כל המספרים והשיאים מאחורי העלייה של ליברפול לגמר

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Gettyimages

האדומים אומנם הפסידו לרומא, אך עלו לגמר ראשון מאז 2007 ושמיני בתולדות המועדון. וגם: השיא ששברו מאנה, פירמינו וסלאח, איך החבורה של קלופ השתוותה לריאל מדריד ואיך אברם גרנט קשור לשער העצמי של מילנר?

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

1 – שער החוץ הראשון של ג'ורג'יניו ויינאלדום עבור קבוצה אנגלית, מתוך ה-19 שהבקיע בסך הכל (11 בניוקאסל, 8 בליברפול).

2 – גמר ליגת האלופות השני של יורגן קלופ כמאמן, אחרי ההפסד לבאיירן מינכן עם בורוסיה דורטמונד ב-2013.

5 – אם כבר הקשר ההולנדי, חמש שנים חלפו מאז שנכבש השער האחרון על ידי שחקן הולנדי בחצי גמר ליגת האלופות, לפני השער של ויינאלדום. האחרון שעשה זאת היה אריין רובן ב-2013, שעשה זאת נגד ברצלונה.

7 – רוברטו פירמינו (10 שערים ו-7 אסיסטים) הוא השחקן הראשון בעשור הנוכחי שהגיע ללפחות שבעה שערים ושבעה בישולים בעונה אחת במפעל.

8 – זה יהיה הגמר השמיני של ליברפול אי פעם בליגת האלופות לדורותיה. בחמש מתוך שבע הפעמים הקודמות זה נגמר בזכייה, כשאחרונה הייתה בגמר הבלתי נשכח מול מילאן באיסטנבול ב-2005. שנתיים לאחר מכן, מילאן השיגה נקמה ב-2007, בגמר האחרון של שתי הקבוצות עד כה.

15 – מספר המשחקים הרצופים בהם ליברפול לא הפסידה בליגת האלופות, עד הערב. ההפסדים האחרונים של האדומים נרשמו אי שם בשלב הבתים של עונת 2014/15 ל…ריאל מדריד, שגם אז הגיעה כאלופת אירופה. האם המעגל ייסגר בגמר בקייב?

20 – ליברפול הפכה למועדון השני בהיסטוריה אחרי ריאל מדריד שכובש לפחות 20 שערי חוץ בעונה בליגת האלופות. הבלאנקוס עשו זאת בעונת 2013/14 בדרך לזכייה במפעל.

29 – מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו וסאדיו מאנה הפכו לטריו הפורה בתולדות ליגת האלופות עם 29 שערים, ועקפו שיא של שלישיית BBC מריאל מדריד שעשתה זאת בעונת 2013/14, אז כאמור המשיכה עד הסוף.


הטריו הפורה בתולדות ליגת האלופות (AFP)

46 – מספר השערים של ליברפול העונה בליגת האלופות, הכי הרבה של קבוצה אנגלית.

100 – מספר המשחקים של ליברפול בליגת האלופות, הקבוצה האנגלית הרביעית שמגיעה לציון דרך זה.

1981 – הפעם האחרונה בה ריאל מדריד וליברפול נפגשו בגמר, אז האדומים ניצחו 0:1 משער של אלן קנדי.

2008 – זו השנה האחרונה בה ליברפול כבשה שער עצמי בליגת האלופות, עד שהגיע ג'יימס מילנר. האחרון שעשה את זה אגב, היה ג'ון ארנה ריסה, מול צ'לסי של אברם גרנט בבמשחק הראשון של חצי הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי