מוריניו: פרנק דה בור הוא המאמן הגרוע בתולדות הפרמייר-ליג

ז'וזה מוריניו עם מרכוס ראשפורד
ז'וזה מוריניו עם מרכוס ראשפורד | AFP

מאמן יונייטד הגיב לביקורת החריפה שהטיח בו ההולנדי על שילובו של ראשפורד: "אצלו הוא היה מפסיד בכל משחק". גם החלוץ גונן על הפורטוגלי: "איתו אני מתפתח גם על הספסל". פוגבה בספק לסביליה (שלישי, 21:45)

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד נמצאת בתקופה טובה אחרי שרשמה שני ניצחונות ליגה רצופים, 2:3 על קריסטל פאלאס ו-1:2 על ליברפול. מחר (שלישי, 21:45) היא תפגוש את סביליה, באחד המשחקים הכי חשובים שלה העונה עד כה שיקבע מי מהשתיים תעלה לרבע גמר ליגת האלופות, אחרי 0:0 ב"רמון סאנצ'ס פיחואן".


השדים האדומים נמצאים במהלך של שלושה משחקי בית רצופים. בראשון כאמור ניצחו באולד טראפורד את ליברפול ועשו צעד חשוב לעבר הבטחת המקום השני בפרמייר-ליג, מחר ינסו לעלות לרבע גמר ליגת האלופות ובשבת יפגשו את ברייטון של תומר חמד ובירם כיאל ברבע גמר הגביע גביע האנגלי (21:45, שידור ישיר בספורט1). ב-13 משחקים של יונייטד נגד קבוצות ספרדיות בשלבי נוקאאוט היא השיגה 6 ניצחונות ו-7 תוצאות תיקו. ב-23 משחקים מול ספרדיות בבית, המאזן עומד על בבית המאזן הוא 9 ניצחונות, 10 תוצאות תיקו, ו-4 הפסדים.



המנג'ר ז'וזה מוריניו סובל מצרות טובות יחסית. הוא מתלבט האם להחזיר להרכב את פול פוגבה שהיה פצוע ולא נכלל לסגל מול ליברפול. מי שהחליף אותו בהצלחה מול ליברפול היה הסקוטי הצעיר סקוט מקטומיניי, שבדיוק זומן לצמד המשחקים של ארצו מול קוסטה ריקה והונגריה. כעת "טיימס" מגלה שהקשר הצעיר היה מי שפצע את פוגבה באימון הקבוצה, למרות שהדבר לא נעשה בכוונה. "זה היה חוסר מזל", התייחס מוריניו לעניין. "שחקן אחר נכנס בפוגבה בדקה האחרונה של האימון ביום שישי והוא סבל מכאבים. אני לא יודע אם יוכל לפתוח בהרכב נגד סביליה".


במסיבת העיתונאים הודה מוריניו שהכוכב הצרפתי בספק וההחלטה לגבי שיתופו תתקבל בהמשך. פיל ג'ונס, דיילי בלינד, אנדר הררה ומרכוס רוחו לא יהיו בסגל. לעומתם, אנתוני מרסיאל החלים מהפציעה ויהיה כשיר. עדיין לא ברור האם זלטאן איברהימוביץ' יהיה בסגל. 


Congratulations, @McTominay10!

— Manchester United (@ManUtd) March 12, 2018

מי שכן צפוי לפתוח בהרכב הוא מרכוס ראשפורד שכבש צמד נגד ליברפול. החלוץ שבילה העונה משחקים רבים יחסית על הספסל, ענה לכל הביקורות נגד מוריניו שלא נותן לו להתפתח כראוי ודחה את ההאשמות נגד מאמנו: "ההצלחה שלי וחזרה שלי לעניינים הם רק בזכות העבודה הקשה שאני עושה עם מוריניו באימונים, כך שגם אם אני יושב על הספסל של יונייטד אני מתקדם. אני מבין עכשיו יותר טוב מה מוריניו רוצה ממני ומה תוכנית המשחק שלו באופן כללי".


לקראת המשחק נגד סביליה אמר ראשפורד: "אנחנו יכולים להשתמש בביטחון שצברנו נגד ליברפול כדי לעבור את סביליה". נמניה מאטיץ' המשיך באותו הקו: "התזמון של הניצחון על ליברפול מצוין עבורנו. זה ייתן לנו דחיפה נגד סביליה, שהיא קבוצה מנוסה מאוד בגביעי אירופה".


¡¡¡Nos vamos a Manchester!!!
El combustible de nuestro avión es la ilusión por hacer una vez más historia. Allá vamos, Old Trafford #vamosmisevilla#UCL#OldTraffordOnTourpic.twitter.com/kpHPvrrMGd

— Sevilla Fútbol Club (@SevillaFC) 12 במרץ 2018


במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הגיב מוריניו לביקורת החריפה שהטיח בו פרנק דה בור ("חבל שמוריניו הוא המאמן של ראשפורד"). "המאמן הגרוע בתולדות הפרמייר-ליג אומר שלמרכוס לא טוב מאמן כמוני. הדבר הכי חשוב עבורו זה לנצח. אם הוא היה מתאמן אצל פרנק הוא היה מפסיד כי הוא מפסיד כל משחק. אולי אצלו הוא היה לומד להפסיד".


סביליה, שמגיעה אחרי הפסד 2:0 לוולנסיה שהוריד אותה למקום החמישי, כבר המריאה למנצ'סטר מוקדם הבוקר ותערוך אימון באולד טראפורד. נשיא הקבוצה חוסה קסטרו אמר בשדה התעופה: "אנחנו רוצים לעשות היסטוריה. לא שיחקנו 60 שנה ברבע גמר המפעל הזה ואולי נצליח לעשות זאת דווקא באיצטדיון היסטורי כמו אולד טראפורד. עצם העובדה שאנחנו יכולים לעלות לשלב הבא זה כבר דבר גדול, בהשוואה לקבוצות אחרות במפעל שיש להן תקציבים הרבה יותר גדולים מאיתנו. ההפסד לוולנסיה היה מכה קשה עבורנו, אבל נשתדל להתאושש".


רומא – שחטאר דונייצק (21:45)
במשחק השני מחר, תארח רומא את שחטאר שניצחה אותה באוקראינה 2:1 במשחק הראשון. הג'אלורוסי התאוששו משני הפסדים נגד שחטאר ומילאן עם ניצחונות מרשימים כמו 2:4 על נאפולי ו-0:3 על טורינו. המשחק לא יהיה קל עבור קבוצתו של אוזביו די פרנצ'סקו, שתתמודד מול קבוצה מאומנת היטב ועם כמה ברזילאים כשרוניים, אבל רומא לא היתה עשור ברבע גמר הטורניר ותנסה לעשות הכל להגיע לשם. הסטטיסטיקה של הקבוצה בשלב זה לא מלבבת – חמישה הפסדים רצופים בשמינית הגמר.


לצידם של דניאלה דה רוסי ואדין דז'קו, ברומא בולטים במשחקים האחרונים השוער אליסון ששמר על שער נקי במשחקי הבית באלופות וילד הפלא הטורקי צ'נגיז אונדר שכבש חמישה שערים בששת משחקי הליגה האחרונים. ניצחון 0:1 קטן יספיק לג'אלורוסי כדי לעלות לרבע הגמר.



אונדר. הכוכב העולה של רומא (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי