רשמי: אנצ'לוטי פוטר מבאיירן מינכן, ווילי סניול מאמן זמני

קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי | Gettyimages

ה-3:0 לפ.ס.ז' הגביר את הלחץ במועדון ולאחר ישיבת חירום סיים האיטלקי את תפקידו. תומאס טוכל מועמד מוביל להחליפו, וילי סניול ישמש כמאמן זמני

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי: קרלו אנצ'לוטי פוטר מבאיירן מינכן. הקבוצה הבווארית המשיכה אמש (רביעי) בפתיחת העונה הלא משכנעת שלה וככל הנראה ה-3:0 לפאריס סן ז'רמן עלה למאמן הוותיק במשרתו. ההפסד הצורם גרר ביקורות קשות בגרמניה ועל פי הדיווחים גם חרץ את גורלו של המאמן. הנהלת המועדון התכנסה לישיבת חירום אחר הצהריים ובמהלכה הוחלט על סיום דרכו של המאמן האיטלקי בן ה-58. בסיום הישיבה יצאה ההודעה הרשמית.


"הביצועים של הקבוצה מאז תחילת העונה לא עמד בציפיות שהנחנו להם. המשחק בפאריס הראה בבירור כי אנחנו צריכים לצייר תוצאות. המנהל הספורטיבי חסן סלימיהדזיץ' ואני ניהלנו דיון פתוח ורציני עם קלו והודענו ​​לו על ההחלטה", אמר המנכ"ל קרל היינץ רומיניגה. "אני רוצה להודות לקרלו על שיתוף הפעולה והחרטה על ההתפתחות שלה. הוא יישאר חבר שלי, אבל היינו צריכים לעשות החלטה מקצועית. עכשיו אני מצפה שתהיה התפתחות חיובית ונוכל להגיע למטרות שלנו לעונה זו".




עוזרו ווילי סניול, מגן העבר של המועדון שאימן בעבר בבורדו, ישמש כמאמן באופן זמני, ואקס בורוסיה דורטמונד תומאס טוכל שפוטר הוא המועמד המוביל לתפקיד המאמן. המנכ"ל קרל-היינץ רומינגה כבר הצהיר: "אהבתי את טוכל עוד כשהיה במיינץ". שם פחות ריאלי לעת עתה הוא זה של יוליאן נגלסמן, מאמנה הצעיר של הופנהיים שהוזכר כמועמד להגיע בעונה הבאה אך לא ברור אם יוכל להשתחרר מתפקידו כעת. אנצ'לוטי עצמו מחזיק בהצעות מסין כאשר שמו הוזכר כמועמד לרשת את וינצ'נזו מונטלה שמעמדו במילאן מעורער. מאוחר יותר, פיליפ לאם התייחס למצבה של באיירן: "הייתי משנה משהו העונה. אולי הנס הוא נשיא גדול, אבל הוא לא אחד שאוהב להגיד לו מה לעשות. הנס תמיד דאג שבאיירן תשחק ברמה הכי גבוהה שיש". 



בחזרה למשחק. אנצ'לוטי הימר על הרכב בו השאיר בצד את מאטס הומלס, פרנק ריברי ואריאן רובן בצד ובחר בקישור קצת מוזר עם טיאגו, קורנטן טוליסו וארתורו וידאל שלא סיפקו את הסחורה. באיירן נראתה אומללה: "לשחק נגד שלושת החלוצים הקטלניים האלה במשחק פתוח זו הייתה התאבדות. אנצ'לוטי היה צריך לשכוח שמדובר בבאיירן מינכן הגאה ולסגור משחק", נכתב ברשת ESPN.


"בילד" העניק למשחק את הכותרת: "הלילה השחור של קרלו אנצ'לוטי" ובפרשנות כבר המליץ לבאיירן להחתים את יורגן קלופ במקומו: "הוא מתאים מאוד לבאיירן", נאמר במאמר מערכת של העיתון שיש לו השפעה על הקבוצה. יחד עם זאת, הזמינות של קלופ כרגע לא רלוונטית כשהוא עצמו מאמן את ליברפול.


@MrAncelotti: "The early goal forced us to play further forward." #PSGFCBpic.twitter.com/Avwm7fwJOO

— FC Bayern English (@FCBayernEN) September 27, 2017

"העידן של הזכייה בטרבל ב-2013 הסתיים רשמית אחרי ההפסד המביש. הספרדים רמסו אותנו ועכשיו המיליונים של פ.ס.ז'. אולי הנס ורומניגה צריכים לשאול את עצמם מי המאמן שצריך להגיע במקום אנצ'לוטי. הקבוצה זקוקה למאמן עם הרבה תשוקה שידרבן את השחקנים וקלופ מתאים", כתב מתיאס ברוגלמן בעל הטור.


המנכ"ל קרל היינץ רומניגה השמיע אות אזהרה כשאמר: "ספגנו הפסד כואב. אנחנו צריכים לשבת ולנתח מה קרה ולהסיק ממנו מסקנות. לא ראינו את באיירן מינכן האמיתית. חשוב שנהפוך דף ונראה שוב את באיירן האמיתית". ב"בילד" תהו: "איך יכול להיות שבמשחק הכי חשוב העונה עד כה אריאן רובן ופרנק ריברי ישבו רק על הספסל ואפילו הומלס לא שיחק"?. הבלמים שהציב אנצ'לוטי לא היו מתואמים". שוער באיירן לשעבר והפרשן אוליבר קאן אמר: "זה תיאטרון מה שהולך על המגרש. אנצ'לוטי עלה בלי רעיונות למשחק".


Robbery are really not happy. #PSGFCBpic.twitter.com/vXDlt2mVLP

— Bayern mania (@Bayern_mania) September 27, 2017

אנצ'לוטי
ניסה להתגונן: "ההרכב שהצבתי היה טוב ואם יש ביקורת אצטרך להתמודד איתה. השער הראשון שספגנו כבר בתחילת המשחק גרם לנו לשחק יותר קדימה. היינו צריכים לשלוט יותר במשחק ולכן הצבנו יותר שחקנים בקישור. הפרופיל של המשחק השתנה כאשר ספגנו את השער. פ.ס.ז' יכולה לשחק על מתפרצות ואז ניימאר, קבאני ואמבפבה מאוד מסוכנים. אין לי חרטות על ההרכב שבחרתי בו. היינו יכולים גם לנצח את המשחק עם ההרכב הזה". אריאן רובן נשאל בסיום אם הוא תומך במאמן וסירב לענות: "אני לא מוכן לענות על שאלה כזאת. ההרכב שלנו? זה עניין של המאמן. אני לא אומר מילה בנושא, כי כל מילה מיותרת, אבל אנחנו צריכים לנוח עכשיו ולהישאר מאוחדים". ג'ושואה קימיך רמז: "אנחנו זקוקים לשינוי". 



מולר מתוסכל, באיירן מתרסקת (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי