פ.ס.ז' ובאיירן עלו לשמינית הגמר, יונייטד כמעט שם

כשעולים גם ניימאר וקבאני חברים
כשעולים גם ניימאר וקבאני חברים | Getty

השחקנים של מוריניו ניצחו 0:2 את בנפיקה ונותרו מושלמים, קורזוואה כבש שלושער ב-0:5 על אנדרלכט. הבווארים התגברו 1:2 על ביטון וסלטיק בחוץ, נאתכו וצסק"א חזרו לחיים עם 1:2 בבאזל

(גודל טקסט)

פאריס סן ז'רמן היא הקבוצה הראשונה שעלתה הערב (שלישי) רשמית לשמינית גמר ועוד איך עלתה. ה-0:5 בבית על אנדרלכט הותיר את ניימאר שכבש את אחד השערים וחבריו עם 12 נקודות מ-12 אפשרויות והפרש שערים 0:17. גם באיירן עלתה לאחר שהניצחון שלה בחוץ על סלטיק 1:2 עם ניר ביטון בהרכב כבלם העלה אותה לתשע נקודות, שש מעל הסקוטים שגם אם ידביקו את הבווארים נופלים מהם במפגשים הכפולים בין הקבוצות. הבלגים והסקוטים ייאבקו על המקום השלישי מבית 2.

קצת אירוני שבאיירן עם תשע נקודות עלתה ומנצ'סטר יונייטד המושלמת (12 מ-12) אחרי 0:2 על בנפיקה באולד טראפורד לא, אבל עובדה. מה שמנע מהשדים האדומים לעלות כבר הערב היה המהפך המדהים שביצעו ביברס נאתכו וחבריו בבאזל. צסק"א פיגרה 1:0 אבל ניצחה 1:2 והותירה לעצמה סיכוי להשיג את הכרטיס הנוסף. ז'וזה מוריניו זקוק לעוד נקודה אחת כדי לעלות רשמית.


בית 1
מנצ'סטר יונייטד – בנפיקה 0:2 
מילה סבילאר, השוער בן ה-18 ו-65 יום, שרשם את הופעת הבכורה מול השדים האדומים במשחק בליסבון וספג שער אומלל כשנכנס עם הכדור לרשת, היה הגיבור הטראגי גם הפעם. הוא עצר פנדל (מפוקפק לגמרי) מרגלי אנתוני מרסיאל אבל ספג כדור שניתז מהקורה וכבש שער עצמי. בשני המקרים נכנס לספר השיאים כצעיר ביותר. יונייטד זכתה בעוד פנדל הפעם חוקי לגמרי ודיילי בלינד כבש אותו כדי לעשות 0:2 שכאמור לא הספיק (עדיין) לעלייה. אגב, לפורטוגלים החמיצו מלא הזדמנויות לחזור למשחק בעיקר בכלל יכולת אדירה של דויד דה חאה.


מהלך המשחק
דקה 15, החמצת פנדל! – מרסיאל חדר לרחבה והפיל את עצמו, השופט קנה את ההצגה ושרק לפנדל. מרסיאל בעט בעצמו וסבילאר השוער הצעיר של בנפיקה בהופעה שנייה בליגת האלופות הדף. החמצה ראשונה מהנקודה לצרפתי אחרי ארבע בעיטות מוצלחות.


סבילאר. כך מתחשלים (Getty)

דקה 45, 0:1 ליונייטד – מאטיץ' בעט פצצה שטוחה מכ-20 מ' הכדור פגע בקורה, משם בגבו של סבילאר ומשם לרשת. איזה חוסר מזל לילד בן ה-18 וה-65 יום. גם הכי צעיר בצ'מפיונס לעצור פנדל ולהבקיע שער עצמי.


דקה 78, 0:2
– מרכוס ראשפורד הוכשל ברחבה, והפעם דיילי בלינד ניגש לנקודה. סבילאר זז ימינה בעוד הכדור טס למרכז.

באזל – צסק"א מוסקבה 2:1
נאתכו שפתח בהרכב סגנית אלופת רוסיה וחבריו היו חייבים את הניצחון אבל מהפתיחה המשחק התנהל בשליטה שווייצרית. בדקה ה-32 השליטה הזאת ייצרה ערבוביה ברחבת צסק"א, הכדור נהדף אל לוקה צופי שירה את הכדור מ-20 מ' לרשת, 0:1 לבאזל.

בדקה ה-65 נאתכו נתן כדור עומק לפונטוס ורנבלום השבדי שהמשיך בעומק משלו לאלן דזאגוייב החלוץ השתחרר ממגן באזל ומול בורקי קבע את ה-1:1. צסק"א המשיכה לחפש את השער ואת המהפך ובסוף מצאה אותו. ורנבלום השתלט על כדור בדקה ה-78 שנהדף מהגנת באזל וירה אותו לרשת, 1:2 והרוסים חזרו לחיים ועל הדרך מנעו מיונייטד לחגוג עלייה.

בית 2
פאריס סן ז'רמן – אנדרלכט 0:5
קיליאן אמבפה פתח לבסוף בהרכב של המארחת ובדקה ה-30 פרץ נהדר לעבר הרחבה והעביר למרקו וראטי. האיטלקי עשה פעולה א-לה ניימאר כשסיבסב שני מגינים ובעט לפינה הרחוקה, 0:1 לפ.ס.ז'. ומא-לה ניימאר לכוכב הברזילאי עצמו שלקח כדור בתוספת הזמן טס עמו משמאל למרכז ובעט פצצה לחיבורים הגבוהים, 0:2.


ניימאר. בטוח שרע לו בפאריס כי זה לא נראה כך (Getty)

בדקה ה-52 ניימאר בעט כדור חופשי מ-20 מ' אלכסונית לקורה ולייבין קורזוואה השתלט על הריבאונד ושלח אותו לרשת. המגן הצרפתי לא הסתפק בכך. בדקה ה-72 דני אלבס הגביה מימין בחצי גובה וקורזוואה נגח לקרקע ופנימה והלך להתחבק עם דגל הקרן, 0:4. כעבור שש דקות והמגן חוגג שלושער ראשון בקריירה. ניימאר החל בהתקפה שעברה בין חמישה שחקנים והסתיימה בבעיטה שטוחה של קורזוואה פנימה 0:5. 


שלושער ראשון בקריירה. קורזוואה (Gettyimages)

סלטיק – באיירן 2:1
הסקוטים עם ניר ביטון כבלם זרקו בשתי טעויות טיפשיות בהגנה הזדמנות להפתיע את הבווארים שהגיעו בהרכב חסר (בלי תומאס מולר ורוברט לבנדובסקי). כבר בדקה ה-22 בעט השוער סוון אולריך לעבר רחבת סלטיק ביטון וחבריו חלמו וקינגסלי קומאן עשה מזה 0:1 קל. ג'יימס פרוסט בישל לקאלום מקגרגור את ה-1:1 בדקה ה-74 שהקפיץ את הסלטיק פארק לשמיים, אבל השמחה הזאת שרדה רק שלוש דקות. בדקה ה-77 אלאבה הגביה לתיבת החמש ואיש לא הפריע לחאבי מרטינס לנגוח פנימה ולעלות את הבוווארים לשמינית הגמר.

 ביטון. 90 דקות עם אכזבה בסיום (Getty)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי