בלתי ניתן לעצירה: מוחמד סלאח שבר שיאים גם בחצי הגמר

מוחמד סלאח חוגג על רומא
מוחמד סלאח חוגג על רומא | AFP

המצרי כבש ובישל פעמיים והיה הראשון לעשות זאת במעמד שכזה, פירמינו מיד השווה את השיא ב-2:5 של ליברפול על רומא. ג'רארד: "סלאח הטוב בעולם". קלופ: "לא היה פנדל". די פרנצ'סקו: "האמנו לפני ברצלונה וגם כעת"

(גודל טקסט)

וואו, וואו, וואו. מה עוד ניתן לומר על מוחמד סלאח, שכבש פעמיים ובישל ב-2:5 המטורף של ליברפול על רומא בחצי גמר ליגת האלופות. עד הדקה ה-81 זה היה 0:5 מהדהד למייטירדס, אלא שאז יורגן קלופ החליף את מוחמד סלאח, רומא חזרה משערי בזק של אדין דז'קו ודייגו פרוטי (85, פנדל) ואחרי ה-0:3 של רומא על ברצלונה ברבע הגמר, תוצאה שתספיק לה בגומלין כדי להעפיל לגמר, אי אפשר שלא לחכות לשבוע הבא.

אם תחזור ליברפול לגמר ליגת האלופות לראשונה מאז 2007, קשה שלא לומר שזה בזכות מוחמד סלאח: הכוכב המצרי כבש 10 שערים העונה במפעל (43 בכל המסגרות בעונתו הראשונה באנפילד, בסך הכל 47 משחקים ובהם גם בישל 15 פעמים) וגם הפך לראשון שכובש פעמיים ומבשל פעמיים בחצי גמר ליגת האלופות – שיא שהוא החזיק בו לבדו לכמה דקות בלבד, מכיוון שאז עשה זאת גם רוברטו פירמינו. אגב, זוהי החמישייה השנייה בחצי גמר אלופות, גם אז זה היה 2:5 שהביסה אייאקס את באיירן מינכן באפריל 1995 וזו גם הפעם האחרונה שהובקעו שבעה שערים בחצי גמר.

שיא נוסף שאיזן פירמינו היה שייך לאדריאנו. הברזילאי של ליברפול הגיע ל-10 שערים בליגת האלופות ב-11 הופעות בלבד, כאמור רק אדריאנו עשה זאת לפניו. במקום השני סימונה אינזאגי (12 הופעות) ביחד עם וויסאם בן ידר, לאחר מכן דידייה דרוגבה, סיידו דומביה וג'ורג' וואה שעשו זאת ב-13 משחקים. ליברפול היא גם הקבוצה השנייה בהיסטוריה ששניים משחקניה מגיעים ל-10 שערים בעונה אחת, אחרי שעשו זאת בעבר ניימאר וליאו מסי ב-2014/15. שיא רשם גם ג'יימס מילנר, שהפך לראשון שמבשל תשעה שערים בעונה אחת, בסך הכל ב-701 דקות משחק.



סלאח לא חוגג מול האקסית, פירמינו דווקא כן (AFP)

לצד כל השיאים, בליברפול דואגים לקשר אלכס אוקסלייד-צ'מברליין שנפצע והוחלף בשלב מוקדם והמנג'ר יורגן קלופ הודה שמדובר בפציעה קשה ועל אף שטרם אובחנה, החשש הוא כי קרע את הרצועה הצולבת וייעדר חודשים רבים. "אם אפשר לומר שזו כנראה פציעה קשה עוד לפני שהוא עבר צילום, אלו אף פעם לא חדשות טובות".

"אנחנו ליברפול וזה הכדורגל שלנו", אמר קלופ על המשחק, "הבקענו הרבה וזה נשמע מטורף בערב של חצי גמר ליגת האלופות. 2:5 זו תוצאה פנטסטית, לא תוצאה שבכלל יכולתי לדמיין. עשינו טעות אחת בהגנה ושילמנו עליה, לגבי הפנדל אני חושב שכולנו נסכים שזה לא היה פנדל". 

הקפטן האדום ג'ורדן הנדרסון הוסיף: "אסור לאפשר ליריבה להבקיע שני שערי חוץ בליגת האלופות, עד הרגע הזה שיחקנו נפלא במטרה לנצח ונעשה זאת גם בגומלין. יש לנו יתרון של שלושה שערים, אבל כבר ראינו מה רומא עשתה לברצלונה. נצטרך להגיע עם הרבה ביטחון, זה לא יהיה פשוט".

גם סטיבן ג'רארד, הסמל הכי גדול של ליברפול, בטח בעידן הנוכחי, החמיא לסלאח: "אין שום ספק בכך שהוא השחקן הכי טוב על הפלנטה".


סלאח עם מאנה ופירמינו. הצגה של המצרי (AFP)

מאמן רומא אוזביו די פרנצ'סקו אמר בסיום בכנות: "אי אפשר להמשיך לדבר על רבע הגמר מול ברצלונה, זה יהיה משחק אחר. אנחנו לא יכולים לספוג ככה ולא לשוב להגנה, קוראים אותנו בקלות מדי וככה מאבדים את הראש. היינו בשליטה ב-20 הדקות הראשונות והתוכנית עבדה, המשחק היה אז שקול, אבל זה לא הסיפור. הבעיה היא שלא הצלחנו לעצור אותם באחד על אחד ונתנו להם מצבים קלים מדי. זה היה טבעי שכשעלו המחליפים קיבלנו אנרגיות וכעת יש לנו את הגומלין. שום דבר עוד לא נגמר".

עוד הוסיף מאמן הג'אלורוסי לקראת הגומלין: "הכל יכול לקרות. אם אתה לא מאמין בכך, אל תגיע למשחקים כאלה. יש לנו את היכולת, אבל היינו מתחת לליברפול בכל הנוגע לפיזיות ולמהירות. אמרנו לפני הגומלין מול ברצלונה שאנחנו מאמינים והמצב זהה גם עכשיו. אסור היה לנו לאבד ביטחון היום במשחק, אבל הגומלין יהיה שונה".

גם המנהל המקצועי מונצ'י הודה: "יש לי אמונה בסגל שלי, אבל כמובן שזה יהיה מאוד קשה. ליברפול יודעת שרומא כבר יצאה מסיטואציה כזו ותהיה מוכנה לכל תרחיש. יש לנו עדיין סיכוי ונצטרך לעשות זאת כמו מול ברצלונה. היינו כמו מתים ב-5:0, אבל עכשיו עוד יש לנו סיכוי".


מסתמן שהוא ישוב רק באמצע העונה הבאה. אוקסלייד-צ'מברליין (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי