אינייסטה בסגל של ברצלונה, שחקני צ'לסי נגד קונטה

וויליאן
אדן הזאר | AFP

ערב משחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות, מחריף המשבר המקצועי של הבלוז וכולם מחכים לעזיבת האיטלקי. הקשר הוותיק שב מפציעה והוא כשיר. באיירן אצל בשיקטאש עם יתרון 0:5, רובן וריברי בדרך לחוזה חדש

(גודל טקסט)
כשהיא מחזיקה בשער חוץ מה-1:1 בסטמפורד ברידג', ברצלונה תנסה להעפיל מחר (רביעי, 21:45) בפעם ה-11 ברציפות לרבע גמר ליגת האלופות על חשבונה של צ'לסי. השתיים סיפקו בעבר מפגשי נוקאאוט נפלאים ובלתי צפויים, אבל הפעם רוב הפרשנים סבורים שברצלונה תעלה לשלב הבא בקלות. האורחים סובלים מבעיות לא קלות העונה. אלופת הפרמיירליג מדורגת כרגע במקום החמישי ומרוחקת ארבע נקודות מליברפול הרביעית, במקום שיעניק הקיץ כרטיס בטוח לשלב הבתים בצ'מפיונס. בנוסף הבעלים רומן אברמוביץ' כועס על המאמן אנטוניו קונטה שמתלונן ללא הרף על הרכש שקיבל.


העיתון "מארקה" מתח ביקורת כפולה על המאמן האיטלקי. נטען שהוא אמנם לא איבד את חדר ההלבשהף אבל עדיין השחקנים מאוד מרוחקים ממנו עוד מתחילת העונה כששלח בווטסאפ לדייגו קוסטה הודעה לפיה עליו לחפש לעצמו קבוצה אחרת. ההתבכיינות של קונטה ("אמנם שפכנו הרבה הרבה כסף, אבל לא הבאנו שחקנים ברמה עולמית") פגעה בשחקנים אמנם אם כי "מארקה" מציין שהם מגובשים מאוד בינם לבין עצמם בגלל שהם בטוחים שהאיטלקי לא ימשיך לעונה הבאה.




עוד נטען שכרגע נסוב הוויכוח בין קונטה לבעלים רומן אברמוביץ' על גודל הפיצוי שיקבל המאמן הנוכחי ולא על עזיבתו שכבר ברורה לכולם כמו גם זהות מחליפו: לואיס אנריקה, אקס ברצלונה. אגב, אל תדאגו לקונטה. האיש לא יישאר מובטל ויצטרך לבחור בין שתי המחזרות שלו, פאריס סן ז'רמן ונבחרת איטליה.


בנוסף לבעיות הפנימיות מותח "מארקה" ביקורת על היחס של קונטה לאלברו מוראטה. זה לא סוד שהחלוץ הספרדי איכזב, אבל בספרד טוענים שקונטה תרם לכך. לדברי העיתון אחרי שמוראטה חזר מפציעה בגבו, הוא היה אמור לעבור אימונים קלים עד לכניסה לרצף אימונים רגיל, אבל קונטה התעקש לזרוק אותו לאימונים אינטנסיביים מיידים והדבר גרם לו נזק קשה. גם השאלתו של מישי בטשואי נראית כטעות גדולה. החלוץ הבלגי לא מפסיק להפציץ במדי דורטמונד (חמישה שערים בשישי משחקים מאז נחת בגרמניה).


La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… MISIÓN CHELSEA. pic.twitter.com/vqcNRAnDVI

— El 10 (@el10blaugrana) March 12, 2018


למרות הבעיות ג'אנפרנקו זולה סבור שיש לבלוז סיכוי להדיח את בארסה: "זה לא הולך להיות קל, אבל צ'לסי מסוגלת להעיף את בארסה". האקס כוכב ומאמן הקבוצה הוסיף: "לצ'לסי יש חבורת שחקנים שברצלונה לא אוהבת במיוחד. קונטה ינסה בוודאי קודם לא לספוג שער ואז ינסה להפתיע במתפרצות. אני חושב שזה יכול לעבוד להם".


צ'לסי חייבת לנצח או לסיים ב-2:2 או 3:3 כדי לעלות, אבל תיתקל בקבוצת ההגנה הכי טובה היום באירופה. מאז שברסה ספגה חמישה שערים בסופר קאפ הספרדי מול ריאל מדריד בתחילת העונה היא ספגה רק 17 שערים בכל המסגרות ובחמש הליגות החזקות בעולם יש לה את ההגנה הטובה בעולם לפני יובנטוס (20) ואתלטיקו מדריד (23). בליגה בלבד ספגה ברצלונה 13 שערים. רק הקולצ'ונרוס ספגו פחות (12). באלופות ספגה ברצלונה רק שני שערים בשבעה משחקים ועוד צמד ב"גביע המלך". הבלאוגרנה גם שיחקה עד כה 20 משחקי בית בקאמפ נואו ולא הפסידה (18 נצחונות ושני תוצאות תיקו). ועוד מאזן לא אופטימי לצ'לסי. ב-32 משחקי בית של בארסה נגד אנגליות היא הפסידה רק בשני משחקים. (19 ניצחונות, 11 תיקו).



דמבלה. לא צפוי לפתוח נגד צ'לסי (AFP)


בניגוד להערכות קודמות, עוסמן דמבלה, שגילה יכולת טובה בניצחון של ברצלונה על מלאגה 0:2 בליגה ובישל ללואיס סוארס, לא יעלה בהרכב מחר מול צ'לסי, אבל הבלאוגרנה מבקשת ממנו להיות סבלני. ארנסטו ואלוורדה רוצה לעלות במערך זהיר יותר ויוותר על שלישייה קדמית למרות שקוטיניו לא משחק באלופות.


הבשורה הטובה הגיעה מכיוונו של אינייסטה הוותיק שנכלל בסגל ואף עשוי לעלות ב-11. בארסה תחזור לשחק בחוד עם לואיס סוארס וליאו מסי שלא שיחק מול מלאגה בגלל הולדת בנו. סוארס לא כבש בצ'מפנונס מאז הניצחון 1:6 של ברצלונה בעונה שעברה על פאריס סן ז'רמן ובניגוד לליגה סובל מבצורת של תשעה משחקים במפעל. ג'רארד פיקה ישחק מחר את משחקו ה-100 באלופות כשאת הראשון רשם דווקא במדי מנצ'סטר יונייטד אליה היה מושאל מברצלונה. 


בשיקטאש – באיירן מינכן (5:0 לבאיירן בראשון)

יופ היינקס גרם לכך שבבאיירן משעמם. עוד משחק לפרוטוקול נגד הקבוצה הטורקית שלא תוכל בשום אופן לעשות מהפך. אף קבוצה מעולם לא עשתה מהפך עם הפסד 5:0 במשחק הראשון באלופות. באיירן היתה לקבוצה הראשונה באירופה שהבטיחה את העפלתה לליגת האלופות לעונה הבאה ב-2018/19 ולפי הידיעות היא מנסה להחתים את אריאן רובן ופרנק ריברי על חוזה חדש. היו"ר קרל היינץ רומניגה אמר ששניהם שיחקו מצוין השנה למרות גילם (34) והם ראויים לחוזה חדש.


העיתון "בילד" העלה שוב את הספקולציות שרוברטו לבנדובסקי יעבור לריאל מדריד תמורת 150 מיליון יורו. סנדרו ואגנר שנמצא בכוש טוב צפוי לשחק בטורקיה. לבנדובסקי, תומאס מולר, רובן וריברי עשויים לנוח ולא לשחק. לבשיקטאש נותר רק להילחם על הכבוד והיא אמורה לשחק בחוד עם ואגנר לאב ואלברו נגרדו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי