו נוספים לכל חודש ולא רצו לתת לי. אחרי שנתיים, אמנם לא לקחתי אליפויות או זכיתי באיזשהו תואר, אבל נתתי הכל, וחשבתי שזה הרגע שיעריכו אותי. אבל זה עבר. מה שנותר לי זה לקוות, וזה גם סוג של חלום עבורי, זה לחזור להפועל תל אביב יום אחד ולזכות באליפות. לפעמים חלומות לא מתגשמים. כרגע אני כאן ושמח ויש לי עוד חוזה בשנתיים. קשה לחזות את העתיד".


היו פרסומים בבולגריה שהפועל ומכבי שקלו להחזירך לישראל בינואר. כמה זה נכון?
"היו לי שיחות עם שתיהן, בעיקר עם הפועל. אבל זה היה רק שיחות ולא משהו שהתפתח מעבר לזה"


גם לבית"ר היית קרוב פעם, היית מסוגל לשחק בקבוצות הללו, בתור אחד שמזוהה עם הפועל?
"היו בעיקר דיבורי סרק. אבל אם הייתי מקבל הצעה, הייתי קודם פונה להפועל ומספר להם ומנסה לתת להם צ'אנס לתת לי הצעה נגדית. הפועל תמיד תהיה ראשונה אצלי. היום אני לא יודע, אם אני מסוגל לשחק בקבוצות הללו. אבל צריך לזכור, אני קודם כל מקצוען וחייב להביא אוכל הביתה. אבל כמו שאמרתי, זה לא היה קל בשבילי בגלל החיבור שלי עם הפועל. השאלה הזאת היא לא קלה עבורי. אין טעם שאענה על זה".


"חולם לחזור ולזכות באליפות" (עדי אבישי)


בביקור שלך, תבקר בוולפסון?
"הייתי מאוד שמח ללכת לבקר שם, יש לי חברים שם. אבל אני לא חושב שנוכל לצאת מהמלון. יש לנו משחק מאוד חשוב".


לא תזהה שם מישהו, אפילו אלי בואנו כמעט עזב.
"באמת זה אסון אם הוא היה עוזב. טוב שהשאירו אותו".


שמעת על המינוי של רן בן שמעון, שהיה המאמן שלך בהפועל?
"כן אני יודע שהוא המאמן החדש של נבחרת קפריסין. הוא בחור נהדר. בשבילי הוא מאמן מצוין והוא עזר לי מאוד. אני שמח בשבילו, אפילו כשסיימתי בהפועל הוא רצה לצרף אותי למכבי פתח תקווה. היה לנו שיתוף פעולה מצוין ואפילו שמרנו על קשר. אני גם זוכר את שכטר ודמארי, אני יודע ששכטר משחק בבית"ר ודמארי במכבי חיפה".


בחור נהדר, בן שמעון


לסיום, אתה ידעת שלשוער הפועל ב"ש קוראים דודו גורש, זה כמעט כמו שם הקבוצה שלך.
"וואו, זה מצחיק. אני מקווה שביום רביעי לודוגורץ תנצח את דודו גורש". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי