ספרטק שדדה נקודה מליברפול עם 1:1, 0:2 לסיטי על שחטאר

ג'ורדן הנדרסון. גם אצילי הרגיש ככה
ג'ורדן הנדרסון. גם אצילי הרגיש ככה | AFP

קוטיניו מחק יתרון של פרננדו אבל האורחים לא הפסיקו להחמיץ. דה בריינה וסטרלינג כבשו מול האוקראינים, אגוארו החמיץ פנדל. קבהא שיחק 74 דקות בתבוסה 3:0 לסביליה (שלושער לבן ידר). 1:3 לנאפולי על פיינורד

(גודל טקסט)
ליברפול איכזבה הערב (שלישי) דווקא בקטע ההתקפי כששחקני החוד שלה לא הפסיקו להחמיץ מול ספרטק מוסקבה והסתפקה ב-1:1 ויש לה רק שתי נקודות משני משחקים. באותו בית (5) עלתה סביליה למקום הראשון אחרי שהביסה 0:3 את מרואן קבהא ומאריבור.


הקבוצה הכי לוהטת באירופה מנצ'סטר סיטי נאלצה לחכות 50 דקות לפני שניצחה 0:2 את שחטאר, בעוד נאפולי התאוששה מהפסד לאותה שחטאר עם 1:3 על פיינורד.



בית 5

סביליה – מאריבור 0:3

וויסאם בן ידר כבש שלושער בדקות ה-27, 38 ו-86 בפנדל והעלה את האנדלוסים לראש הבית עם ארבע נקודות. הראשון של הצרפתי הגיע מפריצה סוחפת של חואקים קוריאה מימין שעבר לא פחות מארבעה מגנים והעביר לו רוחב, השני מכדור עומק של פראן ואסקס שהותיר אותו מול שוער והשלישי כאמור מהנקודה הלבנה. מרואן קבהא פתח ורשם 74 דקות אצל הסלובנים, אור אינברום לא היה בסגל.

 
בן ידר. שלושער מול מאריבור (AFP)

ספרטק מוסקבה – ליברפול  1:1

הגנה? דווקא ההתקפה של יורגן קלופ פישלה הפעם בגדול. שליטה מוחלטת במשחק 17 איומים, שבע בעיטות למסגרת ורק שער אחד מרגלי פיליפה קוטיניו. נכון ששני השוערים של המארחת רברוב שנפצע במהלך המשחק ומחליפו סליקוב רשמו שש הצלות ועדיין. הרוסים עלו ליתרון 0:1 מבעיטה חופשית נהדרת של פרננדו (ומסיוע של קאריוס שהגיב מאוחר מדי) בדקה ה-23, אבל הקשר הברזילאי השווה תוך שמונה דקות אחרי דאבל פאס נהדר עם מאנה. סלטח והמחליף סטארידג' רשמו החמצות גדולות לקראת הסיום וגם תוספת של שמונה דקות (בשל פציעת רברוב) לא עזרה למייטירדס לצאת עם כל הקופה.



קבלת פנים מלכותית לליברפול מצד אוהדי ספרטק (Getty)

הרכבים

ספרטק מוסקבה: ארטם רברוב (אלכסנדר סליקוב 68), סרדר טאסקי, לואיס אדריאנו, פרננדו, גיורגי דז'קיה, סלבטורה בוקטי, אלכסנדר סמדוב (פדרו נבאס 93), אילייה קופטוב, אנדריי אשצ'נקו, מריו פאסיליץ', אוולין פופוב (לורנסו מלגארחו 84).


ליברפול: לוריס קאריוס, טרנט אלכסנדר-ארנולד, דז'אן לוברן, ג'ואל מאטיפ, אלברטו מורנו, ג'ורדן הנדרסון, אמרה צ'אן (ג'ורג'יניו וילאנדום 73), פיליפה קוטיניו, סאדיו מאנה (דניאל סטארידג' 69), רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח.



סלאח. ליברפול היתה הרבה יותר טובה במחצית הראשונה (AFP)


מהלך המשחק 
דקה 18 – סלאח פרץ משמאל ונותר באחד על אחד מול רברוב, אבל השוער הרוסי זינק מצוין והדף לקרן.


דקה 23, 0:1 לספרטק
פרננדו הקשית כדור חופשי מ-30 מ' מעל לחומת ליברפול, קאריוס איחר בתגובה ונאלץ להוציא כדור מהרשת.



פרננדו. בעיטה יחידה למסגרת, גול אחד (AFP)


דקה 25 – הכדור של מאנה נשק לרשת אבל הקוון סימן לנבדל.


דקה 31, 1:1 –
איזה גול! דאבל פאס בין קוטיניו למאנה והברזילאי התגנב במהירות לרחבה והפציץ מקרוב בחצי גובה.



פירמינו חוגג מהזווית של הרשת (AFP)


דקה 63 – רברוב נפצע בהתקלות עם סלאח. המשחק הופסק לחמש דקות לטיפול בשוער ספרטק ובסופו של דבר נכנס אלכסנדר סליקוב אל בין הקורות.


דקה 90 – אחרי כמה "החמצות קטנות" הגיע תורו של סטארידג' לבעוט מחמישה מטרים מעל השער.


דקה 96 – סלאח נגח משלושה מטרים וסליקוב התעופף והציל גול בטוח.


בית 6

נאפולי – פיינורד 1:3

ההפסד לשחטאר במחזור הראשון לא הותיר לאיטלקים אלא להשיג את שלוש הנקודות מול הקבוצה החלשה בבית. לורנצו אינסנייה כבש מקרוב וקבע 0:1 כבר בדקה השמינית אבל הפרנטופי חיכו עד הדקה ה-50 כדי להכפיל. ההגנה ההולנדית השתעשעה במסירות מיותרות ברחבה ודריס מרטנס חטף וגלגל מול השוער פנימה. ההולנדים יכולים היו לחזור אבל פפה ריינה הדף את הפנדל של יינס טורנסטרה בדקה ה-69 ובתוך דקה עלו ל-0:3 כשמרטנס הזין בכדור עומק את חוסה קאייחון שהמשיך פנימה. בדקה ה-93 השיג סופיאן אמרבט בפריצת יחיד את שער הניחומים.

מנצ'סטר סיטי – שחטאר דונייצק 0:2

גם האוקראינים לא הצליחו לעצור את השטף של פפ וחבורתו, מצד שני לא הם לא יצאו עם תבוסה. דה בריינה וסטרלינג כבשו, אגוארו החמיץ פנדל ונגד לאורחים לא נשרק פנדל שהגיע להם במצב של 0:1. האנגלים עם מלוא הנקודות, שחטאר ונאפולי עם שלוש ופיינורד מסתמנת כבשר התותחים של הבית.


הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, פביאן דלף, ניקולאס אוטומנדי, ג'ון סטונס, דויד סילבה (אילקאי גונדואן 81), פרננדיניו, קווין דה בריינה, לירוי סאנה, קון אגוארו (ברנרדו סילבה 85), גבריאל ז'סוס (ראחים סטרלינג 55).


שחטאר: אנדריי פייטוב, בודהאן בוטקו, ירוסלאב רקיצקי, איבן אורדץ, איזמיילי, טאראס סטפנסקו, פרד (ויקטור קובלנקו 91), טייסון, ברנרד (איבן פטריאק 89), פריירה, מרלוס (דנטיניו 78).


מהלך המשחק
דקה 8 – אגוארו בניסיון ראשון למסגרת אבל הכדור היה חלש ופייטוב קלט.


דקה 30 – דה בריינה קיבל כדור רוחב מג'סוס וירה לעבר המסגרת אבל הכדור חלף סנטימטרים מהמשקוף.


דקה 34 – סאנה, המצטיין בסיטיזנס, פתח מבערים, השאיר שני אוקראינים מאחור, ובעט למסגרת. פייטוב התעופף והציל גול בטוח.



דה בריינה, ז'סוס ופרננדיניו (AFP)


דקה 48, 0:1 לסיטידה בריינה ירה כדור אדיר מ-20 מ' לחיבורים. גול ענק, חומת שחטאר קרסה.


דקה 71 – אגוארו החמיץ פנדל! – סאנה הוכשל ברחבה והארגנטינאי ניגש לנקודה הלבנה, בעט חלש לפינה השמאלית ופייטוב זינק והדף.



אגוארו. למה נותנים לו לבעוט פנדלים? (AFP)


דקה 82 – האוקראינים דורשים פנדל לאחר שכדור שהוגבהה משמאל פגע בידו של ג'ון סטונס. ההילוכים החוזרים הוכיחו שהטענות שלהם היו מוצדקות.


דקה 90, 0:2 – ברנרדו סילבה המחליף דהר לרחבה מימין והעביר רוחב, וסטרלינג הגיע במרוצה והמשיך את הכדור למשקוף ופנימה.


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי