רונאלדו של ההגנה: קיילור נבאס הוא ה(אנטי) גיבור של מדריד

קיילור נבאס
קיילור נבאס | AFP

השוער מקוסטה ריקה מתעורר בדיוק במאני טיים וסוחב את ריאל מדריד להצלחות כבר כמה שנים, בדיוק כמו חברו הפורטוגלי. אבל למרות זאת הוא נחשב לאנטי גיבור ופלורנטינו פרס מחפש גלאקטיקו במקומו

(גודל טקסט)

קיילור נבאס הוא לכאורה החוליה החלשה בריאל מדריד. השוער של נבחרת קוסטה ריקה, שנרכש אחרי מונדיאל 2014 מלבאנטה, אומנם לא טוב מספיק בכדורי גובה, אולי גם קשה לו לשחק בשער בו עמד פעם איקר קסיאס ולקבל את החיבה שקיבל אחד הסמלים הגדולים של ריאל מדריד ביותר מעשור בסנטיאגו ברנבאו, למרות שבאינסטינקטים של אחד על אחד הוא מהטובים באירופה.

נבאס הוא אחד האנטי גיבורים בריאל מדריד, שתפגוש הערב (רביעי, 21:45) את יובנטוס בגומלין רבע גמר ליגת האלופות אחרי ניצחון חוץ 0:3 בטורינו. אין הרבה אוהדים שמתלהבים מהשוער, הוא מגיע מקוסטה ריקה, שהיא ממש לא מעצמת כדורגל למרות שתשתתף במונדיאל, וגם ההרגשה שלו היא שהנשיא פלורנטינו פרס לא סומך עליו. עונה אחרי שהגיע, הנשיא כבר ניסה למכור אותו ולרכוש שוער עם שם גדול במקומו. בקיצור, לשוער של אלופת אירופה יש את כל הסיבות להרגיש מתוסכל בריאל מדריד.

"אין לי מה להוכיח כבר לאף אחד. אני יודע מה אני שווה", הוא אמר אחרי שחזר למשחקי קוסטה ריקה בפגרת הנבחרות האחרונה, "אני חושב שהראיתי לכולם שאני שוער טוב ואני משחק עכשיו בריאל מדריד כדי ליהנות. אני בחור צנוע. זו דרך החיים שלי ואין לי סיבה להשתנות".

אלא שלמרות החיים בצל הביקורות, אפשר בהחלט לומר שנבאס הוא כריסטיאנו רונאלדו של ההגנה מסיבה אחת פשוטה: הוא תמיד מתחיל לפרוח כשהאביב מגיע ולבלאנקוס התברר לאחרונה שוב שיש להם שוער טוב מתחת ליד, שחתום במועדון עד 2020, אפילו שפרס חושב לפעמים על הצד המסחרי יותר מהמקצועי – וחולצות של נבאס הן לא מוצר נמכר במיוחד.

איקר קסיאס. קשה להחליף אותו (AFP)
איקר קסיאס. קשה להחליף אותו (AFP)

כבר לפני שלוש שנים נבאס כמעט עבר בדקה ה-90 למנצ'סטר יונייטד בעסקת הפקס המפורסמת, שלא הגיע ליעדו בזמן. ריאל מדריד הייתה אמורה לשלם ב-31 באוגוסט 2015 סכום של 29 מיליון ליש"ט על דויד דה חאה, שחלם ועדיין חולם כנראה לחזור הביתה למדריד ולהיות קסיאס החדש, אבל איחור של דקה בלבד בשליחת המסמכים ביום האחרון של שוק ההעברות אותו קיץ השאיר את נבאס בבירה הספרדית ואת דה חאה ביונייטד. פרס האשים אז את יונייטד שלא שלחה את המסמכים בזמן בכוונה כדי לטרפד את העסקה. מאז הם רודפים אחרי השוער שלהם בלי הפסקה.

במהלך השנה האחרונה הועלו שמותיהם של קפה, שוער בילבאו שכבר עבר בדיקות רפואיות בבלאנקוס לפני שזינאדין זידאן טרפד את העברתו, כשטען שהוא לא צריך שוער. כשחלון ההעברות של ינואר נסגר החלו לדבר בתקשורת על החתמה אפשרית של טיבו קורטואה מצ'לסי או אליסון מרומא, הנחשב היום לאחד מחמשת השוערים הטובים בעולם. אלא שנבאס מצהיר כל פעם שהוא לא יוותר ולא חושש מאף שוער. הוא מאמין באלוהים והבטיח שגם אם יגיע שוער בכיר הוא לא יעזוב, אפילו שצפויה לו מלחמה קשה, אפילו אבודה, אם יוחתמו קורטואה או אליסון, שריאל תנסה למתג ככוכבי על ולמכור חולצות ומוצרים נלווים בשמם. נבאס, עם כל התמיכה של זידאן, יסבול על הספסל.

כריסטיאנו רונאלדו. מגיע במאני טיים (AFP)
כריסטיאנו רונאלדו. מגיע במאני טיים (AFP)

ההשוואה של נבאס לרונאלדו תקפה בגלל שהוא הצטיין בכל המשחקים האחרונים שלו בריאל מדריד. בשני המשחקים נגד פ.ס.ז' הוא עצר שישה כדורים מסוכנים ובשבוע האחרון הפגין גם שני משחקים מעולים נגד יובנטוס ואתלטיקו מדריד. הוא עצר שערים של דייגו קוסטה וקוקה ב-1:1 מול הקולצ'ונרוס בדרבי בליגה ומחזיק בממוצע עצירות מעולה בעונת 2017/18 של 2.78 למשחק. היו לו גם משחקים רעים בתחילת העונה, אבל כמו רונאלדו הוא מגיע לשיא כשהמשחקים הקובעים באמת מגיעים – כך היה גם בשני משחקי גמר האלופות של השנתיים האחרונות בהן זכתה ריאל מדריד פעמיים בתואר. האם התצוגות האחרונות, עלייה לחצי הגמר והצלחה נוספת העונה עם ריאל מדריד לא יספיקו לפלורנטינו פרס?

נבאס עם דה חאה. המוערך והאנדרייטד (gettyimages)נבאס עם דה חאה. המוערך והאנדרייטד (gettyimages)  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי