ריאל תפגוש את באיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות

ריאל מדריד
ריאל מדריד | AFP

קרב ענקיות בדרך לגמר החשוב ביותר באירופה: רונאלדו וחבריו ייסעו לגרמניה במשחק הראשון (25.4) ויארחו את הגומלין בספרד (1.5). מוחמד סלאח יפגוש עם ליברפול את האקסית רומא בשחזור הגמר מ-1984 (24.4 ו-2.5)

(גודל טקסט)
לאחר הדרמות הגדולות בשלב רבע הגמר, נערכה היום הגרלת שלב ארבע האחרונות באולם הכנסים המפואר של אופ"א בניון שבשווייץ. ארבעה משחקים מותחים מחכים לנו בשבוע האחרון של אפריל ואחריו בשבוע הראשון של מאי. מי תתמודד מול מי בגמר בקייב?


באיירן מינכן – ריאל מדריד (המשחק הראשון באליאץ ארנה-25 באפריל, הגומלין בברנבאו ב-1 במאי)
הבווארים לא זכו בתואר כבר 5 שנים, וההצלחה בליגה המקומית לא מספקת אותם. כדי להגיע לגמר, הם יצטרכו לעבור את אלופת השנתיים האחרונות שרוצה מאוד לעשות היסטוריה עם תואר שלישי ברציפות. באיירן מגיעה כמעט כל שנה לשלבים המאוחרים ותמיד נחשבת בין הפייבוריטיות, אבל הפעם מצפה לה משוכה קשה במיוחד.


באיירן מינכן פגשה את ריאל מדריד כבר שש פעמים בחצי גמר המפעל והמאזן הוא 2:4 לבאיירן. בעונת 2011/12 באיירן ניצחה בפנדלים 1:3 לאחר שכל מפגש הסתיים ב-1:2. ב-2000/1 באיירן ניצחה עם 1:0 במדריד ו-1:2 בבית וניצחה בגמר את ולנסיה בפנדלים 4:5 (אחרי 1:1 בזמן החוקי). ב-99/2000 ריאל מדריד הדיחה אותה 0:2 והפסד 2:1. ב-1986/7 בגביע האלופות באיירן עברה את החצי עם ניצחון 1:4 והפסד 1:0. ב-75/76 באיירן עלתה עם 1:1 בראשון וניצחון 2:0 בגומלין.


נשיא באיירן אולי האנס חזה מראש שריאל מדריד תוגרל נגד קבוצתו כשאמר אחרי המשחק נגד סביליה: "בטח נגריל את ריאל מדריד כי אנחנו תמיד מקבלים אותם". בעונה שעברה ריאל מדריד הדיחה את באיירן ברבע הגמר עם ניצחון 1:2 במשחק הראשון באליאנץ ארינה וניצחון נוסף בסנטיאגו ברנבאו 2:4. כירסטיאנו רונאלדו כבש חמישה שערים בשני המשחקים, אבל צריך לזכור שבגומלין היתה הארכה אחרי שבאיירן הובילה 1:2. השערוריה של המשחק היתה כרטיס אדום שנוי במחלוקת שספג ארתורו וידאל.


The last time the 4 semi-finalists were from Italy, England, Germany and Spain was in 1981. The winners were Liverpool.

— Gary Lineker (@GaryLineker) 13 באפריל 2018


גם נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס חזה את ההגרלה כשאמר ביום רביעי בראיון ל"גאזטה דהלו ספורט" שריאל מדריד תרגיל את באיירן.


חמאס רודריגס יחזור לשחק נגד קבוצתו ריאל מדריד ממנה הוא מושאל לבאיירן. אין סעיף בחוזה שלו שאוסר עליו לא לשחק אם במקרה שתי הקבוצות ייפגשו בחצי הגמר. זה יהיה חצי הגמר הרביעי ברציפות שהוא משחק בו.


ליברפול – רומא (המשחק הראשון באנפילד ב-24 באפריל, הגומלין באולימפיקו ב-2 במאי)
שתי הקבוצות המפתיעות של השנה במפעל עד כה ייפגשו זו מול זו כשלמרות ששתיהן נחשבות מהקבוצות הטובות באירופה, המנצחת מבין השתיים תזכה להיות הסינדרלה בגמר. מלבד העובדה שזה יהיה שחזור של הגמר מ-1984, אז ניצחו האנגלים 2:4 בגמר הראשון אי פעם שהוכרע בבעיטות עונשין, זה גם יהיה מפגש ראשון של כוכב ליברפול מו סלאח נגד האקסית רומא, אותה עזב בשנה שעברה.


לפי גארי ליניקר הפעם האחרונה בה ארבעת הקבוצות בחצאי הגמר היו מליברפול, איטליה, ספרד וגרמניה היתה ב-1981 וליברפול זכתה באליפות.


סלאח במדי רומא. יוביל את ליברפול לגמר? (Gettyimages)סלאח במדי רומא. יוביל את ליברפול לגמר? (Gettyimages)


ג'ון ארנה ריסה מגן ליברפול ורומא בעבר פרסם פוסט בטוויטר בו אמר שהוא מרוצה שתי הקבוצות שלו לשעבר ישחקו ביחד. "אני מרוצה כי אחת מהן תהיה בוודאות בגמר. זה פשוט מדהים. אני מרוצה וגאה בעבודה שעשו בשתי הקבוצות ואני בטוח שתהיה אווירה מדהימה בשני המשחקים".


Champions League outrights after the draw:

2/1 Liverpool
2/1 Real Madrid
9/4 Bayern Munich
15/2 Roma https://t.co/DCS9TIDGfi

— Paddy Power (@paddypower) 13 באפריל 2018


לאחר ההגרלה, סוכנויות ההימורים "פאדי פאאור" הציבו את ליברפול וריאל מדריד כמועמדות לזכיה בתואר ביחס של 1 ל-2. באיירן רק שלישית ורומא רביעית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי