קרוב רחוק: 1:2 להפועל באר שבע על מאריבור

שיר צדק
שיר צדק | דני מרון

האלופה רחוקה 90 דקות מעלייה יוקרתית ויכולה לשאוב עידוד מכך שוואקמה בשער ענק וצדק בפנדל מחקו יתרון מוקדם של טבארס. האדומים היו טובים בהרבה מהסלובנים, שמצדם לפחות יצאו עם שער חוץ

(גודל טקסט)

אוהדי הפועל באר שבע יצאו ברגשות מעורבים הערב (רביעי) מה-1:2 על מאריבור. מצד אחד הקבוצה שלהם היתה טובה בהרבה מיריבתה הסלובנית האנמית, יצאה מפיגור מוקדם והשיגה ניצחון ומקדמה לגומלין. מצד שני מאריבור כבשה שער חוץ כך ש-0:1 בסלובניה יעלה את מרואן קבהא (לא בלט) וחבריו וימנע מהאלופה להיות הקבוצה הישראלית הרביעית בשלב הבתים.

לפני המשחק התפאר זלטקו זאהוביץ', המנהל המקצועי של מאריבור, שקבוצתו למדה היטב את באר שבע. אחרי 90 דקות ראשונות של ההתמודדות ניתן לומר שלדברי הרהב של הסלובני לא היה כיסוי. השמירה על מאור מליקסון? עובדה שהפנומן השתחרר כמה פעמים וגם סחט פנדל. טוני וואקמה? גם למאריבור לא היתה תשובה לטנק מהנגב שנתן את אחד משעריו הגדולים העונה, כזו שנמצאת רק בתחילתה.


קואנקה. פעם הראשונה על הדשא בטרנר במשחק (דני מרון)

ובכלל באר שבע היתה ראויה ליותר מ-1:2 וגם השער שספגה נבע מטעות קשה של שיר צדק ולא כחלק ממהלך מהמשחק. מכאן התחושה האופטימית שאפשר לעבור. מצד שני קשה לשכוח שהשחקנים של בכר נראו אחרת במשחקי החוץ. בסיבוב הקודם בבולגריה אותה באר שבע שהרשימה בטרנר נוצחה 3:1 מול לודוגורץ. תוצאה כזאת ביום שלישי במאריבור, תעלה את הסלובנים. 


הרכבים

הפועל באר שבע: גיא חיימוב; בן ביטון, לואי טאהא, שיר צדק, מיחאי קורהוט; מהראן ראדי (איסק קואנקה 83), דן איינבינדר, ג'ון אוגו, מאור מליקסון, טוני וואקמה; מוחמד גאדיר (תומאש פקהארט 64).


מאריבור:
יסמין הנדנוביץ', מרטין מיליץ', אלכסנדר ראיסביץ', מרקו שולר, מיטיה וילר, בלז ורהובץ', מרוואן קבהא, דינו הוטיץ' (לוקה זאהוביץ' 71), דמיאן בוהאר, ואלון אחמדי, מרקוס טבארס (יסמין מסאנוביץ' 73).


אוהדי באר שבע הפגינו נוכחות (דני מרון)

מהלך המשחק
דקה 10, 0:1 למאריבור – צדק איבד כדור לטבארס שדהר לרחבה, עבר את חיימוב וגלגל לרשת.


השמחה נמשכה בדיוק שתי דקות (דני מרון)

דקה 12, 1:1 – ורהובץ' מספר 5 הסלובני "החזיר" לצדק עם טעות משלו: הקשר האחורי של מאריבור הרחיק כדור קרן בצורה גרועה היישר לוואקמה. הניגרי שלח כדור ומבלי לעצור הטיס אותו לחיבורים. איזה גול!


וואקמה. חצי באר שבע זה הוא (דני מרון)

דקה 14 – איינבינדר שלח כדור רוחב בחצי גובה לעבר וואקמה, אבל בעוד הניגרי מתכונן לעוד פצצה הגיע לאזור ראדי ופשוט מנע הזדמנות של גול לבאר שבע.

דקה 19 – שוב איינבינדר, הפעם עם כדור עומק שהותיר את גאדיר באחד על אחד מול הנדנוביץ' אבל חלוץ באר שבע סיים את המהלך בהתגלגלות סתמית על הדשא.

דקה 30 – קורהוט פרץ טוב משמאל אבל כדור הרוחב שלו נשלח היישר לידיים של אנדונוביץ'.

דקה 37 – בעיטה אדירה של הוטיץ' למסגרת, חיימוב היה עירני והדף.

דקה 45, 1:2 לבאר שבע – בתוך תוספת הזמן מליקסון הוכשל ספק ברחבה, ספק מחוץ אליה אלא שיונאס אריקסון היה החלטי והצביע על פנדל. שיר צדק ניגש לכדור והטיס אותו לפינה הגבוהה של הנדונוביץ'.


צדק, אחרי ההחמצות של וואקמה ואוגו מהנקודה הלבנה, יש על מי לסמוך

דקה 48 – המארחת המשיכה את הבליץ מסוף המחצית הראשונה. ראדי ירה והנדנוביץ' הדף טוב ומיד אחר כך גאדיר הכניס עקב ומליקסון דחק על סף השער אבל מגן מאריבור הציל שער בטוח.


דקה 58
– באר שבע נרגעה והאורחים החלו ללחוץ וגם להגיע למצבים. בוהאר קיבל כדור ברחבה מאחורי הגנת באר שבע ולא בנבדל, אבל הקשר הסלובני העדיף ללכת אחורה ורק אז הסתובב ובעט לשמיים. איזה בזבוז.

דקה 64 – תומאש פקהארט נכנס ועורך את הופעת הבכורה שלו בקריירה בליגת האלופות. גאדיר יצא.


פקהארט. דקות ראשונות שלו בקריירה במפעל היוקרתי (דני מרון)

דקה 71 – מליקסון הגביה ופקהראט התרומם ונגח לידיים של הנדנוביץ'.

דקה 78 – מסאנוביץ' המחליף הפציץ מרחוק, חיימוב קלט.

דקה 83 – קואנקה נכנס לדקות ראשונות בבאר שבע במקום ראדי.


קואנקה. דריבל ראשון בבירת הנגב (דני מרון)


דקה 90
– באר שבע רכבה על השער של מאריבור אבל הבעיטה האחרונה של וואקמה היתה חלשה, הנדנוביץ' הדף אל איינבינדר  שהמשיך לרשת רק לרוע מזלו הוא היה בנבדל.


דן איינבינדר. תוצאה שתספיק לגומלין? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי