פיפ"א שוקלת להגדיל את מספר המשתתפות במונדיאל לקבוצות ל-24

גביע העולם למועדונים
גביע העולם למועדונים | Gettyimages

בעקבות חוסר העניין, התאחדות הכדורגל העולמית רוצה לשנות את מתכונת הטורניר ולהעביר אותו לקיץ. באנגליה וגרמניה הביעו התנגדות למהלך

(גודל טקסט)

פיפ"א רוצה לשנות את מתכונת גביע העולם למועדונים ולהגדיל אותו כך שישתתפו בו 24 קבוצות מרחבי העולם. לפי השיטה שמונהגת כיום, משתתפות בטורניר רק שבע קבוצות, שזכו באליפות היבשת שלהן והמארחת, כשבפעם האחרונה זכתה בתואר ריאל מדריד. כעת, פיפ"א רוצה לעשות מהמפעל חגיגה בו ישחקו הקבוצות במשך 18 ימים, יחולקו לשלושה בתים עם שמונה קבוצות בכל בית.

עד כה הטורניר היה צפוי מדי ולא הצליח להלהיב את אוהדי הכדורגל בעולם. ההצעה להגדיל אותו הועלתה בקונגרס האחרון בהודו על ידי הנשיא ג'יאני אינפנטינו. שינוי נוסף שבוחנת פיפ"א הוא העברת מועד הטורניר מדצמבר הלא אטרקטיבי לקיץ על מנת שיצבור יותר הכרה.

עם זאת, עבור מרבית המועדונים לא מדובר בבשורות משמחות, מאחר שעבורם מדובר בנטל בעקבות העונה העמוסה. יו"ר ההתאחדות הגרמנית ריינהארט גרינדל התנגד: "הקבוצות באירופה צריכות זמן להתאושש בינואר כדי להיות מוכנות לטורנירים ביוני. עדיף שפיפ"א תתרכז בארגון מפעלי הנבחרות".


גביע העולם למועדונים. המתכונת תשונה? (Gettyimages)

עד כה אלופת אירופה ואלופת דרום אמריקה נכנסו לטורניר רק בחצי גמר הטורניר ונזקקו רק לשני משחקים. כעת סבורים המארגנים שייתכן שאם יתקיים טורניר בסדר גודל כזה, הדבר ייאלץ לבטל את גביע הליברטדורס. ההחלטה אם להגדיל את הטורניר תיפול כנראה רק במארס 2018 וסין כבר הוזכרה כמועמדת לארח אותו ב-2021.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי