ניימאר וקבאני במוקד לקראת באיירן, כאב ראש למוריניו לפני צסק"א

ניימאר עם אדינסון קבאני
ניימאר עם אדינסון קבאני | AFP

השניים יחזור לשתף פעולה במדי פ.ס.ז' לראשונה מאז העימות מול ליון, פוגבה (ישיר בספורט 1), פלאיני וקאריק מחוץ לסגל יונייטד. בנוסף אתלטיקו תערוך בכורה אירופית בוונדה מטרופוליטנו נגד צ'לסי

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השני בליגת האלופות יימשכו מחר (רביעי, 21:45) עם משחקים לא פחות מרתקים כשבמוקד ימנצ'סטר יונייטד הפצועה תתארח במוסקבה אצל צסק"א (שידור ישיר בספורט 1), פאריס סן ז'רמן תארח את באיירן מינכן בצל סערת ניימאר-קבאני, אתלטיקו מדריד תערוך בכורה באירופה ב"וונדה מטרופוליטנו" נגד צ'לסי. בנוסף יובנטוס תנסה להתאושש מול אולימפיאקוס וברצלונה תתארח אצל ספורטינג ליסבון.

בית 1
צסק"א מוסקבה – מנצ'סטר יונייטד (שידור ישיר בספורט 1)
מכת הפציעות שנחתה על השדים האדומים מתחילה להדאיג את ז'וזה מוריניו. מרוואן פלאיני שנפצע בניצחון 0:1 על סאות'המפטון הצטרף לפול פוגבה שייעדר, וגם מייקל קאריק נשאר מחוץ לסגל. בנוסף, הבלם פיל ג'ונס הפצוע לא ישחק. "אין לנו הרבה אפשרויות בקישור", אמר המנג'ר הפורטוגלי. "אני עדיין מאמין שנרכיב קבוצה איכותית עם האיזונים הנדרשים כדי לנצח את המשחק, אבל אני חושב שזו צסק"א הכי טובה ששיחקתי נגדה".

יונייטד, שצמודה לסיטי בטבלת הפרמייר-ליג, הביסה במשחק הראשון 0:3 את באזל כשצסק"א הפתיעה את בנפיקה ליסבון עם 1:2 בפורטוגל. הנריך מחיטריאן הזהיר מהקבוצה הרוסית, בה ביברס נאתכו לא צפוי לפתוח בהרכב: "הם ניצחו את בנפיקה ויש להם שחקנים מנוסים. ראיתי הרבה משחקים שלהם בעבר ולא יהיה לנו קל. התחלתי את העונה טוב ואני מאמין שיבואו הרבה ארמנים לעודד אותי".


באזל – בנפיקה

הבעיות של השוויצרים בליגה לא נפתרו והם מדורגים במקום הרביעי בטבלה, שש נקודות מהמובילה יאנג בויז. במשחק האחרון ניצחה באזל 0:1 את פ.צ. ציריך. מאמן באזל, רפאל ויקי, אולי בלחץ בזירה המקומית, אבל חושב לצאת מהמשבר עם ניצחון על בנפיקה שתגיע אף היא לחוצה: "הם קבוצה מאוד מאוד חזקה שתשלוט במשחק כמו שעשתה נגד צסק"א, אבל בכל זאת הפסידה. למרות ההפסד במנצ'סטר, הראינו שאנחנו קבוצה התקפית שלא חוששת. ננסה לעלות משלב הבתים למרות שהגרלנו בית קשה. שתי הקבוצות הפסידו במשחק הראשון, אבל זה לא אומר דבר להמשך".


מוריניו. צרות במרכז המגרש (AFP)

בצד השני, חלוצה השווייצרי של בנפיקה, האריס ספרוביץ', נמצא ביכולת טובה וכבש מול צסק"א ועוד שלושה שערים שערי ליגה ובאזל תנסה לעצור אותו בכל מחיר. שתי הקבוצות שיחקו עד כה פעמיים במפעל, כשהמאזן עומד על ניצחון לפורטוגלים ותיקו.

בית 2
פאריס סן ז'רמן – באיירן מינכן

המשחק הכי מסקרן של המחזור לא היה זקוק לסיפורי ניימאר כדי להיות כזה, אבל העימות בין הכוכב הברזילאי לאדינסון קבאני לא יורד מהכותרות כבר שבוע. מאמן פ.ס.ז', אונאי אמרי, רמז במסיבת העיתונאים שהוא יציע רוטציה בין ניימאר לקבאני בבעיטות הפנדלים. פ.ס.ז' כבר הכחישה את הסיפור של "אל פאיס" על כך שהוצע לקבאני מיליון יורו כדי שלא יבעט פנדלים.


ניימאר וקבאני. יהיו במרכז העניינים (AFP)

ניימאר חוזר להרכב אחרי שנח ולא שיחק בתיקו 0:0 נגד מונפלייה וכל העיינים יהיו על הצמד לא-חמד הזה. "הרבה שחקנים רוצים ויכולים לבעוט את הפנדלים", אמר המאמן הספרדי. "יהיו לנו עוד הרבה פנדלים העונה ושניהם יבעטו. דיברתי עם שניהם והסברתי להם איך הדברים יהיו". אנחל די מריה צפוי לחזור לשחק אחרי שנעדר מארבעה משחקים בגלל פציעה, לעומת חאבייר פאסטורה שעדיין פצוע.

קשר הקבוצה הצרפתית מרקו וראטי דיבר על המפגש עם קרלו אנצ'לוטי, שאימן אותו בפ.ס.ז': "הוא מאמן שהיה חשוב מאוד לקריירה שלי. הגעתי לפ.ס.ז' מהסרייה B עם ניסיון של ילד והוא עזר לי המון ונתן לי ביטחון. גם זלאטן איברהימוביץ' וטיאגו סילבה הגיעו לכאן רק בזכותו. הוא מאמן ענק שנתן הרבה ניסיון למועדון שאז היה עם פרויקט צעיר וחסר ניסיון. כל השחקנים שמעו בקולו והיתה לנו עונה גדולה, אמר האיטלקי, והתייחס גם לשאיפות של פ.ס.ז' העונה: "אנחנו רוצים לעשות משהו גדול. ניימאר ואמבפה יעזרו לנו לגדול, אבל צריכים לחשוב רק ממשחק למשחק".


וראטי. חייב הרבה לאנצ'לוטי (AFP)

בצד השני, הבווארים בצרות אחרי שהשוער מנואל נוייר נפצע וייעדר. השוער סוון אולרייך, ששיחק ב-2:2 נגד וולפסבורג טעה בגדול ונראה חסר ביטחון. טום שטרקה, שכבר פרש מכדורגל הקיץ, נכלל בסגל ברגע האחרון והוחזר למקרה שיזדקקו לו בין הקורות בחודשים הקרובים. עבודת השמירה על ניימאר תוטל כנראה על יוזואה קימיך, שאמר: "אני מצפה לתקל את ניימאר בצורה חיובית כמובן. אני חושב שבאחד על אחד הוא הטוב בעולם. בשביל משחקים כאלה אני מתאמן כל יום". במאזן הפנימי בין הקבוצות מובילה פ.ס.ז' עם 2:4 בנצחונות, כשהפרש השערים זהה – 8:8.

אנדרלכט – סלטיק
הסגולים פיטרו את מאמנם השווייצרי רנה ויילר אחרי פתיחת עונה גרועה. המאמן הזמני, ניקולאס פרוטוס הארגנטינאי, אמר שהקבוצה סובלת מפציעות כמו זו של החלוץ הפולני לוקאש תאודורצ'יק: "אנחנו פייבוריטים רק בגלל שאנחנו משחקים בבית". סלטיק מצדה, תנסה להתאושש מהתבוסה 5:0 לפ.ס.ז'. לפי סטטיסטיקה שפורסמה על ידי חברת "אין סטאט", הסקוטים שולטים בליגה שלהם ובאירופה באחוזי החזקה בכדור עם 70.8 אחוזים ו-659 מסירות שהושלמו.


קוסטה. דרבי פרטי (AFP)


בית 3
אתלטיקו מדריד – צ'לסי

משחק ענק בין שני מאמנים שדומים בסגנון האימון שלהם, דייגו סימאונה ואנטוניו קונטה. במשחק הראשון הביסו הבלוז 0:6 את קרבאח ואילו אתלטיקו סיימה ב-0:0 נגד רומא ולא יכולה להרשות לעצמה לאבד עוד נקודות. זה יהיה המשחק הראשון של הקולצ'ונרוס באצטדיון "וונדה מטרופוליטנו" בליגת האלופות, כשבליגה המאזן הוא שני ניצחונות בשני משחקים.

בנוסף, זה יהיה גם דרבי פרטי עבור דייגו קוסטה, שהשבוע הוכרז רשמית שיחזור לאתלטיקו מדריד לאחר שנמכר מצ'לסי. בשורות הקולצ'ונרוס, לוקה הרננדז עשוי לפתוח כבלם ואנחל קוראה יעלה בהתקפה. בין הקורות, זה יהיה עוד עימות מרתק יהיה בין שניים מהשוערים הטובים בעולם, יאן אובלק וטיבו קורטואה, ששיחק שלוש עונות באתלטיקו כמושאל. קשר המארחת תומאס פארטי הגנאי אמר לקראת המשחק: "זה משחק ענק. מגיל ילדות חלמתי לשחק בליגת האלופות והיריבה היא אחת החזקות באירופה".


אצטדיון וונדה מטרופוליטנו. בכורה באירופה (Gettyimages)

קרבאח – רומא
אחרי התבוסה 6:0 לצ'לסי במשחק הראשון שלהם באירופה, ספק אם האזרים יוכלו להתאושש נגד רומא בבית. הג'אלורוסי יטוסו לא פחות מ-3,140 קילומטרים בין איטליה לאזרבייג'אן, באחת הטיסות הכי ארוכות שלהם העונה. שוער קארבאח איברהים סהיץ', ששמר על חמש רשתות נקיות במוקדמות ליגת האלופות, יפנה מקום לשוער הראשון בליגה אנטון קניבולוצקי. אקס מכבי חיפה דינו אנדלובו עשוי לפתוח בהתקפה.

בית 4
יובנטוס – אולימפיאקוס

פאולו דיבאלה, שכבש מפתיחת העונה 10 שערי ליגה בסרייה A, מקווה לחזור להבקיע גם באירופה אחרי ההפסד 3:0 לברצלונה בקאמפ נואו. סמי חדירה וקלאודיו מרקיזיו שהיו פצועים חזרו להתאמן הבוקר עם יתר שחקני הקבוצה. ג'אנלואיג'י בופון, אנדראה בראצלי, ג'ורג'יו קייליני ומהדי בנעטיה יחזרו לשחק ביחד, במה שאמורה להיות החומה החדשה של הגברת הזקנה בעידן שאחרי לאונרדו בונוצ'י. מאמן אולימפיאקוס, טאקיס למוניס, מקווה לעשות סנסציה בטורינו אחרי ההפסד 3:2 לספורטינג ליסבון במשחק הראשון.


דיבאלה. רוצה לחגוג גם באירופה (Gettyimages)

ספורטינג ליסבון – ברצלונה
הקבוצה הפורטוגלית, ששאבה השראה מג'ירונה שהצליחה למנוע מליאו מסי לכבוש, מתכוונת לשמור אישית את הכוכב הארגנטינאי והתפקיד יוטל על הקשר הארגנטיני רודריגו בטאגליה שמתנשא לגובה 1.86 מטרים. הפרעוש עצמו מקווה לכבוש את שערו המאה במסגרת אירופית (96 באלופות ו-3 בסופרקאפ) כשלואיס סוארס מקווה לכבוש שער חוץ ראשון במדי ברצלונה אחרי שנתיים. לידיעה המלאה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי