קונטה: טעינו פעם אחת ושילמנו ביוקר. אפשר להדהים בגומלין

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

מנג'ר צ'לסי התמוגג משחקניו אחרי ה-1:1 מול ברצלונה והחמיא לכריסטנסן שגרם לשוויון: "מרוצה מההופעה שלו". פברגאס על הסיכוי לעלות שלב: "ניסיון התאבדות". וגם: המחמאות להן זכה מסי והתגובות של חבריו

(גודל טקסט)
אנטוניו קונטה אתגר את שחקניו לנסות לעלות בגומלין בעוד כשלושה שבועות בקאמפ נואו לרבע גמר ליגת האלופות ולהדיח את ברצלונה אחרי 1:1 בסטמפורד ברידג'. בצ'לסי יודעים שהמשימה תהיה קשה ביותר, אך קונטה סבור שההופעה המצוינת של קבוצתו אתמול, שהסתיימה בתיקו רק בעקבות טעות קשה בהגנה שאפשרה למסי לכבוש, תגביר את הביטחון אצל שחקניו – אולי בדרך להפתעת ענק.


מה שבטוח, סטטיסטית זה לא הולך להיות קל לצ'לסי. ברצלונה עלתה שמונה פעמים מתוך עשרה מקרים בהם סיימה במשחק הראשון ב-1:1 בחוץ. פעמיים שלא עשתה זאת הייתה ב-1993 כשסיימה ב-1:1 ברוסיה נגד צסק"א מוסקבה ומול יובנטוס ב-2003.




קונטה אמר בסיום: "היינו קרובים מאוד לשחק את המשחק המושלם ואני חושב שהגיע לנו לנצח. חבל שהבעיטות של וויליאן פגעו בקורות. שילמנו ביוקר על טעות אחת. ברור שלא הולך להיות קל וצריכים להיות ריאלים, כי מדובר בקבוצה חזקה שהראתה עד כמה היא פנטסטית, אבל גם אנחנו הראינו שאם אנחנו מוכנים לעבוד קשה מאוד בהגנה וגם ליצור מצבים בהתקפה, אפשר לנסות לעשות משהו מדהים בגומלין.


"השחקנים עשו בצורה טובה את מה שתכננו", המשיך האיטלקי להחמיא לשחקניו, "לכל מאמן יכולה להיות תוכנית משחק נפלאה, אבל אם השחקנים שלו לא מאמינים בה אז היא מתה". ומה לגבי הגומלין? "משוגע מי שרוצה להתמודד עם ברצלונה במשחק מרחבה לרחבה. אפשר להפסיד בספרד 5:0 ו-6:0, אתה חייב להיות ריאלי. שם נצטרך לתת את המשחק המושלם".



טעות אחת ומסי עקץ. הפרעוש חוגג שער ראשון מול צ'לסי (AFP)


ססק פברגאס
הגדיר את הניסיון לעבור את בארסה בגומלין כ-"ניסיון התאבדות. להגן שם 90 דקות יכול להרגיש כמו נצח". קונטה סירב למתוח ביקורת על הבלם הדני, אנדראס כריסטנסן, שטעה בשער של בארסה. "אנחנו מדברים כאן על שחקן שהוא רק בן 21. זה נפלא שהוא יכול לשחק בבגרות כזאת. עבורי הוא היה אחד השחקנים הטובים. אני מאוד מרוצה מההופעה שלו".


וויליאן, שלכל הדעות היה המצטיין על כר הדשא, הוסיף: "ברצלונה גדולה גם בלי ניימאר. יש להם את מסי, אנדרס אינייסטה ולואיס סוארס. ברצלונה היא תמיד ברצלונה ויש להם תמיד שחקנים גדולים. הגומלין יהיה משחק שונה לחלוטין, אבל אנחנו יכולים לבוא לשם ולנסות לתת משחק ענק".


גם עיתוני בריטניה וגם באטלוניה ציינו שהשער של מסי טרף את הקלפים ונבע מטעות אחת של הבלוז. מרטין סמואל מ-"דיילי מייל" כתב: "מסי לא היה המצטיין במשחק, כי אם וויליאן, וברצלונה גם לא הציגה את המשחק הכי טוב שלה, אבל היא תגיע פיבוריטית לגומלין בזכות מסי. כן, שוב בזכותו". "טלגראף" הראה את מסי ואנדרס אינייסטה חוגגים וכתב: "מסי שבר את הלבבות של צ'לסי וניצל טעות של כריסטנסן כדי לכבוש סוף סוף נגד צ'לסי".

TELEGRAPH SPORT: Messi breaks Chelsea hearts #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/oX7ZwKHyD1

— Neil Henderson (@hendopolis) February 20, 2018

"מירור" כתב בשער מילה אחת: "קללות", כאשר הכוונה היא לכך שמסי שבר את הקללה של אי הבקעה נגד צ'לסי, וסיפק כותרת אחרת בה נכתב: "מסי עקץ את צ'לסי". 

MAIL SPORT: Fan spat in my ear says angry Aguero #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/Y3DtWrQge2

— Neil Henderson (@hendopolis) February 20, 2018

עיתוני קטלוניה חגגו את התיקו כאילו היה ניצחון. לואיס סוארס אמר: "צ'לסי סגרה אותנו מצוין וליאו מסי הוא שחקן אינטליגנטי שהבין שהוא לא יכול לשחק לצידי, אז הוא ירד קצת אחורה ומשם הוא הגיע להזדמנות. לא הרגשתי בודד בהתקפה. במשחקים כאלה קבוצות מגינות מולך עם כל השחקנים שיש להם".


"מונדו דפורטיבו" כתב על אנדרס הקדוש ומסי שהתחברו ביחד כדי להפיל את חומת צ'לסי. המאמן ארנסטו ואלוורדה יצא מרוצה: "זה היה עימות של סגנונות בין שתי קבוצות שמשחקות אחרת, אבל תיקו זו תוצאה טובה. לא שיחקנו בקאמפ נואו, שיחקנו בסטמפורד ברידג'. הורדתי את מסי לקישור בגלל שהם הגנו עם חמישה בהגנה ומסי ידע, כמו תמיד, איך למצוא את השער כי הוא שחקן סופר אינטליגנטי".


העיתון "ספורט" כתב: "ההיסטוריה חזרה על עצמה, כמו לפני תשע שנים. מסי ואינייסטה ניפקו שערי זהב. מסי הצליח להבקיע נגד צ'לסי, שעד אז הצליחה להכניס את ברצלונה לצרות".

Portada @sport 21 febrero | La historia se repite | pic.twitter.com/BEakGZ0x3j

— Barca King (@TxingurriBarca) February 21, 2018

י
חד עם זאת העיתון כתב: "השער לא מסנוור אותנו. ואלוורדה יצטרך לשפר הרבה כדי לעבור את צ'לסי בגומלין. ב-2009 מסי בישל לאינייסטה והפעם זה היה הפוך. שניהם חגגו באותה פינה. בפעם הראשונה העונה אפשר היה לספור על כף יד אחת את המצבים שיצרה לעצמה ברצלונה".


סרג'י רוברטו
ומסי קיבלו את הציון הגבוה בעיתון 7 ופאוליניו היה הכי גרוע עם 4. וויליאן קיבל 8 בצ'לסי. אדן הזאר רק 5. ג'רארד פיקה נפצע ונראה מדדה החוצה מהאיצטדיון, כנראה שהוא ייאלץ להחמיץ את משחק הליגה הבא נגד ג'ירונה והמטרה תהיה להכשיר אותו לחלוטין לגומלין נגד צ'לסי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי