"מאז ההגרלה כולם מתקשרים אלי, כאילו זה קבהא נגד ב"ש"

מרואן קבהא
מרואן קבהא | צילום: האתר הרשמי של מאריבור

קשרה של מאריבור לקראת פלייאוף ליגת האלופות: "זאת ההגרלה הכי קשה שיכולנו לקבל"

(גודל טקסט)
"זה כאילו באר שבע נגד מרואן קבהא. מאז ההגרלה הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל", אומר קשרה של מאריבור שתפגוש את הפועל באר שבע בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות. אם באלופת ישראל חושבים שמדובר בהגרלה הכי "נוחה" על הנייר, אז קבהא בן ה-26, שפותח את שנתו השלישית באלופת סלובניה, לא מקל ראש ביריבה.


"זו ההגרלה הכי קשה שיכולנו לקבל", אומר קבהא, "אבל בשביל להגיע לליגת האלופות צריך לשחק נגד הקבוצות הכי קשות. אני מאמין שהכל כתוב מלמעלה. בסופו של דבר ישראלים יהיו בליגת האלופות וזה הכי חשוב". 



הקשר יפגוש חבר אחד שהוא מכיר מקרוב במפגש הכפול מול באר שבע, אבל לא בטוח שהוא ישחק נגדו. מדובר במגן דור אלו, ששיתף פעולה עם הליגיונר במכבי פתח תקווה. "קבענו להחליף חולצות", אומר בצחוק קבהא, אחרי הניצחון שלנו באיסלנד שמתי תמונה באינסטגרם והוא רשם לי שם: 'ניפגש באלופות'. צחקתי אמרתי לו: 'עדיף שניפגש בליגת האלופות' ושמתי סמיילי. לגבי דקות המשחק שלו, אני מאמין שהוא ישתלב שם מצוין". 


זה לא היה רחוק ששני החברים הוותיקים ישתפו פעולה העונה בבירת הנגב. "הייתה התעניינות של באר שבע בקיץ שעבר ובינואר האחרון, אבל בסוף זה לא יצא אל הפועל", אומר קבהא, "באר שבע זה מועדון גדול, כל אחד רוצה לשחק שם". ההצעה בסוף נפלה כי הסלובנים דרשו מחיר גבוה מדי. יחד עם זאת, הקשר לא מתאכזב מהיכן שהוא משחק כעת. 



מאריבור במשחק שהבטיח לה את אליפות סלובניה (האתר של מאריבור) 


"אני נמצא במועדון טוב ואני שמח פה מאוד. המקום הזה נתן לי מעל ומעבר. בארץ לא מבינים שאני אחד השחקנים הכי משמעותיים בקבוצה הזאת. אני לא חושב עכשיו על לחזור לארץ. ויתרתי בקיץ האחרון על הצעה מסלובקיה עם 300 אלף יורו משכורת. לא הייתי מוכן לעזוב כי אני יודע שהמועדון צריך את הכסף מהמפעלים האירופיים". 


מאריבור שיחקה פעמיים בעבר במוקדמות ליגת האלופות נגד יריבות ישראליות – נגד מכבי חיפה ב-2011  ונגד מכבי תל אביב ב-2014. לפני שלוש שנים הצהובים אירחו את המשחק בקפריסין, בשל מבצע צוק איתן. 


לשאלה אם יש חשש אצל הסלובנים, לקבהא יש תשובה ברורה: "אף אחד לא מפחד להגיע לישראל, פה כולם אוהבים את המדינה. כששואלים אותי, אני מסביר להם כל מה שקורה. הם בהתחלה חשבו שכל פעם ככה שיש טילים ברחובות, אבל הסברתי להם שזה מקום הכי טוב לשחק בו ולטייל בו. יש שחקנים שיגיעו גם לחופשה. אני שגריר של המדינה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי