חצאי הגמר המרתקים ביותר שיכולנו רק לחלום עליהם

גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות | Gettyimages

ההיסטוריה בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן, המפגש של סלאח עם האקסית, ליברפול נגד רומא בשחזור גמר 84 וחאמס רודריגס שרוצה לנקום בקבוצה שלא האמינה בו. עמית לוינטל על כל היופי שהגרלת ליגת האלופות זימנה

(גודל טקסט)

המנצחת בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן תהיה פייבוריטית בגמר ליגת האלופות בקייב. קיבלנו שני דרגים של חצאי הגמר: קלאסיקו אירופאי בקרב הראשי יפגיש בין הפייבוריטית הגדולה ומחזיקת התואר הנצחית ריאל מדריד לבין המועמדת הבכירה השניה לזכייה, האימפריה המשתקמת של באיירן מינכן שירדה מנצחת מהמגרש 32 פעמים ב-35 משחקים תחת יופ היינקס.

מדריד כמובן זכתה בתואר 12 פעמים, כולל בשנתיים האחרונות ושלוש מתוך ארבע השנים האחרונות, והיא הפייבוריטית הראשית. אבל לא הרבה אחריה נמצאת באיירן מינכן שכאילו חזרה בזמן אחורה 5 שנים. יופ היינקס חזר, עושה עבודה גדולה, כבר מונה לו מחליף (ב-2013 זה היה פפ גוארדיולה) ונדמה כעת שהסיכויים לא רעים לכך שעונה שנפתחה בקריסה תחת אנצ'לוטי תסתיים בקול תרועה רומה עם טרבל שני תוך חמש שנים להיינקס בבאיירן מינכן, מה שיציב אותו כגדול מאמני המועדון ללא עוררין.

שתי האימפריות נפגשו כבר 24 פעמים, 18 מהם בנוקאאוט. לכל צד יש 11 נצחונות ורק שני משחקים הסתיימו בתיקו, וכולנו עוד זוכרים את רבע הגמר הדרמטי לפני שנה – כשבאיירן שלחה את התמודדות להארכה עם 1:2 בברנבאו ב-90 דקות, ואז רונאלדו וריאל דרסו בהארכה, 2:4 ו-3:6 בסיכום כשהפורטוגלי כובש חמישה מתוך ששת השערים של הבלאנקוס. בבאיירן עד היום זועמים על השופט ההונגרי ויקטור קסאיי, שהרחיק את ארטורו וידאל ונמנע מהרחקת קאסמירו וגם אישר גול מכריע של כריסטיאנו מספק נבדל.

חצי הגמר המשני יפגיש את האאוטסיידריות שלא היו אמורות להיות כאן: נציגת הפרמיירליג האחרונה בליגת האלופות ליברפול, שלא זכתה באליפות מ-1990 ובתואר מאז 2012 (גביע הליגה), ונציגת הסרייה A רומא שלא זכתה באליפות מאז 2001 ובתואר מאז 2008 (גביע). ליברפול, כמו כשהעיפה את סיטי ברבע הגמר, מארחת את המשחק הראשון ורומא, כמו כשהעיפה את בארסה ברבע הגמר, מארחת את הגומלין באולימפיקו בשחזור של גמר גביע אירופה 1984, אז ליברפול ניצחה את רומא בפנדלים לאחר 1:1 בתום 120 דקות. אחרי המשחק ההוא פרצו מהומות אוהדים שהיו מהסנוניות שבישרו את אסון הייזל שנה לאחר מכן.

רונאלדו. הדיח את באיירן במו רגליו בשנה שעברה (AFP)
רונאלדו. הדיח את באיירן במו רגליו בשנה שעברה (AFP)

סיפור על 2 אקסים – מוחמד סלאח וחאמס רודריגס:
המנצחות הגדולות של ההגרלה הן ליברפול ורומא, שייפגשו זו את זו במקום לפגוש את ריאל או באיירן. מבחינה מקצועית ליברפול פייבוריטית קלה למפגש, בזכות שלישיית ההתקפה האימתנית שלה, אם כי רומא נהנית מיתרון בקישור. בכל מקרה כולם ידברו רק על דבר אחד: מוחמד סלאח נגד האקסית. סלאח, שכבש 29 שערים ב-65 משחקי סרייה A במדי רומא מה שסידר לו מעבר בשווי כ-36 מיליון פאונד בקיץ לליברפול, הפך העונה למגה-סטאר. הוא ללא ספק בין חמשת הטובים בעולם, יש הטוענים שאף למעלה מכך. בכל מקרה הוא השמאלי הכי טוב שנשאר בליגת האלופות אחרי שמסי הודח, הרחק מעל גארת' בייל, מרסלו, מרקו אסנסיו, אריאן רובן וחאמס רודריגס. למצרי 39 שערים ו-13 בישולים ב-43 משחקים בעונת בכורה היסטורית והוא יהיה הדמות הראשית ללא ספק בצמד המשחקים.

את העליה של סלאח במספרים העונה קל להסביר: ברומא סלאח היה שחקן כנף אדיר (המהירות שלו בלטה עוד יותר מול ההגנות הכבדות באיטליה) שבעיקר אחראי על ההכנה, ההגבהות וכדורי רוחב לאיש המטרה אדין דז'קו. בכדורגל של קלופ בליברפול כבר מזמן אין חלוץ מטרה, וזה כל הקסם. הבלמים צריכים לשמור על מטוסים שנמצאים חופשיים במרחב הדשא, כל הזמן מחליפים מקומות ביניהם ומגיעים בתנועות סילוניות. הבלמים מנולאס פאציו וז'ואן ז'סוס יהיו בצרות אם יישארו באחד על אחד מול חלוץ ליברפול, ולכן המפתח להתמודדות הם נאינגולן, סטרוטמן, דה רוסי, ופלורנצי. יש לרומא אחלה חוליית קישור, כנראה הכי אנדרייטד העונה בליגת האלופות. קלופ עושה קסמים עם אוקסלייד-צ'מברליין, ג'ורג'יניו וינאלדום, ג'ורדן הנדרסון ומלך הבישולים (8) הבלתי מעורער של ליגת האלופות, פאקינג ג'יימס מילנר. האם רומא תצליח לעצור את כח האש של ליברפול? תדמיינו איזה הישג מטורף של מונצ'י, המנהל המקצועי הספרדי של רומא, בעונתו הראשונה מחוץ לסביליה, אם פטריק שיק או צ'נגיז אונדר שהם שניים מהשחקנים שמונצ'י הביא כדי להחליף את סלאח יהיו חתומים על הדחתו של המצרי. אבל עזבו, מי לא רוצה את יורגן קלופ והכדורגל שלו בגמר? את ליברפול עם הקהל העצום והמסורת המפוארת שהתחילה באותו לילה במארס 1977 באנפילד מול סנט אטיין ונמשכת עד היום עם 5 זכיות? הגיע הזמן. ליברפול לא היתה בגמר מאז 2007 ולא זכתה מאז 2005, והפעם סופסוף הגמר גם לא יהיה נגד מילאן.

יורגן קלופ. מי לא רוצה את הכדורגל שלו בגמר? (Gettyimages)
יורגן קלופ. מי לא רוצה את הכדורגל שלו בגמר? (Gettyimages)

המון פיקנטריה כמובן תהיה במפגש בין באיירן לריאל – יופ היינקס הצעיד לפני 20 שנה את ריאל מדריד לזכיה בליגת האלופות אחרי 32 שנות יובש, טוני קרוס אקס באיירן, חאבי מרטינס רוצה להוכיח את שוויו לאומה הספרדית, כמוהו גם אקס בארסה טיאגו אלקנטרה, וכמובן הכותרות הראשיות, רוברט לבאנדובסקי נגד ריאל מדריד שלפי הדיווחים הבוערים בחודשים האחרונים ממש רוצה אותו לעונה הבאה, וכמובן חאמס רודריגס מול האקסית.

חאמס עזב בקיץ את ריאל מדריד לבאיירן מינכן בעיסקה מוזרה של השאלה ב-5 מיליון יורו לעונה עם אופציה לרכישה ב-45 מיליון, והאופציה הזו תמומש אחרי שכוכב נבחרת קולומביה התאקלם ומספק עונת בכורה מכובדת וטובה עם 6 שערים ו-12 בישולים בבאיירן, כשהוא הופך לעיתים לבעל הבית במגרש וגם אחראי למצבים הנייחים. זה לא מובן מאליו. ההתחלה של חאמס היתה מאוד קשה בבאיירן, הוא הגיע לא כשיר ולא מוכן לעונה מנטאלית ופיזית, ותחת אנצ'לוטי כלום לא עבד והשחקנים נראו רע ולא התקרבו למיצוי יכלתם (פרט ללבאנדובסקי האס). ואז, כשיופ היינקס הגיע באוקטובר, בזמן פגרת הנבחרות כשקולומביה עומדת להילחם על הבטחת מקומה במונדיאל, חאמס נשמע מודאג למעמדו בבאיירן לאור הגעת מאמן גרמני שכבר עבד במועדון, שיש לו את השחקנים המועדפים שלו ולא בטוח איך הגישה הלטינית של חאמס תשתלב. אבל ראו זה פלא – היינקס הנפלא החזיר את חאמס רודריגס לחיים כמו עוד הרבה מאוד שחקנים, ובחצי הגמר לקולומביאני יש הזדמנות להעיף את ריאל שסברה שהוא לא מספיק טוב להרכב שלה, גם כשהצטיין בעונה שעברה כמעט בכל פעם שזידאן נזקק לו ברוטציה.

בקיצור, אנחנו יודעים שהסיפורים הגדולים והדרמטיים נכתבים לנו בליגת האלופות, יש הרבה למה לצפות לפני שכרגיל סרחיו ראמוס יניף עוד גביע. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי