רץ כל הדרך לכדור הזהב: הג'וקר מדרום קוריאה מסעיר את טוטנהאם

יונג מין סון
יונג מין סון | AFP

יונג מין סון כבר מביא מאות מבני ארצו למשחקי הפרמייר-ליג, פוצ'טינו מאוהב בו ואת ג'י סונג פארק הוא השאיר הרחק מאחור. הערב ב-21:45 גם יובנטוס עשויה להרגיש את נחת רגליו, רק שיפתח בהרכב

(גודל טקסט)

"12 החודשים הבאים יהיו מכריעים לעתיד שלי. אני רוצה לשפר את המשחק שלי. אני נהנה מכל רגע בטוטנהאם ויש לי כבר הרבה זיכרונות גדולים מהמועדון, אבל אני תמיד שואף ליותר". הדובר: יונג-מין סון, שכבש ארבעה שערים בשני המשחקים האחרונים של התרנגולים – בניצחון 1:6 על רוצ'דייל בגביע האנגלי ובמשחק הליגה האחרון מול האדרספילד (0:2).

סון אמר את הדברים בראיון למגזין "4-4-2" בתחילת פברואר והוא ידע על מה דיבר. לאחרונה הייתה נסיגה ביכולת של החלוץ הדרום קוריאני. הוא נכנס רק לשמונה הדקות האחרונות בתיקו 2:2 נגד יובנטוס בליגת האלופות ולא כבש תשעה משחקים רצופים. אבל היכולת שגילה בשני המשחקים האחרונים עשויה לסדר לו יותר דקות משחק הערב בגומלין. אולי אפילו מקום בהרכב הפותח. "הוא צריך לחכות כדי לדעת אם יהיה בהרכב נגד יובנטוס", אמר עליו המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו, "אני מאוד מרוצה ממנו. הוא עושה עבודה מצוינת עבור טוטנהאם".

סון הוא סוג של תופעה בטוטנהאם. גדולים וטובים ממנו ניסו להשתלב כחלוצים לידו של הארי קיין, אבל הדומיננטיות של האנגלי מונעת מכל חלוץ אחר להתקרב אליו. סון, שיכול לשחק חלוץ חוד, נדחק בגלל שיטת המשחק של פוצ'טינו לאגפים ובכל זאת מבחינת כיבוש הוא מספר 2 בטוטנהאם העונה. קיין כבש 39 שערים בכל המפעלים מתחילת העונה (24 בליגה, שבעה באלופות, ארבעה בגביע האנגלי וארבעה בנבחרת). סון הבקיע בטוטנהאם עשרה שערי ליגה ו-18 בכל המפעלים. החוזה שלו מסתיים ב-2020 ובטוטנהאם כבר רוצים להאריך את ההתקשרות עם מי שנרכש ב-2015 מלברקוזן תמורת 22 מיליון ליש"ט בלבד.

גם סון הוא מנפגעי היו"ר דניאל לוי, שמחלק משכורות בקמצנות גדולה, ומרוויח רק 60 אלף ליש"ט לשבוע. אחרי שיחתום על הארכת חוזהו כנראה שירוויח מאה אלף לשבוע – לא רע לשחקן מדרום קוריאה, אבל לא טוב לאחד השחקנים המוערכים בליגה.

יונג מין סון. הג'וקר מדרום קוריאה (AFP)
יונג מין סון. הג'וקר מדרום קוריאה (AFP)

בטוטנהאם יודעים שיש להם יהלום ביד ואוהבים את השחקן לא רק בגלל יכולתו. מאות דרום קוריאנים מגיעים לראות אותו במשחקי הליגה ופיתחו כבר תרבות הערצה למי שמדורג 56 כשחקן הכי תורם בחמש הליגות הגדולות של אירופה על ידי האתר הסטטיסטי "ספורט סטדיס", המשתמש ב-30 פרמטרים שונים כדי לקבוע את הניקוד של כל שחקן. לפני שנה הוערך מחירו בשווי שוק השחקנים ב-45 מיליון יורו והשנה עלה ל-73 מיליון יורו – עליה של 61 אחוז. הוא נבחר גם לשחקן השנה באסיה מבין השחקנים המשחקים בחו"ל, אחרי שזכה כבר בתואר ב-2015. זה לא נגמר כאן: סון אף מחזיק בתואר השחקן האסייתי שכבש הכי הרבה שערים בפרמייר-ליג. פארק ג'י-סונג ששיחק במנצ'סטר יונייטד החזיק בתואר עם 19 שערים, אבל לסון כבר יש 28 שערים כאלה.

סון גילה שכנער גדל על כריסטיאנו רונאלדו רק בגלל ששיחק עם ג'י-סונג פארק במנצ'סטר יונייטד. אביו וונג-ז'ונג היה כדורגלן מקצועי, אבל אף פעם לא יצא מדרום קוריאה ולאחר מכן הקים אקדמיית כדורגל אליה הצטרף גם בנו. "הוא תמיד אמר לי שהעובדה שאני יכול לשחק עם שתי הרגליים תהווה תרומה גדולה לקריירה שלי". המבורג גילתה אותו בגיל 16 כשהסקאוט שראה אותו התלהב דווקא מיכולת הריצה המסחררת שלו. בעונת 2010/11 מי שהתלהב ממנו היה רוד ואן ניסטלרוי ששיחק איתו בהמבורג: "רואים שהוא הולך להיות משהו מיוחד".

יונג מין סון והארי קיין. דניאל לוי מתקמצן (AFP)
יונג מין סון והארי קיין. דניאל לוי מתקמצן (AFP)

כשהגיע לאנגליה הזהירו אותו האוהדים שלא יעז להשתמש בשום חפץ בצבע אדום, "אדום זה ארסנל, הם אמרו לו". סון שמע והפנים. שום חפץ אדום אי אפשר למצוא אצלו בבית. ככה זה אצל אחד שגדל בקוריאה.

"בחלומות אפשר לדמיין הכל ואני חולם שיום אחד אזכה בכדור הזהב", הוא אמר באחד הראיונות, "בדרום קוריאה אומרים שאתה חייב תמיד לחלום על דברים גדולים יותר ממה שאתה עושה במציאות. אני לא חושב שאני הזוי כשאני חולם על כדור הזהב, כי כל שחקני הכדורגל שאני מכיר היו רוצים לזכות בתואר. בגלל החלומות האלה אני עובד קשה יותר מכל שחקן באימונים. המנג'ר עזר לי בצורה מדהימה ואני מרגיש שאני היום טוב יותר מאשר הייתי כשחקן בלברקוזן או בהמבורג. אני חייב לו תודה על כך". במשחק הראשון לא הספיקו להתרשם ממנו, הערב עלולים גם שחקני יובנטוס להרגיש את נחת רגלו של הג'וקר.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי