"ברצלונה קרסה באולימפיקו, מסי נראה כמו רוח רפאים"

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

בספרד מתקשים לעכל את ה-3:0 ברומא וההדחה המפתיעה מהאלופות. ואלוורדה הודה: "לוקח את כל האחריות עליי". דיווח: אינייסטה סיכם באופן סופי בטיאנג'ין קואנג'יאן: "ייתכן שזה היה המשחק האחרון שלי באלופות"

(גודל טקסט)
ברצלונה בהלם מוחלט מההדחה הבלתי צפויה מליגת האלופות. שנה שלישית ברציפות שהיא מודחת כבר ברבע הגמר, שנה שנייה ברציפות על ידי קבוצה איטלקית. עונה נפלאה בה הפסידה רק משחק אחד ב"גביע המלך" ב-48 משחקים ולא נוצחה בליגה ולא בליגת אלופות הפכה תוך 90 דקות לסיוט ענק. מספיק היה להסתכל בפנים של אנדרס אינייסטה על ספסל המחליפים כשהוא יודע שאולי זו הפעם האחרונה במפעל היוקרתי כדי להבין את גודל האסון הספורטיבי שנפל על הקטלאנים.


זו פעם שלישית בלבד בהיסטוריה שקבוצה שהפסידה בפער של שלושה שערים ויותר עושה את המהפך. דפורטיבו לה קורוניה עשתה זאת מול מילאן, ברצלונה עשתה זאת שנה שעברה עם הפסד 4:0 לפאריס סן ז'רמן בראשון וה-1:6 המטורף בגומלין ואתמול (שלישי) היא הייתה בצד השני של הגלגל. הספרדים יפסידו 10 מיליון יורו על כך שלא עלו לחצי הגמר ועוד חמישה מיליון יורו שהיו אמורים לקבל מהספונסר היפני, חברת "ראקוטן".


"ספורט" הודה: "כישלון בלי תירוצים". העיתון כתב שהקבוצה שיחקה רע והודחה שוב ברבע הגמר עונה שלישית ברציפות על ידי אתלטיקו מדריד (2016), יובנטוס (2017) וכעת רומא (2018). הוא גם שלח עקיצה לעבר ארנסטו ואלוורדה שהעונה הנפלאה שלו קרסה לפתע לקרשים: "לא הייתה לו תוכנית אחרת מלבד לבוא ולשחק הגנתי, וכאשר היה צריך לשנות את הכיוון הוא נכשל לעשות זאת". לפתע מעמדו של המאמן נראה לא מזהיר. בארסה גם כך משחקת העונה כדורגל לא אטרקטיבי. גם מסי נכשל לחלוטין ונעלם מהמשחק.


ביקורת נוספת על ואלוורדה היתה: "מתי עוסמאן דמבלה יפתח במשחק חשוב? הוציאו 145 מיליון יורו כדי להביא שחקן שישחק נגד חטאפה, לבאנטה ואספניול ודומיהם. זו נפילה ענקית?".


"LA CAÍDA DE ROMA"
Portada @mundodeportivo | Miércoles 11 de Abril. pic.twitter.com/d8epxhccAV

— Noticias Barça ⭕ (@news_viscabarca) April 11, 2018


"מונדו דפורטיבו" לקח את ההפסד קשה מכולם והופיע בשער עם מסגרת שורה וכתב בכותרת הראשית: "הנפילה של רומא". העיתון כתב: "ברצלונה הבלתי מוכרת התרסקה שוב ברבע הגמר. דז'קו, דה רוסי ומנולאס היו טובים יותר מכל הכוכבים של ברצלונה".


עוד נכתב בעיתון: "זה כישלון היסטורי. רומא הייתה טובה יותר מהרגע הראשון עד לאחרון. ברצלונה לא הייתה קיימת בהגנה עם טעויות רבות, חסרת דיוק בקישור וחוסר מחץ בהתקפה". ביקורת נוספת הייתה על ליאו מסי עליו נכתב: "הוא נעלם לחלוטין. הוא נראה כמו רוח רפאים על המגרש".


אינייסטה הודה בסיום: "ייתכן מאוד שזה המשחק האחרון שלי במדי בארסה באלופות וזו אחת האפשרויות, אבל כרגע זה קשה לכל הקבוצה. רצינו כל כך לזכות בטורניר הזה, אבל נכשלנו שוב. זה הפסד מכאיב כי אף אחד לא ציפה לו. הגיע לנו להפסיד כשאתה משחק רע, עושה הרבה טעויות ולא מסתגל לנעשה על כר הדשא. מה שמכאיב הוא שאחרי עונה נפלאה יום אחד דפוק קלקל לנו הכל". לפי פרסומים אחרי המשחק אינייסטה סיכם סופית בקבוצה הסינית טיאנג'ין קואנג'יאן של פאולו סוזה ויעזוב בקיץ הקרוב את ברצלונה. "רדיו קטלוניה" מסר שהוא ירוויח 37 מיליון ברוטו לעונה.


️ "FAILURE WITHOUT EXCUSES" #fcblive#UCLpic.twitter.com/qIsuLUnSQz

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) April 10, 2018


סרחיו בוסקטס שהתגבר על פציעה ושיחק אמר: "זה ההפסד הכי קשה שלי בקריירה בגלל הדרך בה עפנו והתוצאה שעשינו במשחק הראשון. זה כל כך עצוב לעוף מהמפעל בדרך הזאת. זה יום עצוב. המשחק לא עבד לנו. רומא פשוט הייתה טובה יותר ולא הייתה לנו תשובה. הגענו מעונה גדולה ודינמיות מצוינת ובמשחק אחד התרסקנו. קשה מאוד לעכל את זה".


המאמן ארנסטו ואלוורדה הודה שהוא אשם: "אני לוקח את כל האחריות עלי. המאמן הוא זה שמתכנן את המשחק ואחראי לשינויים וחילופים. המאמן הוא הפנים של הקבוצה".


נשיא ברצלונה, ג'וזפ מריה ברתומאו אמר: "אני מצטער עבור כל אוהדי ברצלונה בעולם. יש לנו קבוצה מאוד תחרותית שלא נראתה על כר הדשא. אני בטוח שהם עוד יקומו חזרה ויעמדו על הרגליים. אנחנו צריכים להיות מאוחדים מאחורי המאמן והקבוצה".


ברתומאו.
ברתומאו. "מצטער עבור האוהדים בכל העולם" (טוויטר)


סוכן השחקנים הספרדי הידוע חוספ מריה מינגייה התראיין לתוכנית "אל פרטיזדו דה קופה" ומתח ביקורת על מדיניות הרכש של ברצלונה בעקבות ההפסד לרומא. בין היתר טען שלפני שנה וחצי המליץ לנשיא בארסה להחתים את המנהל המקצועי מונצ'י שעבד אז בסביליה, הידוע במציאת כשרונות וטיפוחם, והיום הוא ברומא. הנשיא סירב בזמנו ותמך ברוברטו פרננדס. מינגייה אמר: "הנשיא ישב אצלי שעה וחצי בבית ואמרתי לו שהוא חייב לשנות את המבנה הספורטיבי של המועדון. לא ייתכן שבארסה רוכשת שחקנים חלשים כמו ארדה טוראן, אלייש וידאל ויש עוד הרבה שמות כאלה שהם כישלון בקבוצה. אמרתי לו שמונצ'י עוזב את סביליה וזו הזדמנות נדירה לשדרג את ברצלונה".


לדבריו, הנשיא אמר לו "ומה אעשה עם רוברטו פרננדס?" ומינגייה אמר לו: "מונצ'י הוא הטוב בעולם. אתה לא יכול לסמוך רק על המאמן (אז לואיס אנריקה), מה תעשה כשיבוא מאמן אחר?". הוא הוסיף גם: "ההדחה של ברצלונה תיתן מהלומה קשה לקבוצה. בארסה כבר שנים לא החתימה שחקן ברמה גבוהה מאז ניימאר. מסי לא יישאר לעד בקבוצה והיא בזבזה 600 מיליון יורו על 13 שחקנים, שזה דבר מפלצתי, וכשאתה רואה את ההרכב אלה אותם שחקנים שהיו בהרכב לפני שלוש שנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי